Οι Έλληνες ενημερώνονται μέσω διαδικτύου

Σημαντική άνοδο παρουσίασε η διείσδυση του Διαδικτύου στα ελληνικά νοικοκυριά το 2014, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Οι Έλληνες ενημερώνονται μέσω διαδικτύου
4'

Συγκεκριμένα, το ποσοστό των νοικοκυριών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο έφθασε στο α' τρίμηνο του 2014, οπότε και πραγματοποιήθηκε η έρευνα σε δείγμα 4129 νοικοκυριών, έφθασε στο 65,6% όταν το αντίστοιχο ποσοστό για το 2013 ήταν στο 56,3%, με την αύξηση των 9,3 ποσοστιαίων μονάδων να είναι η μεγαλύτερη που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.

Μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στις περιοχές της κεντρικής Ελλάδα (από 41% ανέβηκε στο 62,8%) και στην περιοχή των νήσων Αιγαίου και της Κρήτης (από 47,6% πήγε στο 66,3%), ενώ ικανοποιητική ήταν και η άνοδος στη βόρεια Ελλάδα (από 52,2% στο 60,5%). Από την άλλη, στην Αττική η άνοδος ήταν ελαφριά (+2,8 ποσοστιαίες μονάδες) αλλά το 71,1% που είναι το ποσοστό διείσδυσης είναι υψηλότερο από την υπόλοιπη Ελλάδα. Όπως είναι αναμενόμενο, το 98,6% των νοικοκυριών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο χρησιμοποιεί ευρυζωνική σύνδεση, κάτι που σημαίνει ότι το 64,7% των συνολικών ελληνικών νοικοκυριών "σερφάρει" με υψηλές ταχύτητες.

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, το 63,3% του πληθυσμού της χώρας ηλικίας 16-74 ετών χρησιμοποιούσε υπολογιστή στις αρχές του 2014, όταν το αντίστοιχο νούμερο για το 2013 ήταν στο 60,4%.

Το 63,2% των Ελλήνων 16-74 ετών είναι χρήστης του Διαδικτύου όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2013 ήταν στο 59,9%.

Όμως, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ακόμη και οι μεγαλύτερες ηλικίες αρχίζουν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο. Στις ηλικίες 16-24 ετών μόλις το 1,27% δεν χρησιμοποιεί Internet όταν στον αντίποδα στις ηλικίες 65-74 ετών μόλις το 13,8% "σερφάρει" στο Διαδίκτυο, ποσοστό που ανέρχεται στο 37% στις ηλικίες 55-64 ετών. Αν αναλογιστεί κανείς όμως ότι το 2013 μόλις το 9,5% των Ελλήνων ηλικίας 65-74 ετών και το 29,7% εκείνων που είναι 55-64 ετών χρησιμοποιούσε το Διαδίκτυο, η άνοδος που υπάρχει αποτελεί ένα πολύ σημαντικό στοιχείο προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος του ψηφιακού χάσματος.

Αξιοσημείωτο ακόμη ότι το 45,1% των Ελλήνων 16-74 ετών χρησιμοποίησε κατά την περίοδο Απριλίου 2013 – Μαρτίου 2014 υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με το 35,6% της αμέσως προηγούμενης περιόδου. Οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης περιλαμβάνουν συναλλαγές αναφορικά με υποχρεώσεις των πολιτών (φορολογική δήλωση κλπ.), επίσημα έγγραφα (αστυνομική ταυτότητα, πιστοποιητικό γέννησης κλπ.), υπηρεσίες εκπαίδευσης (δημόσιες βιβλιοθήκες, πληροφόρηση και εγγραφή σε σχολεία ή ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα), υπηρεσίες δημόσιας υγείας (προγραμματισμός ραντεβού, χορήγηση ιατρικών βεβαιώσεων, πιστοποιητικό νοσηλείας ή εξέτασης ασθενούς κλπ.).

Επίσης, το 59,2% των χρηστών του Διαδικτύου επισκέφθηκε ιστοσελίδες δημόσιων υπηρεσιών, το 32,9% προμηθεύτηκε αιτήσεις, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κ.ά. Και το 37,5% απέστειλε συμπληρωμένα έντυπα.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το 58,4% όσων χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο το α΄ τρίμηνο του 2014 συνδέθηκαν στο Internet και εκτός της κατοικίας ή του χώρου εργασίας, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2013 ήταν στο 44,7%.

Το 50,7% των χρηστών του Διαδικτύου συνδέθηκαν εν κινήσει χρησιμοποιώντας ασύρματο δίκτυο (WiFi), ενώ το 31,1% μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Τα αντίστοιχα ποσοστά το 2013 ήταν 33,1% και 17,5%, κάτι που σημαίνει ότι τα smartphones και τα tablets εξελίσσονται σε βασικές συσκευές πρόσβασης στο Διαδίκτυο.

Όσον αφορά στους λόγους χρήσης, η ενημέρωση, η ψυχαγωγία αλλά και το Facebook είναι ψηλά στις προτιμήσεις.

Τα ποσοστά που καταγράφηκαν το 2014 για δραστηριότητες που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου, κατά φθίνουσα σειρά, παρουσιάζονται ακολούθως:

• Διάβασμα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά 84,9%.
• Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 82,3%.
• Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων 79,8%.
• Συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.) 64,3%.
• Παιχνίδια, εικόνες, ταινίες, μουσική 52,0%.
• Web ραδιόφωνο ή web τηλεόραση 51,6%.
• Πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, με χρήση web κάμερας μέσω του διαδικτύου (Skype) 45,0%.
• «Ανέβασμα» σε ιστοσελίδα κειμένου, φωτογραφιών, μουσικής, videos, λογισμικού κλπ. προκειμένου να τα μοιραστούμε με άλλους 34,3%.
• Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα 29,7%.
• Πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών 20,8%.
• ημιουργία ιστοσελίδας ή blog 6,7%.
• Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δημοπρασιών π.χ. μέσω e-Bay, 5,7%.
• Κλείσιμο ραντεβού με γιατρό μέσω της ιστοσελίδας νοσοκομείου ή κέντρου υγείας 2,9%.

Μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται, σε σχέση με το 2013, στην πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών (+16,2%), στην πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων μέσω του διαδικτύου, με χρήση προγραμμάτων όπως το Skype (+6,6%) και μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στη χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα (-22,1%). Σε σχέση με το 2012, έτος για το οποίο συλλέχθηκε η πληροφορία, μείωση 35,0% καταγράφεται και για τη δημιουργία ιστοσελίδας ή blog.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή