Η Έλενα Μεγγρέλη από τον «Γιατρό» στο Newsbomb.gr – «Η αναγνωρισιμότητα δεν με αφορά»
Πολυτάλαντη και πολυπράγμων, ξεκίνησε από σπουδές στην Κοινωνιολογία για
να βρεθεί στην Ισπανία για να δώσει εξετάσεις στην κρατική σχολή τσίρκου και
από εκεί στη δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών. Η Έλενα Μεγγρέλη, η
Αντιγόνη της σειράς «Γιατρός» στον ALPHA, αποκαλύπτεται μιλώντας για όλα!
Πώς προέκυψε η υποκριτική;
Στην εφηβεία μου συμμετείχα σε μια ομάδα θέατρου τσίρκου όπου μαζί με φίλους-
όλοι αυτοδίδακτοι ξυλοπόδαροι, ζογκλέρ, ακροβάτες- συμμετείχαμε σε σόου και
σε παραστάσεις δρόμου. Τότε υπήρχαν τα πρώτα ψήγματα υποκριτικής.
Μελετούσα με μανία ότι έπεφτε στα χέρια μου και είχε σχέση με την υποκριτική.
Θυμάμαι μια καλή μου φίλη από την ομάδα φοιτούσε σε δραματική σχολή και
ξεκοκάλιζα την ύλη-βιβλία, σημειώσεις, ταινίες. Πέρασα στο τμήμα
Κοινωνιολογίας της Παντείου, χωρίς σαφή κατεύθυνση τι θέλω να κάνω στη ζωή
μου. Μέχρι τότε, πίστευα πως το να σπουδάσεις ηθοποιός είναι για τους λίγους
τυχερούς, εκ γενετής ταλαντούχους. Νόμιζα ότι δεν έχω το δικαίωμα ούτε να το
προσπαθήσω. Συνέχισα να δουλεύω στα θεάματα, άφησα στην άκρη το
πανεπιστήμιο και σύντομα έφυγα για την Μαδρίτη για να δώσω εξετάσεις στην
κρατική σχολή τσίρκου εκεί. Ένα σοβαρό ατύχημα με επέστρεψε πίσω, με έβαλε
στο χειρουργείο και με καθήλωσε για καιρό στο κρεββάτι. Και εκεί ήταν που για
πρώτη φορά, αποφάσισα -αν επανέλθω πλήρως που ευτυχώς συνέβη- πως θα
ήθελα να τολμήσω να γίνω ηθοποιός. Μέσα σε δύο χρόνια τελείωσα με όλα τα
χρωστούμενα της Κοινωνιολογίας των προηγούμενων τεσσάρων ετών, πέρασα στο
διατμηματικό μεταπτυχιακό στην Υποκριτική στο τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ και,
όταν το τελείωσα, έδωσα εξετάσεις και πέρασα στη δραματική σχολή του Ωδείου
Αθηνών.
Γιατί άργησε να έρθει στη ζωή σου η τηλεόραση;
Δεν ξέρω αν άργησε η τηλεόραση να έρθει ή αν οι συγκυρίες δεν ήταν ευνοϊκές τα
πρώτα χρόνια που βγήκα στο επάγγελμα. Είχα την τύχη να έχω έναν από τους
πρωταγωνιστικούς ρόλους στη σειρά «Ηρωίδες», το 2015, που όμως είχε την
ατυχία μιας ολέθριας οικονομικής συγκυρίας αφού κόπηκε στα 10 επεισόδια. Το
2021 είχα τη χαρά να με εμπιστευτούν στη σειρά «Άγριες Μέλισσες» για ένα
φλάσμπακ επεισόδιο. Ακολούθησε η ευτυχής συνεργασία της «Σκοτεινής
Θάλασσας», η τηλεόραση και εγώ είχαμε ξανασυναντηθεί.
Από την «Σκοτεινή θάλασσα» και το «Παράδεισο των κυριών», σε βλέπουμε
στον «Γιατρό»… Τι σημαίνει η Αντιγόνη για εσένα;
Η Αντιγόνη, σε αντίθεση με τη Ναταλία της «Σκοτεινής Θάλασσας» ή τη Δάφνη
του «Παραδείσου» είναι ένας ρόλος κατά κάποιο τρόπο πιο οικείος σε μένα. Είναι
ψυχολόγος, αυτό σημαίνει πως έχει μια κλίση στη θεωρητική σκέψη όπως και εγώ
και ανάλογες σπουδές. Στην Κοινωνιολογία, είχα πολλά υποχρεωτικά μαθήματα
Ψυχολογίας, επίσης πάω αρκετά χρόνια πια η ίδια σε ψυχολόγο. Για τη μελέτη της
Αντιγόνης συμβουλεύτηκα την ψυχολόγο μου, που με βοήθησε πάρα πολύ στην
προσέγγιση του ρόλου. Είμαι πολύ ευτυχισμένη που δουλεύω με εξαιρετικούς
ηθοποιούς σε μια σειρά με πολύ ωραίο σενάριο-βασισμένο σε αληθινή ιστορία-
και πολύ καλό κλίμα συνεργασίας μπροστά και πίσω από τις κάμερες.
Πώς θα την χαρακτήριζες ως ηρωίδα;
Αυτό που θεωρώ πως διακρίνει την Αντιγόνη είναι μια αντικειμενικότητα και μια
ψυχραιμία ως επαγγελματία ψυχικής υγείας. Αυτά τα γνωρίσματα δεν είναι
απαραίτητο πως είναι έμφυτα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας της,
περισσότερο τη διακρίνουν στο χώρο εργασίας της. Προσωπικά, αυτό που της
αναγνωρίζω και νομίζω πως τη χαρακτηρίζει, είναι μια ισχυρή αίσθηση δικαίου,
υπερασπίζεται με υπευθυνότητα και ενσυναίσθηση ότι θεωρεί ηθικό με έναν
υπόγειο δυναμισμό που τη διακρίνει.
Πώς θα την δούμε να προχωρά στα επόμενα επεισόδια;
Η Αντιγόνη συμμετέχει στην επιτροπή αξιολόγησης του Ανδρέα Βρεττού, ενώ
παράλληλα προσπαθεί να βοηθήσει τον Λεωνίδα να ξεπεράσει τις κρίσεις πανικού
που τον καθιστούν μη λειτουργικό. Κάποια αναπάντεχα συμβάντα, όμως, θα
διασαλεύσουν τις ισορροπίες και αποκαλύψουν την ανθρώπινη της πλευρά πέρα
από την επαγγελματία και τα ευάλωτα σημεία της.
Ποια σειρά, εκτός του «Γιατρού», ξεχωρίζεις φέτος;
Δεν έχω προλάβει να τις δω όλες λόγω προγράμματος, όποτε δεν θέλω να αδικήσω
καμία με το να μην την αναφέρω. Θα αρκεστώ να πω πως χαίρομαι πολύ που
γίνονται σειρές και η μυθοπλασία έχει θέση στα προγράμματα των καναλιών.
Γνωρίζω από πρώτο χέρι πως δουλεύουν πάρα πολύ άνθρωποι, πάρα πολλών
ειδικοτήτων, μπροστά και πίσω από τις κάμερες, με επαγγελματισμό και
προσωπική έγνοια για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Πώς είναι για εσένα ο κόσμος της τηλεόρασης;
Ο κόσμος της τηλεόρασης μού είναι πολύ γνώριμος σαν περιβάλλον, από μικρή
ηλικία, μέσα τον πατέρα μου που ήταν δημοσιογράφος στην τηλεόραση για πολλά
χρόνια. Έτσι, είχα βρεθεί πολλές φορές σε τηλεοπτικό πλατό, όχι σειρών αλλά
ειδήσεων και ενημερωτικών εκπομπών, ήξερα προσωπικά τα πολύωρα ωράρια και
τους γρήγορούς ρυθμούς, γνώριζα όλες τις επαγγελματικές ειδικότητες και την
διαδικασία προετοιμασίας από όλους πίσω από τις κάμερες για να βγει το
αποτέλεσμα που έβλεπα στο σπίτι.
Η αναγνωρισιμότητα σε αφορά; Αισθάνθηκες ότι πλέον αρχίζει να αλλάζει το
παιχνίδι…
Η αναγνωρισιμότητα δεν με αφορά ως αυτοσκοπός. Μου αρέσει που η δουλειά
μου έχει απήχηση και δεν με ενοχλεί καθόλου, όταν οι άνθρωποι είναι ευγενικοί
και σέβονται την προσωπική μου στιγμή. Κάποιες φορές είναι συγκινητικό, όταν οι
άνθρωποι σου λένε πως τους κάνεις παρέα. Κάποιες φορές είναι και αστείο. Τις
προάλλες, ένας κύριος μεγάλος σε ηλικία, έλεγε πολύ δυνατά εμφανώς
ενθουσιασμένος σε ένα ασφυκτικά γεμάτο λεωφορείο: «Τι κάνεις εσύ στο εδώ;
Εσύ παίζεις στην τηλεόραση!»
Ποιους ανθρώπους συμβουλεύεσαι;
Συμβουλεύομαι την οικογένεια μου, τους καλούς μου φίλους και ενίοτε, πέραν της
Αντιγόνης, την ψυχολόγο μου.
Τι προσδοκάς;
Θα ήθελα πολλά για τη συνέχεια αλλά δεν προσδοκώ τίποτα. Ευγνωμονώ για όσα
έχω σήμερα και προσπαθώ για το καλύτερο δυνατό κάθε μέρα γιατί τίποτα δεν
είναι σταθερό και δεδομένο.
Tι θα δούμε στο αποψινό επεισόδιο του «Γιατρού» στον Alpha
Προκειμένου να αποδείξει πως είναι ικανός για τη θέση του διευθυντή, ο Ανδρέας
ασχολείται με δύο περιστατικά ταυτόχρονα, διαφωνώντας με την προσέγγιση της
Χριστίνας, αλλά και τη διάγνωση της Άννας. Στην τελευταία μάλιστα καταλογίζει
ότι δε βλέπει καθαρά λόγω των προσωπικών της θεμάτων, πράγμα που τη θυμώνει πολύ.
Παράλληλα, η Κέλλυ γοητεύεται από τον Γρηγόρη και εκδηλώνει
ενδιαφέρον για τη Χειρουργική, θέλοντας να παρατήσει την Παθολογία. Και ενώ ο
Αλέξανδρος προτείνει στη Σοφία να βγουν το βράδυ οι δυο τους, ο Ανδρέας
φαίνεται πως πέφτει έξω στις διαγνώσεις και των δύο περιστατικών. Αυτό θα είναι
μια πολύ καλή αφορμή για τον Σταθάτο, ώστε να του πει ανοιχτά πως ήρθε η ώρα
να παραιτηθεί από τη διεκδίκηση της θέσης του διευθυντή.