Οι Ολυμπιακοί αγώνες του Facebook και του Twitter

Τα Social Media θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο από ποτέ αυτό το καλοκαίρι στο Λονδίνο. Οι διοργανωτές αναμένουν χιλιάδες tweets και shares ανά δευτερόλεπτο και οι μεγάλοι χορηγοί μεταφέρουν ένα μεγάλο κομμάτι του ενδιαφέροντός τους στο Facebook και στο Twitter.
3'

Για να καταλάβει κανείς το μέγεθος της δύναμης που θα έχουν τα Social Media στους Ολυμπιακούς Αγώνες που ξεκινούν σε ένα μήνα στο Λονδίνο, αρκεί να ρίξει μια ματιά στην σχέση του Internet και των προηγούμενων 4 διοργανώσεων (αφού, παλιότερα, από το 1992 και πιο πίσω, διαδίκτυο δεν υπήρχε πρακτικά):

1996, Ατλάντα: Το Internet είναι για πολύ λίγους, χρησιμοποιείται κυρίως στις ΗΠΑ και είναι εξαιρετικά αργό. Όχι, δηλαδή, ένα εργαλείο δουλειάς ακόμη ή, πολύ περισσότερο, ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

2000, Σίδνεϊ: Το Internet έχει γνωρίσει την πρώτη του άνθιση, ωστόσο για τον μέσο χρήστη οι συνδέσεις παραμένουν αρκετά αργές, ούτως ώστε η ανταλλαγή multimedia υλικού να μην είναι εύκολη.

2004, Αθήνα: Το Internet είναι πια εξαιρετικά διαδεδομένο και οι συνδέσεις γρήγορες, αλλά ακόμη δεν έχουν κάνει την εμφάνισή τους ούτε τα Social Media, ούτε τα σύγχρονα smartphones.

2008, Πεκίνο: Η τεχνολογία υπάρχει, αλλά οι περιορισμοί που βάζει το κινεζικό καθεστώς δεν επιτρέπουν στα Social Media να διεισδύσουν στην καρδιά των Αγώνων.

Καταλαβαίνει, λοιπόν, κανείς εύκολα, ότι οι πρώτοι... Socialympics θα είναι αυτοί του Λονδίνου. Οι θεατές, με τα smartphones τους στο χέρι θα μοιράζονται την ίδια στιγμή όσες εμπειρίες ζουν, εντός κι εκτός σταδίων. Οι χορηγοί και οι διαφημιζόμενοι θα στήνουν ειδικά events για το online κοινό. Οι ίδιοι οι αθλητές θα περνούν περισσότερη ώρα μπροστά στα laptop τους, παρά στον αγωνιστικό χώρο...

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, αξίζει να δούμε ένα εντυπωσιακό στοιχείο από τον πρόσφατο τελικό του Champions League. Υπήρχε στιγμή που τα tweets που μιλούσαν για τον αγώνα, γράφονταν με ρυθμούς 13.000 ανά δευτερόλεπτο! Φανταστείτε, λοιπόν, τι έχει να γίνει, ας πούμε, στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών του Λονδίνου. Κι όχι, φυσικά, μόνο απ' όσους θα βρίσκονται μέσα στο στάδιο, αλλά και από τα εκατομμύρια των τηλεθεατών!

Αυτήν την δυναμική την έχουν ανιχνεύει όλες οι μεγάλες εταιρείες που εμπλέκονται ως χορηγοί με τους αγώνες, αλλά και όσες έχουν έμμεση σχέση (π.χ. εταιρείες αθλητικών ειδών κλπ). Οι νέες σελίδες στο Facebook, πολύ πιο δυναμικές και διαδραστικές, έχουν κάνει όλα τα τμήματα marketing να ψάχνουν τρόπους για να προσελκύσουν όσο μεγαλύτερες κοινότητες γίνεται. Νέοι λογαριασμοί δημιουργούνται στο Twitter και μια νέα φουρνιά κειμενογράφων / social δημοσιογράφων γεννιέται. Ακόμη περισσότερο, οι πιο διάσημοι αθλητές επιστρατεύονται από τους χορηγούς τους. Τα δικά τους tweets και shares θα είναι εξάλλου τα πιο επιδραστικά, αφού αυτοί θα είναι οι σταρ των αγώνων.

Σε όλα τα παραπάνω, βέβαια, υπάρχουν και κάποιες δυσκολίες –νομικές ως επί το πλείστον. Είναι γνωστό το πόσο η Ολυμπιακή Επιτροπή θέτει περιορισμούς στην χρήση των σημάτων της, για παράδειγμα. Ήδη έχει προειδοποιήσει με κάθε τρόπο ότι δεν θα διστάσει να διώξει όποιους κάνουν share με σκοπό το κέρδος κάποια σύμβολα των αγώνων ή όσους μοιράζονται επίσημο multimedia υλικό που δεν τους ανήκει. Το θέμα είναι, βέβαια, πώς θα προλάβει να τους βρει όλους αυτούς...