Η τεχνολογία σύμμαχος του Δημοσίου στη μάχη κατά της πανδημίας
Αυτές είναι μερικές από τις σύγχρονες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που επιστράτευσε το ελληνικό Δημόσιο για να δώσει την ψηφιακή μάχη κατά του νέου κορωνοϊού COVID-19. Δράσεις που υλοποιήθηκαν με τάχιστους ρυθμούς από τα αρμόδια υπουργεία και τους φορείς, με την αρωγή μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων, όπως ο Όμιλος ΟΤΕ, προκειμένου να καταστεί το #μένουμεσπίτι λειτουργικό για τους πολίτες που ακόμη και κατ’ οίκον έχουν ανάγκη μιας σειράς συναλλαγών με τους δημόσιους φορείς.
Η νέα ψηφιακή πραγματικότητα του κρατικού μηχανισμού είναι γεγονός, δημιουργώντας τις συνθήκες για ακόμη καλύτερες υπηρεσίες και δυνατότητες e-government και μετά την αντιμετώπιση της πανδημίας. Το ελληνικό δημόσιο είχε στη διάθεσή του τις ολοκληρωμένες λύσεις Τεχνολογίας της COSMOTE, που κατάφερε να υλοποιήσει σε χρόνο-ρεκόρ μια σειρά δράσεων με όπλο την τεχνολογία, οι οποίες συμβάλλουν τα μέγιστα στη μάχη κατά του κορωνοϊού.
Αρχικά, συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη λειτουργία κρίσιμων υπηρεσιών του Δημοσίου αυτή τη δύσκολη περίοδο, ο Όμιλος ΟΤΕ, ως ανάδοχος του έργου ΣΥΖΕΥΞΙΣ, έδωσε τη δυνατότητα στους εργαζόμενους των δημόσιων φορέων, που είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ, να εργαστούν από το σπίτι. Το έργο υλοποιήθηκε για τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ. Ο Όμιλος ΟΤΕ θα παρέχει δωρεάν την υπηρεσία για τους προσεχείς 3 μήνες, επιτρέποντας σε έως και 10.000 δημόσιους υπαλλήλους να συνδεθούν, από το σπίτι και μέσω VPN, απευθείας με τον υπολογιστή του γραφείου τους και να έχουν πρόσβαση με ασφάλεια σε web εφαρμογές της υπηρεσίας τους.
Σε συνεργασία με την εταιρία BYTE, ο Όμιλος ΟΤΕ, προχώρησε και στην υλοποίηση του έργου της άυλης συνταγογράφησης, για λογαριασμό των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας. Μέσα από την εφαρμογή αυτή, που είναι διαθέσιμη στο gov.gr, οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να λαμβάνουν, γρήγορα και απλά, τις ιατρικές συνταγές στο κινητό τους, χωρίς να χρειάζεται να τις προσκομίζουν τυπωμένες στον φαρμακοποιό. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΟΤΕ παραχώρησε δωρεάν στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) ΑΕ τα SMS που απαιτούνται για το μήνα Απρίλιο, για τη λειτουργία της άυλης συνταγογράφησης.
Αξιοποιώντας το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων που υλοποιεί για το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Όμιλος ΟΤΕ δημιούργησε την απαραίτητη υποδομή για την λειτουργία της εφαρμογής ψηφιακών υπογραφών των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου για το υπουργικό συμβούλιο. Παράλληλα, επισπεύδει και τη διαδικασία διαμοιρασμού 150.000 ψηφιακών υπογραφών για στελέχη του Δημόσιου τομέα, σε συνεννόηση με το Υπουργείο.
Για την ανάπτυξη υπηρεσίας ψυχολογικής υποστήριξης πολιτών απέναντι στην πανδημία του COVID-19, από το Υπουργείο Υγείας και την Α΄ Ψυχιατρική Κλινική του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Όμιλος ΟΤΕ παραχώρησε δωρεάν την τηλεφωνική γραμμή 10306 και προέβη σε ειδική υλοποίηση για τη διαχείριση και δρομολόγηση των κλήσεων ταυτόχρονα σε έως 100 απομακρυσμένους ειδικούς ψυχικής υγείας. Οι κλήσεις συνδρομητών COSMOTE στο 10306 είναι δωρεάν.
Επιπλέον, από τις 8 Απριλίου παρέχεται δωρεάν πρόσβαση, χωρίς χρέωση δεδομένων (zerorating) από κινητά δίκτυα, στις ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι ο Όμιλος ΟΤΕ προσέφερε δωρεάν SMS για 3 μήνες στο Κέντρο Επιχειρήσεων και Υγείας (ΚΕΠΥ) του ΕΚΑΒ, καθώς μέσω γραπτών μηνυμάτων τα νοσοκομεία της επικράτειας αποστέλλουν στοιχεία στις Διοικήσεις των 133 Υγειονομικών Σχηματισμών όλης της χώρας, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας.
Τέλος, υλοποίησε τον σχεδιασμό του Υπουργείου για το 13033 όσον αφορά στην εξυπηρέτηση των συνδρομητών του, με δωρεάν SMS για την κατ’ εξαίρεση μετακίνησή τους, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό COVID-19.