Δύο δεσμευτικές προσφορές για την Εγνατία Οδό
Δύο δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού παρέλαβε σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το Ταμείο, δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν οι (με αλφαβητική σειρά) οι κοινοπραξίες VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESIONES S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Προσφορά δεν κατέθεσε η Άκτωρ, καθώς το ΣτΕ δεν έκανε δεκτό το αίτημα της εταιρείας για έκδοση προσωρινής διαταγής ώστε να αναβληθεί ο διαγωνισμός για έναν μήνα.
Σημειώνεται ότι η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Υπενθυμίζεται πως η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Έτσι, πλέον μετά από εννέα παρατάσεις η διαδικασία δείχνει να προχωράει με το ΤΑΙΠΕΔ να έχει στα χέρια του τις δεσμευτικές προσφορές.
Αναφορικά με την Άκτωρ, όπως αναφέρουν κύκλοι της διοίκησης, η τακτική δικάσιμος των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε ορίστηκε σε 45 ημέρες από σήμερα, γεγονός που σημαίνει ότι οι δύο δεσμευτικές προσφορές θα ανοίξουν πριν την εκδίκασή τους. Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, ενώ χθες το δικαστήριο ρώτησε την εταιρεία αν θα μπορούσε να κατέβει αυτόνομα στο διαγωνισμό και έλαβε θετική απάντηση, σήμερα την ενημέρωσε ότι δεν θα δώσει παράταση στο διαγωνισμό ούτε όμως και τη δυνατότητα αυτόνομης κατάθεσης προσφοράς.
Σημειώνεται πως η Άκτωρ προχώρησε στην κατάθεση του αιτήματος παράτασης την προηγούμενη Παρασκευή καθώς ενημερώθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες από την καναδική εταιρεία Roadis, η οποία αποτελούσε κοινό σχήμα με την Άκτωρ Παραχωρήσεις, ότι δεν θα συμμετάσχει.
Όπως είχαν αναφέρει πηγές του Ομίλου Ελλάκτωρ στο CNN Greece, η αδυναμία της Roadis οφείλεται σε προβλήματα που αντιμετωπίσει καθώς συμμετέχει σε έργα αεροδρομίων και αυτοκινητοδρόμων παγκοσμίων, τα οποία έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές λόγω πανδημίας
Μάλιστα, σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας δεν υπήρχαν επίσημες ρήτρες σε περίπτωση που κάποιο από τα μέρη υποχωρούσε από το σχήμα.
Έτσι, η κατάθεση αιτήματος παράτασης από την πλευρά της Ελλάκτωρ ήταν μονόδρομος, καθώς η διαδικασία του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει πως οι πιθανοί διεκδικητές της σύμβασης οφείλουν να ενημερώσουν για τυχόν αλλαγές στη σύνθεση του σχήματος διεκδίκησης τουλάχιστον ένα μήνα πριν την οριστική ημερομηνία υποβολής προσφορών.