Η ελληνική ακτοπλοΐα εκπέμπει SOS
Ιδιαίτερα κρίσιμη κρίνεται πλέον η κατάσταση στην ελληνική ακτοπλοΐα με τις ζημιές να μεγεθύνονται από το 2009 και μετά.
Η σκιά της πτώχευσης είναι στη γωνία με τις ζημιές να φτάνουν τα 900 εκατομμύρια ευρώ. Συγκεκριμένα το 2009 ήταν 215 εκατ. ευρώ, το 2010 τα 345 εκατ. ευρώ, ενώ το 2011 διαμορφώνονται αναλόγως άσχημα με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης, περιέγραψε την κατάσταση δηλώνοντας ότι «ο χρόνος είναι στο ΜΗΔΕΝ, όλες οι πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι στο "κόκκινο", είτε είναι χρηματιστηριακές, είτε πολυμετοχικές, είτε λαϊκής βάσεως, είτε μοναχοβάπορες οικογενειακές.
Ήδη ακούσατε προ ολίγων ημερών από τον νυν υφυπουργό ότι έγινε μια επιτροπή για να καταγράψει τα προβλήματα της ακτοπλοΐας και να προτείνει λύσεις, αφού, αντί φωτός, τώρα πλέον στο τέλος του τούνελ αναβοσβήνει μια κόκκινη επιγραφή "Προσοχή Κίνδυνος Πτώχευσης"».
«Η ρήτρα καυσίμου είναι απαραίτητο να υπολογίζεται βάσει της τιμής του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου που καταναλώνει κάθε πλοίο και να λαμβάνονται υπόψη και οι όποιες νομοθετικές αλλαγές που υποχρεώνουν σε χρήση ακριβότερου τύπου καυσίμου. Τέλος, εφαρμογή του μέτρου "ρήτρα καυσίμου" πρέπει στις πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας ετησίως να γίνεται υπό ένα σύστημα αυτόματης αναπροσαρμογής, το οποίο να τηρείται απαρέγκλιτα τόνισε».
Επίσης πρόσθεσε ότι «πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την πλήρη απελευθέρωση όλων των ναύλων των εισιτηρίων επιβάτη και οχήματος σε όλες τις συνδέσεις λιμένων της χώρας στις ελεύθερες δρομολογήσεις χωρίς ποσοτικά κριτήρια διακίνησης επιβατών.
Το κρατικό ναυλολόγιο να ισχύει μόνο στις άγονες επιδοτούμενες συνδέσεις, όπου όμως να υπάρχει αυτόματη τιμαριθμική ετήσια αναπροσαρμογή και όχι μόνο αυτό που ισχύει σήμερα ή, κατά την επιθυμία του εκάστοτε υπουργού, καταστρατήγηση του θεσμοθετημένου αυτού μέτρου».
Πηγή: newscode.gr