Lidl Ελλάς: Γιατί επενδύει ακόμη περισσότερο μέσα στην κρίση της πανδημίας
Τους τελευταίους μήνες πολλά πράγματα άλλαξαν στην καθημερινότητά μας. Μάθαμε να ζούμε περισσότερο στο σπίτι, να προστατεύουμε την υγεία μας, να εργαζόμαστε εξ αποστάσεως και να επιλέγουμε με μεγαλύτερη προσοχή τις μετακινήσεις και τις συναναστροφές μας.
Της Σοφίας Μαυραντζά
Επιπλέον, μάθαμε και πώς να πραγματοποιούμε τις αγορές μας, τηρώντας αυστηρά μέτρα προστασίας, σεβόμενοι πάντα τις ανάγκες των συνανθρώπων μας. Ωστόσο, δίπλα μας όλο αυτό το δύσκολο διάστημα, βρέθηκαν αρκετές εταιρείες που προσπάθησαν να σταθούν δίπλα μας, προσφέροντάς μας λύσεις που θα διευκόλυναν την καθημερινότητά μας. Μία τέτοια εταιρεία είναι και η Lidl Ελλάς.
Στην Lidl Ελλάς «κάθε μέρα αξίζει», για αυτό και μέσα στην κρίση της πανδημίας επενδύει ακόμη περισσότερο, με σκοπό να στηρίξει την τοπική οικονομία αλλά και τον κοινωνικό ιστό της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το οικονομικό έτος 2019, η εταιρεία κινήθηκε με βελτιωμένους δείκτες σε όλα τα επίπεδα, ενώ όσον αφορά στην πελατειακή της βάση αυτή διευρύνθηκε, την ίδια στιγμή που αύξησε την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, «μεγαλώνοντας» παράλληλα και το καλάθι των αγορών. Όλα αυτά συντέλεσαν στην επίτευξη σημαντικής αύξησης στον κύκλο εργασιών της και στο θετικό κλείσιμο, σε ποσοστό 8,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Το 3ετές επενδυτικό πλάνο για την Ελλάδα
Είναι αλήθεια πως αρκετές επιχειρήσεις αναβίωσαν την προ δεκαετίας οικονομική κρίση «κατεβάζοντας ρολά», ενώ άλλες μην μπορώντας να αντεπεξέλθουν στα επενδυτικά τους πλάνα, τα «πάγωσαν». Η Lidl Ελλάς έχοντας αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια πόσο «ποντάρει» στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό, προσπαθώντας να κατανοήσει τις ανάγκες του, δεν ανήκει στις παραπάνω περιπτώσεις. Αντιθέτως, ο επενδυτικός σχεδιασμός της περιλαμβάνει συνολικές επενδύσεις ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2023. Ο εν λόγω σχεδιασμός αφορά στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης, ανακαινίσεις και εκσυγχρονισμούς καταστημάτων, αλλά και στην υποδομή πληροφοριακών συστημάτων σε όλα τα καταστήματα και τις αποθήκες. Ωστόσο, πέρα από την επέκταση του δικτύου, η εταιρεία προγραμματίζει να εγκαινιάσει ένα νέο υπερσύγχρονο εφοδιαστικό κέντρο στην Αττική, ανταποκρινόμενη στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών αλλά και στις αυξανόμενες ανάγκες που δημιουργούνται από την ανάπτυξη του δικτύου της.
Δύο νέα καταστήματα στην Αθήνα θα προστεθούν στον «στόλο» της μέχρι τον Φεβρουάριο, ενώ αυτός θα ενισχυθεί περαιτέρω με τέσσερα το 2021 και ακόμη πέντε το 2022. Συνολικά, προσθέτει 11 καταστήματα, λοιπόν, στο πλάνο 3ετίας, με απώτερο στόχο να προσθέσει σημεία πώλησης στον αστικό ιστό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (με μίνιμουμ χώρο πώλησης 800τ.μ. & χώρο στάθμευσης), αλλά και στη νησιωτική χώρα.
Οι άνθρωποι της Lidl Ελλάς, η «καρδιά» της εταιρείας
Όποιος όμως έχει βρεθεί σε ένα κατάστημα Lidl γνωρίζει πως η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι ουσιαστικά οι ίδιοι οι άνθρωποί της, στους οποίους διαρκώς επενδύει. Κάτι το οποίο συνέχισε να κάνει και εν μέσω Covid-19. Συγκεκριμένα, σήμερα απασχολεί περισσότερους από 6.500 εργαζομένους στα 225 καταστήματα, τα 5 εφοδιαστικά κέντρα και τα 2 κτιριακές εγκαταστάσεις γραφείων, επενδύοντας τόσο στο ανθρώπινο δυναμικό -με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας- όσο και σε προγράμματα ανάπτυξης και επιμόρφωσης. Mάλιστα, μόνο την περίοδο του lockdown προσέλαβε περισσότερους από 450 νέους εργαζόμενους σε μόνιμες θέσεις απασχόλησης και όχι για την κάλυψη έκτακτων αναγκών.
Αξίζει να αναφερθεί και κάτι επιπλέον, που δεν συνηθίζουμε να διαβάζουμε για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η Lidl Ελλάς τον περασμένο Μάρτιο χορήγησε έκτακτη παροχή ποσού ύψους 1,8 εκατ. ευρώ σε όλους τους εργαζομένους, ανεξαρτήτως βαθμίδας, ως επιβράβευση των προσπαθειών τους για την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της εταιρίας στην πρωτοφανή και συνεχώς μεταβαλλόμενη κατάσταση εν μέσω της πανδημίας του Covid-19.
Η σχέση με τους προμηθευτές και οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων
Είναι ευρέως γνωστό πως στα καταστήματα της Lidl Ελλάς μπορούμε να προμηθευτούμε χιλιάδες ελληνικά προϊόντα, χάρη στις συνεργασίες που έχει αναπτύξει με προμηθευτές από όλη την Ελλάδα. Τα φορτηγά της διανύουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ώστε να φτάνουν σε εμάς προϊόντα φρέσκα, σε άριστες συνθήκες συντήρησης. Συγκεκριμένα, η εταιρεία το 2019 συνεργάστηκε με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές τροφίμων. Την ίδια στιγμή τηρεί μέσο όρο εξόφλησης αυτών τις 62 ημέρες, την ίδια στιγμή που ο μέσος όρος στο σύνολο του κλάδου είναι οι 122 ημέρες -δηλαδή στο μισό του μέσου όρου!
Το σημαντικότερο όμως είναι, η ευκαιρία που δίνει η Lidl Ελλάς σε όλους αυτούς τους προμηθευτές να εξάγουν απευθείας και να κάνουν γνωστά τα ελληνικά προϊόντα τους σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, όπου υπάρχουν καταστήματα Lidl, στο πλαίσιο των ελληνικών θεματικών εβδομάδων Eridanous. Μάλιστα, ο τζίρος των ελληνικών εταιρειών, από την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων για τις θεματικές εβδομάδες Eridanous ανήλθε σε 51 εκατομμύρια ευρώ για το έτος 2019, σημειώνοντας αύξηση κατά 28% τα τελευταία 2 χρόνια!
Είναι σπουδαίο το γεγονός πως παρά την κρίση του κορονοϊού, υπάρχουν εταιρείες με τέτοια δυναμική που στηρίζουν την ελληνική οικονομία και επενδύουν στους ανθρώπους εντός, αλλά και εκτός του στενού ορίου ενός καταστήματος. Που αισθάνονται πως κάθε μέρα αξίζει και βρίσκονται διαρκώς στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.