Teleperformance Greece: Η αλήθεια πίσω από τη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών στην Ελλάδα

Βιοκλιματικά κτήρια, βιβλιοθήκες, εστιατόρια, θεματικά καφέ, wellbeing χώροι για χαλάρωση και εκγύμναση και κυρίως, χρώμα και πράσινο παντού. Η είσοδος σε μία από τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Teleperformance Greece ενθουσιάζει και ενδεχομένως εκπλήσσει τον επισκέπτη ή τον νέο εργαζόμενο.

Teleperformance Greece: Η αλήθεια πίσω από τη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών στην Ελλάδα
11'

Της Ειρήνης Πολλάλη

Τουλάχιστον αυτό συνέβη στη δική μας περίπτωση, όταν πριν από λίγες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τα γραφεία της εταιρείας στον Ταύρο και το Μοσχάτο με σκοπό να ανακαλύψουμε την αλήθεια πίσω από την πρώτη και μεγαλύτερη εταιρεία τηλεφωνικής και διαδικτυακής υποστήριξης, εξυπηρέτησης και διαχείρισης πελατών στην Ελλάδα, η οποία φέτος συμπληρώνει τα 30 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας.

Ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας της Teleperformance γίνεται αντιληπτός στον επισκέπτη από τα πρώτα κιόλας λεπτά της παραμονής του σε κάποια από τις εγκαταστάσεις της. Το ίδιο και το οικογενειακό εργασιακό κλίμα που επικρατεί καθώς και η έντονη εξωστρέφεια που τη χαρακτηρίζει, αφού όπως πληροφορηθήκαμε στο πελατολόγιο της εταιρείας περιλαμβάνονται μερικά από τα μεγαλύτερα brands του εγχώριου και διεθνούς επιχειρείν στους τομείς της τεχνολογίας, της επικοινωνίας, του gaming -και όχι μόνο.

Η πρώτη μας επίσκεψη στα γραφεία της εταιρείας ήταν σίγουρα αρκετή για να μας κάνει να μιλήσουμε για την ελληνική «Silicon Valley» και ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον εργασίας, που είναι θετικά… ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα. Κυρίως όμως, μας βοήθησε να κατανοήσουμε το γιατί -μεταξύ άλλων- η Teleperformance Greece βραβεύτηκε το 2018 και το 2017 ως καλύτερο Multilingual Hub στην Ευρώπη και το 2017 ως Best Place to Work στην Ελλάδα.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, με την Teleperformance στην Ελλάδα; Πώς η εν λόγω εταιρεία κατάφερε να εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους εργοδότες, προσελκύοντας εργαζόμενους από κάθε γωνιά του πλανήτη;

Προκειμένου να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα, συναντήσαμε και μιλήσαμε με τα άτομα που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις προκλήσεις και τη συμβολή του ανθρώπινου παράγοντα στην επιτυχία της εταιρείας: Τους ανθρώπους πίσω από το HR τμήμα της.

Με οκτώ κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα -έξι εκ των οποίων βρίσκονται σε διάφορες περιοχές των Αθηνών, μία στη Θεσσαλονίκη και μία στα Χανιά- και με περισσότερους από 8.400 εργαζόμενους από 91 διαφορετικές εθνικότητες (το 60% είναι Έλληνες) να εξυπηρετούν πελάτες σε 143 αγορές και σε 36 διαφορετικές γλώσσες, δεν υπάρχει αμφιβολία πως η συγκεκριμένη εταιρεία αξίζει την προσοχή μας.

Η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, η εκπαίδευση και η ανάπτυξη δεξιοτήτων

Η αλήθεια είναι πως εν έτει 2019, πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν μία διαφορετική άποψη αναφορικά με το τι σημαίνει να εργάζεσαι σε ένα contact center, σε σύγκριση με το τι πραγματικά συμβαίνει στην Teleperformance Greece.

Διότι ένα από τα βασικά στοιχεία που κάνουν τη συγκεκριμένη εταιρεία «εξωτερικής διαχείρισης πελατειακής εμπειρίας» -όπως τη χαρακτηρίζουν τα στελέχη της- να ξεχωρίζει αφορά στο ότι εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί μία εταιρεία πρότυπο στον τομέα της ανάπτυξης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, σχεδιάζοντας, αναπτύσσοντας και υλοποιώντας καινοτόμα προγράμματα. Και σε αντίθεση με άλλες εταιρείες, οι εργαζόμενοι στην Teleperformance έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν γνώσεις πάνω σε πολλούς τομείς και την ίδια ώρα, να αναπτύξουν πολύτιμες δεξιότητες.

Για την HR Communications & Engagement Manager της εταιρείας, κυρία Μυρσίνη Σωτηροπούλου, η πρώτη επίσκεψη της ίδιας στα γραφεία της εταιρείας, «ήταν μία μεγάλη και θετική έκπληξη, ειδικότερα σε ό,τι έχει να κάνει με το πόσες δεξιότητες αναπτύσσουν οι άνθρωποι και τι career paths μπορούν να χτίσουν».

Όπως η ίδια είπε μιλώντας στο Newsbomb.gr, πέρα από τα soft skills, οι εργαζόμενοι στην Teleperformance Greece, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν και πολύτιμα hard skills, μιας και η εταιρεία εκπαιδεύει διαρκώς. Για την ακρίβεια, παρέχει συνεχείς εκπαιδεύσεις μέσω διάφορων προγραμμάτων οπότε, όλοι όσοι απασχολούνται εσωτερικά στην εταιρεία, αναπτύσσουν σημαντικές δεξιότητες, με πολλές από αυτές μάλιστα να σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.

«Το κάθε τμήμα ξεχωριστά προσφέρει συνεχή training με στόχο ο κόσμος να είναι πάντα ενημερωμένος», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Σωτηροπούλου, υπογραμμίζοντας πως ακόμη και για εκείνον που ενδεχομένως δεν έχει βρει ακόμη το αντικείμενο με το οποίο επιθυμεί να ασχοληθεί, το πάθος του, «η εργασία στην Teleperformance Greece αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο να κάνει ένα ξεκίνημα στην αγορά εργασίας, να αποκτήσει πολλές δεξιότητες και να εξελιχθεί». Και τα καλά νέα για όσους αναζητούν εργασία, είναι πως δεν απαιτούνται συγκεκριμένα skills προκειμένου να εργαστεί κάποιος στην εταιρεία διότι παρέχεται εκπαίδευση από την πρώτη κιόλας ημέρα πρόσληψης.

Η δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης

Για εμάς, πάντως, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που εξηγούν το γιατί η συγκεκριμένη εταιρεία κάνει τη θετική διαφορά στην Ελλάδα του 2019, σχετίζεται με τις ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης που προσφέρει σε κάθε εργαζόμενό της.

Συγκεκριμένα, όλο το top management της εταιρείας, όλες οι θέσεις-κλειδιά των ανθρώπων της, καταλαμβάνονται από εργαζόμενους που ξεκίνησαν από το μηδέν. Αρκεί απλώς να αναφέρουμε πως σε ποσοστό που «αγγίζει» το 94%, οι άνθρωποι που κατέχουν σήμερα ανώτατες θέσεις στην Teleperformance Greece, έχουν προαχθεί εσωτερικά από την εταιρεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ίδιος ο Chief Human Resources Officer της Teleperformance Greece, Τριαντάφυλλος Αλεξόπουλος.

«Ξεκίνησα να εργάζομαι ως agent στο τηλέφωνο και αυτή τη στιγμή είμαι ο διευθυντής του ανθρώπινου δυναμικού και είναι πάρα πολλοί οι εργαζόμενοι και οι συνάδελφοι οι οποίοι έχουν ξεκινήσει όπως εγώ και έχουν εξελιχθεί», αποκάλυψε ο κ. Αλεξόπουλος, μιλώντας στο Newsbomb.gr. Όπως μας είπε, το γεγονός αυτό δείχνει πως «η εταιρεία δίνει τις δυνατότητες και την προοπτική της επαγγελματικής ανέλιξης μέσα στον οργανισμό». Δεν υπάρχει αμφιβολία, λοιπόν, πως τα παραπάνω στοιχεία είναι κάτι περισσότερο από αισιόδοξα και θετικά και «δείχνουν» πως πρόκειται για μία εταιρεία η οποία επενδύει πραγματικά στους ανθρώπους της και τους βοηθά να εξελιχθούν.

Ο Chief Human Resources Officer της Teleperformance Greece, Τριαντάφυλλος Αλεξόπουλος

Η στήριξη της τοπικής κοινωνίας και η ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας

Ένα ακόμη στοιχείο που αφορά στην Teleperformance Greece και μας εξέπληξε θετικά, σχετίζεται με το γεγονός ότι η εταιρεία συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας.

Πιο αναλυτικά, εκτός από τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη μείωση της μαζικής φυγής ανθρώπινου κεφαλαίου από τη χώρα και την τεχνογνωσία που προσφέρει ακόμη και σε μικρότερες εταιρείες στην Ελλάδα χάρη στη συνεργασία της με τα πιο μεγάλα tech brands στον κόσμο, η εταιρεία συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στην ενίσχυση των τοπικών κοινοτήτων με πολλούς τρόπους.

Αξίζει απλώς να τονίσουμε πως σε επίπεδο απασχόλησης, την τελευταία τριετία διπλασίασε τον αριθμό των εργαζομένων της, δημιουργώντας άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Την ίδια ώρα, δημιούργησε το δικό της δίκτυο προμηθευτών και συνεργατών που πλέον ξεπερνούν τις 1.000 ελληνικές επιχειρήσεις και συνέβαλλε στην ενίσχυση των τοπικών κοινοτήτων και οικονομιών, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης των υποκαταστημάτων σε γειτονιές των Αθηνών όπως το Μοσχάτο, ο Ταύρος, η Καλλιθέα, ο Πειραιάς καθώς και της Θεσσαλονίκης και των Χανιών.

Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, το γεγονός ότι σύμφωνα με τον κ. Αλεξόπουλο, «το impact της εταιρείας στην τοπική κοινωνία είναι πολύ μεγάλο». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Chief Human Resources Officer της Teleperformance Greece, η επίδραση της εταιρείας στην τοπική κοινωνία είναι πάρα πολύ μεγάλη και το γεγονός αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη μετεγκατάσταση ενός πολύ μεγάλου ποσοστού ανθρώπων από το εξωτερικό στην Ελλάδα -και αφορά σε περίπου 3.000 άτομα το τελευταίο διάστημα!

Πράγματι, η εταιρεία βοηθά χιλιάδες άτομα που επιθυμούν να εργαστούν σε αυτή, να μετεγκατασταθούν στη χώρα μας μέσα από πακέτα που διευκολύνουν το «ταξίδι» τους. Συγκεκριμένα, παρέχει δωρεάν εισιτήρια, δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχεία και βοήθεια στο να βρουν σπίτι μέσω μεσιτών -χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους ίδιους. Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, έχει επηρεαστεί θετικά η μεσιτεία και τα ακίνητα στις περιοχές κοντά στα κτήρια της Teleperformance Greece.

Οι δράσεις, οι παροχές στην υγεία και ο εθελοντισμός

Σε ό,τι αφορά στην αλήθεια πίσω από τη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών στην Ελλάδα, οι δράσεις τις οποίες αναλαμβάνει και φέρνεις εις πέρας καθώς και οι πολύτιμες παροχές στο εργατικό δυναμικό της -και όχι μόνο- την κάνουν επίσης να ξεχωρίζει.

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις της κυρίας Σωτηροπούλου στο Newsbomb.gr. Η ίδια μας είπε ότι «υπάρχει ένα ιδιαίτερα ανθρωποκεντρικό κλίμα στην εταιρεία και πως η γραμμή της Teleperformance Greece είναι μία: Να είναι ευχαριστημένος ο κόσμος μέσα στον χώρο εργασίας». Και από τη πρώτη στιγμή που επισκεφτήκαμε τα γραφεία στον Ταύρο και το Μοσχάτο, αισθανθήκαμε το αισιόδοξο και οικογενειακό κλίμα που υπάρχει ανάμεσα στους εργαζόμενους.

Σε κάθε περίπτωση, οι αριθμοί «μιλούν» από μόνοι τους. Διότι μέσα στην τελευταία τριετία, η Teleperformance Greece κατάφερε να υλοποιήσει 350 προγράμματα στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης όπως επίσης και μία σειρά από δράσεις με αντικείμενο την προστασία του περιβάλλοντος και την εξυπηρέτηση των αναγκών ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, με τους εργαζόμενους της, να προσφέρουν περισσότερες από 15.000 ώρες εθελοντικής εργασίας!

Από πάρτι μέχρι εκδρομές και ταξίδια και από αθλητικά τουρνουά μέχρι celebrations εντός των εγκαταστάσεών της αλλά και μέριμνα για την υγεία των εργαζομένων. Η καμπάνια για την πρόληψη και την καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού με δωρεάν εξετάσεις για όλες τις εργαζόμενες της εταιρείας, η τράπεζα αίματος για τους εργαζόμενους και τους συγγενείς τους καθώς και το ιδιωτικό πρόγραμμα ιατρικής πρωτοβάθμιας περίθαλψης, αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Το πρωτοποριακό «Teleperformance hub» για τους άνεργους

Εξίσου ενδεικτικό των δράσεων της εταιρείας και των επενδύσεων που κάνει σε ό,τι αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας είναι και το TP HUB για τους άνεργους.

Πρόκειται για ένα πρότυπο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που προσφέρει σε άνεργους γλωσσομαθείς περαιτέρω επιμόρφωση και την ευκαιρία επαγγελματικής αποκατάστασης. Ουσιαστικά, τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα, μπορούν να βελτιώσουν δωρεάν τις γνώσεις τους σε μια ξένη γλώσσα και εν συνεχεία, να απασχοληθούν στην εταιρεία. Σύμφωνα με την κυρία Σωτηροπούλου, μάλιστα, όσα άτομα συμμετείχαν στο πρόγραμμα χωρίς να βρίσκονται εντός της Teleperformance, είχαν την ευκαιρία απασχόλησης και τα αποτελέσματα του προγράμματος -το οποίο αξίζει να σημειωθεί πως «τρέχει» τα τελευταία δυόμισι χρόνια- ήταν πάρα πολύ θετικά και αισιόδοξα.

Η αλήθεια, λοιπόν, σε ό,τι αφορά στη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι ενδεχομένως διαφορετική από εκείνη που πολλοί έχουν ακούσει ή πιστεύουν. Το σίγουρο είναι πως με βάση τα παραπάνω δεδομένα, δεν θα ήταν υπερβολή να αναφερθούμε στην Teleperformance Greece κάνοντας λόγο για έναν εργοδότη ο οποίος έχει αναδείξει τη χώρα μας σε έναν διεθνή εργασιακό προορισμό.

Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο το γεγονός ότι μέσα σε τρεις δεκαετίες, κατάφερε να εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους και πιο αξιόπιστους εργοδότες και πως πλέον αποτελεί μία ραγδαίως αναπτυσσόμενη εταιρεία στην Ελλάδα και ηγέτιδα δύναμη στο αντικείμενό της στην Ευρώπη. Και όπως καταφέραμε να διαπιστώσουμε στην πρώτη μας επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Teleperformance Greece στην Αθήνα, το «μυστικό» της επιτυχίας της βρίσκεται στη μεγάλη σημασία που δίνεται στον άνθρωπο και τις ανάγκες του, από όποια χώρα και αν προέρχεται.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή