Περιοδικό Δημοσιογραφία: Με ανανεωμένη μορφή και περιεχόμενο, κυκλοφορεί το νέο τεύχος
Νέο lay-out, καινούργιες στήλες και συνεργασίες, ερευνητική δημοσιογραφία με κανόνες και αρχές. Στόχος: η άρθρωση και ανάδειξη ενός επίκαιρου, ουσιαστικού και πλουραλιστικού δημόσιου λόγου.
Το νέο «νέο μέσο» είναι το έντυπο περιοδικό, διαβάσαμε πρόσφατα σε άρθρο στην επιθεώρηση Columbia Journalism Review. Δεν θα μπορούσαμε να συμφωνούμε περισσότερο! Στην εποχή του διαδικτύου, η δημοσιογραφία αποκτά νέες διαστάσεις και απαιτεί νέες δεξιότητες. Η εμπειρία της ανάγνωσης του εντύπου, όμως, παραμένει μοναδική. Και η «δημοσιογραφία» συνδυάζει και τα δύο: το περιεχόμενο και τη μορφή του εντύπου, αλλά και τη δυναμική των νέων μέσων.
«Σχεδιάσαμε από την αρχή το περιοδικό Δημοσιογραφία, την ελληνική έκδοση του Columbia Journalism Review, επιχειρώντας να συγκεράσουμε την ακαδημαϊκή θεωρία με την πράξη της δημοσιογραφίας», τονίζει στο editorial η εκδότρια Σοφία Ιορδανίδου.
Ενδεικτικά, μερικά από τα θέματα του τεύχους:
Όχι» και «Ναι» στην Κύπρο
Μέσα από το ΝΑΙ, έντονα προβληματισμένος και μπροστά σε μεγάλες αποφάσεις που καλείται να πάρει, εμφανίζεται στο εξώφυλλο ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό περιέγραψε τους υπαρκτούς κινδύνους και τις σκέψεις του μπροστά σε ένα πιθανό δημοψήφισμα. Από τη δική του πλευρά, ο ιδρυτής της ΕΔΕΚ Βάσος Λυσσαρίδης επισημαίνει τις ολιγωρίες και τα λάθη της ελληνοκυπριακής πλευράς, δηλώνοντας την πεποίθησή του ότι ο κυπριακός λαός δεν θα πει ούτε τώρα το «ΝΑΙ».
Τα Μέσα και το «Όχι» του Ιουλίου
Στη μεγάλη δόση προπαγάνδας που εξέπεμψαν τα ΜΜΕ αποδίδουν σε μεγάλο βαθμό το ποσοστό του ΟΧΙ στο δημοψήφισμα του Ιουλίου, πολιτικοί επιστήμονες και πανεπιστημιακοί ερευνητές. Στο εκτενές ερευνητικό κομμάτι της Μαρίνας Σπύρου δίνεται επίσης η εικόνα των συνθηκών εργασίας τις ημέρες πριν το δημοψήφισμα σε τηλεοπτικούς σταθμούς και στο διαδίκτυο. Η έρευνα βασίστηκε σε συνεντεύξεις με δημοσιογράφους, αρχισυντάκτες, παρουσιαστές ειδήσεων, ερευνητές, πολιτικούς αναλυτές, μέλη της ΕΣΗΕΑ και πολιτικά στελέχη.
Η περίπτωση του VICE
Σε έσοδα ύψους 915 εκατ. δολαρίων για το 2015 οδηγεί το VICE το γεγονός ότι έχει καταφέρει να κερδίσει το νεανικό κοινό στις ΗΠΑ. Η γενιά των Millenials αναζητά την αυθεντικότητα στην ενημέρωση και το μέσο αυτό το κατάφερε: τελειοποίησε τη μαζική παραγωγή αυθεντικότητας, όσο και αν ακούγεται αντιφατικό! Το ερευνητικό κομμάτι του Chris Ip είναι από τα πιο δημοφιλή άρθρα που δημοσίευσε το 2015 το CJR και κρίναμε ότι αξίζει να τυπωθεί μεταφρασμένο στα ελληνικά.