Nielsen: Άνοδος 9,7% στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2020

Σημαντική αύξηση κατά 9,7% παρουσίασε το 2020 ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου συγκρίνοντας με το 2019.

Nielsen: Άνοδος 9,7% στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2020
INTIME NEWS/ ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
1'

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η ανάπτυξη αυτή, που αποτελεί την υψηλότερη ετήσια μεταβολή τουλάχιστον της τελευταίας δεκαπενταετίας, προήλθε από όλες τις ευρύτερες υπερκατηγορίες προϊόντων.

Συγκεκριμένα τα φρέσκα/χύμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 7,2%, τα είδη bazaar κατά 10,7% (παρότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες, σε πολλά από αυτά τα είδη, δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων), ενώ τέλος τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αναπτύχθηκαν κατά 10,5%.

Η αύξηση των ταχυκίνητων καταναλωτικών οδηγήθηκε κυρίως από τις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (18,0%), καθώς και από τα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (9,8%), ενώ χαμηλότερος συγκριτικά ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (5,4%).

Όσον αφορά τις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, την καταναλωτική προτίμηση συγκέντρωσαν οι μεγαλύτερες αίθουσες: τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 κατά 17,7%, τα Large Supermarkets (καταστήματα 1.000-2.499 τ.μ.) κατά 9,8%, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες.

Τέλος, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας οι πωλήσεις των super markets ήταν ανοδικές, με τον νομό Θεσσαλονίκης να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη (11,8%) και την Κρήτη τη χαμηλότερη (3,1%), επηρεαζόμενη προφανώς από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή