Στην Ευρωβουλή ο ειδικός φόρος διαφημίσεων στα κανάλια
Τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση σφίγγει τη «θηλιά» στην Ελλάδα, επιδιώκοντας να σύρει τη νέα κυβέρνηση στην υποταγή των προηγούμενων και την υπογραφή νέων μνημονίων, εξακολουθεί να κλείνει το μάτι στους ολιγάρχες ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών.
ΑΣΦΥΚΤΙΚΟ ΠΡΕΣΙΝΓΚ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΙ ΚΑΝΑΛΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΛΑΟΣ
Η μη καταβολή προς το ελληνικό δημόσιο του ειδικού φόρου επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, που από το 2010 επιβλήθηκε με «μνημονιακό» νόμο, αναβάλλεται προς όφελος των «νταβατζήδων», έφτασε και στην Κομισιόν, καθώς ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Δημήτρης Παπαδημούλης, ζητά απαντήσεις σε μια σειρά από εξαιρετικά κρίσιμα ερωτήματα. Ερωτήματα που οι μνημονιακές κυβερνήσεις δεν διανοήθηκαν καν να απαντήσουν, λαμβάνοντας μέτρα εξαθλίωσης του λαού, ώστε να αποφύγουν τη ρήξη με τους «ολιγάρχες» - ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών.
Ο κ. Παπαδημούλης ζητά να μάθει αν έχει γίνει σχετική μελέτη από την Κομισιόν για τον υπολογισμό των απωλειών για τα δημόσια έσοδα από το 2010 που ψηφίστηκε ο νόμος για τη φορολόγηση 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων και αν προτίθεται να λάβει πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των ενεργειών της νέας ελληνικής κυβέρνησης, ώστε για δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών.
Αναλυτικά η ερώτηση του κ. Δημήτρη Παπαδημούλη:
Σύμφωνα με το μνημονιακό νόμο 3845/10, και το άρθρο 5.12, επιβάλλεται ειδικός φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, που καταβάλλεται στο ελληνικό δημόσιο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ο οποίος ωστόσο, από το 2010 μέχρι και σήμερα, δεν έχει εφαρμοστεί.
Με δεδομένο ότι η Τρόικα και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις, είχαν επιδείξει «υπερβολική ευαισθησία» στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων, κυρίως όμως, αυτών που αφορούσαν την κατάργηση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων και τη μείωση μισθών και συντάξεων, παραβιάζοντας ακόμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ, ερωτάται η Επιτροπή:
-Για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί, από το 2010, η επιβολή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις, στερώντας πολλά έσοδα από τον ελληνικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με υπολογισμούς, μόνο για το 2014, ήταν 50-60 εκατ. ευρώ;
-Ποιες ήταν οι εκτιμήσεις για τα έσοδα αυτού του φόρου, από το 2010 μέχρι σήμερα και ποια τα «ισοδύναμα μέτρα» που, τελικά, κλήθηκε να πληρώσει ο ελληνικός λαός;
-Σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης ελληνικών προσπαθειών για έναν δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών, και κατ’ επέκταση για τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση, και εάν ναι, με ποιο τρόπο;