To Netflix θέλει να «κατακτήσει» και το ελληνικό κοινό
Με ελληνικό μενού η δημοφιλής υπηρεσία streaming που θέλει να προσφέρει μία διαφορετική εμπειρία στο χώρο του video περιεχομένου
Του Δημήτρη Μαλλά
Με «όπλα» το έντονο ενδιαφέρον που έχει δείξει μέχρι τώρα το εγχώριο κοινό, το νέο μενού που είναι στην ελληνική γλώσσα, τους ελληνικούς υπότιτλους σε πάνω από το 70% του διαθέσιμου περιεχομένου αλλά μία ευρεία γκάμα περιεχομένου, το οποίο εμπλουτίζεται διαρκώς, επιδιώκει το Netflix, η πιο γνωστή και δημοφιλής υπηρεσία streaming video παγκοσμίως, να «κατακτήσει» και το ελληνικό κοινό.
Με περισσότερα από 109 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως, το Netflix έχει αλλάξει σημαντικά τα δεδομένα στην παγκόσμια τηλεοπτική αγορά. Ο λόγος είναι ότι προσφέρει τη δυνατότητα στους συνδρομητές του να δουν το περιεχόμενο που επιθυμούν τη στιγμή που το επιθυμούν και από οποιαδήποτε συσκευή το επιθυμούν αρκεί να υπάρχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, αν και στις φορητές συσκευές δίνεται πλέον η δυνατότητα να «κατεβάζει» ο χρήστης το περιεχόμενο.
Οι Έλληνες καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το Netflix εδώ και περίπου 2 χρόνια, η διαφορά, όμως, είναι ότι πλέον το μενού είναι και στα ελληνικά. Όπως σημείωσαν τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας που βρέθηκαν στην Αθήνα για την επίσημη παρουσίαση, το «έντονο ενδιαφέρον που υπήρξε από το ελληνικό κοινό» ήταν και ένας από τους λόγους που προχώρησαν στη διαδικασία για προσαρμογή του μενού στα ελληνικά αλλά και να επενδύσουν σημαντικά ποσά για τον υποτιτλισμό του περιεχομένου της υπηρεσίας. Σημειωτέον πως η μηνιαία συνδρομή ξεκινά από τα 7,99 ευρώ και αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των συσκευών που μπορούν να συνδέονται ταυτόχρονα αλλά και την ποιότητα του περιεχομένου.
Τα πλάνα για την Ελλάδα δεν σταματούν πάντως στο ελληνικό μενού και τους υπότιτλους. Τα στελέχη του Netflix παραδέχθηκαν πως βρίσκονται σε συζητήσεις με Έλληνες παραγωγούς προκειμένου να αποκτήσουν την άδεια προβολής ελληνικών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, ενώ άφησαν ανοικτό και το θέμα της παραγωγής ελληνικού περιεχομένου. Σημειωτέον πως ένας από τους βασικούς παράγοντες επιτυχίας του Netflix είναι η έμφαση που δίνει στην παραγωγή τοπικού περιεχομένου με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόσφατο Dark, το οποίο είναι στα γερμανικά αλλά σημειώνει παγκόσμια επιτυχία.
Επίσης, συζητήσεις υπάρχουν και με τους εγχώριους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους προκειμένου να διανέμουν το Netflix μέσα από τις δικές τους πλατφόρμες. Τέτοιου είδους παραδείγματα υπάρχουν αρκετά στο εξωτερικό και στους συνεργαζόμενους με το Netflix παρόχους περιλαμβάνονται τόσο η Deutsche Telekom όσο και η Vodafone, οι οποίες έχουν και οι δύο παρουσία στην ελληνική αγορά. Όμως, οι υπάρχουσες πληροφορίες επιμένουν ότι το χορό των συνεργασιών πρόκειται να ανοίξει η Wind Ελλάς, η οποία ετοιμάζεται να λανσάρει τη δική τη πλατφόρμα στις αρχές Φεβρουαρίου.
«Προς το παρόν, πάντως, δεν έχουμε οριστικοποιήσει κάποια συμφωνία» ήταν η απάντηση στη σχετική ερώτηση του CNN Greece της Maria Ferreras, αντιπρόεδρο του Netflix με τομέα ευθύνης την επιχειρηματική ανάπτυξη στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (ΕΜΕΑ), την οποία συναντήσαμε την περασμένη εβδομάδα στο πλαίσιο εκδήλωσης για τα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης που πραγματοποίησε το Netflix στο Βερολίνο. «Αυτό που μας ενδιαφέρει κατά κύριο λόγο είναι η γεωγραφική επέκταση» τόνισε η κ. Ferreras, η οποία απέφυγε να αναφερθεί στον αριθμό των συνδρομητών του Netflix στην Ελλάδα. Πάντως, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση στην Αθήνα, ο στόχος του Netflix στις επιμέρους αγορές είναι να αποσπάσουν περίπου το 30% των νοικοκυριών που διαθέτουν τηλεόραση. Στόχος που δείχνει αρκετά φιλόδοξος.
Δύο από τα βασικά ατού του Netflix σε παγκόσμιο επίπεδο είναι η εμπειρία που προσφέρει στους συνδρομητές του και το περιεχόμενο που υπάρχει στην πλατφόρμα. Σύμφωνα με τον Greg Piters, chief product officer της αμερικανικής εταιρείας, τον οποίο, επίσης, συναντήσαμε στο Βερολίνο, το Netflix δαπάνησε φέτος 6 δισ. δολάρια για την απόκτηση των δικαιωμάτων μετάδοσης περιεχομένου αλλά και για δικές του παραγωγές. Το ποσό αυτό θα ανέβει στα 7,5 με 8 δισ. δολάρια το 2018 με ένα πολύ μεγάλο κομμάτι να πηγαίνει στις παραγωγές που κάνει το ίδιο το Netflix, το οποίο τείνει να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο κινηματογραφικό στούντιο του κόσμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος ο αριθμός των παραγωγών του Netflix έφθασαν στις 450 από 80 που ήταν στο τέλος του 2015, ενώ θα ξεπεράσουν τις 650 το 2018!
Παραγωγές οι οποίες συγκρίνονται με εκείνες των αμερικανικών blockbuster ταινιών, όπως το επερχόμενο Bright με πρωταγωνιστή τον Will Smith. Υπενθυμίζεται πως το House of Cards είναι μία παραγωγή του Netflix και πρακτικά η σειρά που δημιούργησε την έννοια του binge watching, ήτοι τη συνεχόμενη παρακολούθηση πολλαπλών επεισοδίων μίας τηλεοπτικής σειράς.
Η εμπειρία, σύμφωνα με τον κ. Peters, είναι ένα σημείο – κλειδί. Τα μενού βελτιώνονται συνεχώς ώστε να είναι πιο εύκολο για τους συνδρομητές να καταλάβουν αν το περιεχόμενο τους ενδιαφέρει, ενώ μεγάλο πλεονέκτημα είναι η ύπαρξη ενός αλγόριθμου που προτείνει ταινίες και σειρές στον συνδρομητή με βάση αυτά που έχει δει! «Στο προσεχές μέλλον, πρόκειται να δείτε πολλές μικρές βελτιώσεις» σημειώνει ο κ. Peters.
Στον τομέα της εμπειρίας εντάσσεται και η παραγωγή περιεχομένου αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. «Έχουμε εμμονή με την τεχνολογία» παραδέχεται ο κ. Peters, ο οποίος σημειώνει ότι το Netflix είναι εκεί που οι συνδρομητές θα μπορέσουν να βρουν το περισσότερο 4Κ περιεχόμενο, ενώ θα βρουν ταινίες που αξιοποιούν τεχνολογίες όπως το HDR (High Density Rate) και το Dolby Atmos που βελτιώνουν εντυπωσιακά την ποιότητα της εικόνας και του ήχου. «Το 2018 όλες οι δικές μας παραγωγές θα είναι σε 4Κ, ενώ προωθούμε τόσο το HDR όσο και το Dolby Atmos» τονίζει το υψηλόβαθμο στέλεχος του Netflix.