Αμοιβές «πείνας» για τις τηλεπαρουσιάστριες - Αλλαγές, αποχωρήσεις και ανακατατάξεις

Τέλος στα τρελά λεφτά των παρουσιαστών στην ελληνική τηλεόραση
4'

Αναστάτωση επικρατεί στην ελληνική τηλεόραση καθώς είναι διάστημα μεταγραφών και συμβολαίων. Σύμφωνα με πληροφορίες οι ελληνικές παραγωγές έχουν σηκώσει σαράντα και πλέον σειρές για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Star» δεν έχει να κάνει μόνο με τη δραματική μείωση της χρηματοδότησης από το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), αλλά και με την απλή λογική που διέπει την αγορά και την εξίσωση της αγοράς και της ζήτησης. Με ένα τηλεοπτικό κοινό που ολοένα συρρικνώνεται, με τη διαφημιστική αγορά να μην πετάει και τη σκούφια της για την τηλεόραση και με τη λογική των προγραμμάτων να φλερτάρει με το παράλογο, ήρθε μάλλον η ώρα να μπει μια σχετική τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο.

Στην προσεχή σεζόν οι σειρές που θα πέσουν περίπου στο μισό σε σχέση με φέτος ενώ μειώσεις θα γίνουν και στις ζωντανές ψυχαγωγικές εκπομπές, ενώ κατόπιν συνεννόησης τριών μεγάλων σταθμών μπαίνει φρένο σε αμοιβές παρουσιαστών και συνεργατών, που σε κάποιες περιπτώσεις είχαν ξεφύγει σε βαθμό μη ανταγωνιστικό.

Η Ελένη Μενεγάκη αποχαιρέτησε νωρίς-νωρίς την τηλεοπτική σεζόν λέγοντας ξεκάθαρα πως η συνεργασία της με το MEGA φτάνει στο τέλος της μετά από μια τριετία. Οι διαφορές εντοπίζονται κυρίως στον τομέα των οικονομικών και φυσικά εκεί καταγράφηκε και μεγάλη απόκλιση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, που έκανε απαγορευτική τη συνέχιση της συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών. Το κανάλι δεν έβαλε νερό στο κρασί του, αλλά και η παρουσιάστρια, θέλοντας και κυρίως μπορώντας να προστατεύσει τον μύθο που έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες, προτίμησε να κουνήσει μαντίλι από το να υποχωρήσει ατάκτως στις οικονομικές απαιτήσεις της.

Η Φαίη Σκορδά αποχωρεί με τη λήξη του συμβολαίου της, η Μαρία Μπακοδήμου, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, ακολουθεί την ίδια διαδρομή και φυσικά οι δύο εκπομπές που παρουσίαζαν, σταματούν ώστε να πάρουν τη θέση τους ενημερωτικά μαγκαζίνο και άλλου τύπου εκπομπές. Αυτό σημαίνει διπλό κέρδος για τον σταθμό, κα- θώς πλέον οι παραγωγές επιστρέφουν όλες στο Νέο Φάληρο, εγκαταλείπεται το Γαλάτσι ως χώρος (μόνο για τα ζωντανά) κι επιπλέον οι περισσότερες παραγωγές ριάλιτι θα γυριστούν στην έδρα της Acun Medya, στην Τουρκία. Οι εκπομπές του Μάρκου Σεφερλή και του Χρήστου Φερεντίνου θα είναι μαγνητοσκοπημένες, καθώς πρόκειται για τηλε- παιχνίδια, και ακόμη κι αν επιλεγεί να προ- βάλλεται ένα μαγκαζίνο αυτό θα είναι low budget Ακόμη και στο ΟΡΕΝ ο προγραμματισμός για την επόμενη σεζόν εκλογικεύεται και δεν ακολουθεί μια λογική αχαλίνωτων μεταγρα- φών και πειραματισμών που θα έχουν την τύχη των εκπομπών οι οποίες προβλήθηκαν φέτος και δεν κατάφεραν να κατακτήσουν το έδαφος που υπολόγιζαν.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Star, στο STAR δεν προχώρησαν σε μία εκ νέ ου σεζόν του ριάλιτι «Greece's Next Top Mo- del», το οποίο κοστίζει ακριβά, και επέλεξαν να παραμείνουν σε δεδομένα «Φάρμας» και λοιπών οικονομικών επιλογών με πρόσωπα που εμπιστεύονται. Ειδικότερα, στην πρωινή ζώνη του σταθμού η επιλογή να μην επενδύουν σε ακριβοπληρωμένους παρουσιαστές και συνεργάτες συνεχίζεται όχι μόνο ως φιλοσοφία, καθώς οι επιδόσεις της ομάδας τούς δικαίωσαν σε βαθμό που ούτε και οι ίδιοι φαντάζονταν.

Τα κανάλια άτυπα συμφώνησαν σε μείωση αμοιβών οι οποίες τα τελευταία χρόνια είχαν πραγματικά ξεφύγει, και αυτό δεν ισχύει μόνο για τα ζωντανά ψυχαγωγικά μαγκαζίνο.

Οι μεγαλύτερες περικοπές είναι αυτές που καταγράφονται στον τομέα της παραγωγής μυθοπλασίας, κάτι που φαίνεται και από την επιλογή πολλών σταθμών να διακόψουν τις σειρές που προβάλλονται και να μην επιχειρήσουν νέους κύκλους καθώς τα συμβόλαια των ηθοποιών και των συντελε στών για κάθε ανανέωση προέβλεπαν ση- μαντικές αυξήσεις. Αυτό που υιοθετείται είναι συμφωνίες από το μηδέν και με πολύ πιο χαμηλές αμοιβές, λιγότερα επεισόδια και κοινή στρατηγική από εταιρείες παραγωγής και ιδιωτικούς σταθμούς.

Περικοπές εφαρμόζεται και στα μουσικά βραδινά σόου που δεν αντέχουν πια στην κούρσα ανταγωνισμού λόγω υψηλού κόστους και πολύωρων γυρισμάτων, και ειδικά ο τομέας του τραγουδιού, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, περιορίζεται στο «The Voice», το οποίο είναι παραγωγή του Ατζούν Ιλιτζαλί.

Φυσικά, οι αμοιβές των πρωταγωνιστών σε σχέση με τη φετινή σεζόν μειώνονται σε ποσοστό περίπου 40%.