ΑΚΤΩΡ: Υπογεγραμμένες συμβάσεις 1 δισ. ευρώ και νέο επιχειρησιακό σχέδιο
Όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος, η ΑΚΤΩΡ είναι πολύ μπροστά από τις άλλες εταιρείες σε πολλούς τομείς και με λίγες κινήσεις και πολλή δουλειά μπορεί να ξαναγίνει το διαμάντι της κατασκευής. Μάλιστα, προέβλεψε ότι από το α' τρίμηνο του 2022 η ΑΚΤΩΡ δεν θα είναι πλέον ζημιογόνος.
Παράλληλα, αναφέρθηκε σε λανθασμένες επιλογές της προηγούμενης διοίκησης οι οποίες οδήγησαν την εταιρεία σε λανθασμένα αποτελέσματα. Έκανε λόγο για αθροιστικές ζημιές 470 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία και 340 εκατ. ευρώ ζημιές στο διάστημα των τελευταίων δύο ετών, ενώ μόνο το 2020 οι ζημιές ανήλθαν σε 182 εκατ. ευρώ.
Αναφερόμενος στο νέο επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας, τόνισε ότι αυτό βασίζεται σε τρεις συγκεκριμένους άξονες. Όπως είπε η ΑΚΤΩΡ:
- Επαναδιαπραγματεύθηκε τις υπάρχουσες συμβάσεις με στόχο να βελτιώσει τους όρους και να περιορίσει τις ζημιογόνες επιλογές του παρελθόντος.
- Σχεδίασε και δρομολογεί τη συμμετοχή της εταιρείας σε όλα τα έργα που κρίνει στρατηγικά ότι πρέπει να διεκδικήσουμε. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσα από ένα σύγχρονο μοντέλο οικονομικών προσφορών αλλά κυρίως με τεχνικές λύσεις που κοιτούν στο μέλλον του κλάδου. Όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος, «στην εποχή που ζούμε η πρόκληση για τον κατασκευαστικό τομέα και ειδικά για εμάς στην ΑΚΤΩΡ είναι να ανταποκριθούμε με σύγχρονες - καινοτόμες λύσεις και βέλτιστες πρακτικές στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και στην ανάγκη που έχει η χώρα μας για ανάπτυξη υποδομών με υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας – ασφάλειας».
- Επικεντρώνει τις δραστηριότητες της εταιρείας γεωγραφικά σε Ελλάδα και Ρουμανία με στόχο την σταδιακή αποχώρηση από ζημιογόνες αγορές.
Ξεκαθάρισε ταυτόχρονα ότι η ΑΚΤΩΡ έχει συμμετάσχει σε όλους τους διαγωνισμούς, έχοντας κερδίσει έργα άνω των 800 εκατ. ευρώ έως και σήμερα, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι η εταιρεία επέστρεψε για να μείνει.
Όπως αποκάλυψε, η ΑΚΤΩΡ έχει αυτή τη στιγμή υπογεγραμμένες συμβάσεις 437 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα εκ των οποίων τα 262 εκατ. ευρώ αφορούν δημόσια έργα και τα 175 εκατ. ευρώ ιδιωτικά έργα. Επιπλέον η εταιρεία έχει ήδη μειοδοτήσει και είναι προς υπογραφή δημόσια έργα ύψους 519 εκατ. ευρώ και ιδιωτικά έργα 25 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των συμβάσεων προς υπογραφή ανέρχεται σε 544 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά ανέρχονται σε 1 δισ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Αναφορικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, εκτίμησε ότι είναι εφικτό το έργο να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023 ενώ ανέφερε πως επίκειται η υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης 44 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ για το σταθμό Βενιζέλου. Χαρακτήρισε μάλιστα το έργο υψίστης προτεραιότητας για τη Θεσσαλονίκη και την κυβέρνηση τονίζοντας ότι «έχουν πέσει πάνω όλες οι δυνάμεις μας».
Αντίστοιχα έκανε λόγο για πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την Αττική Οδό, προσθέτοντας πως εφόσον θα υπάρξει κατασκευαστικό κομμάτι στη νέα παραχώρηση, η ΑΚΤΩΡ θα είναι ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου. Ως προς το διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό, ανέφερε πως «αυτό το ποσό δεν θα το δίναμε» καθώς με βάση την κοστολόγηση που έκανε η εταιρεία, δεν θα ήταν πλειοδότης.
Παράλληλα, χτύπησε καμπανάκι για το θέμα της ακρίβειας, τονίζοντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα έγκειται στα νέα έργα. Όπως τόνισε, αναφορικά με τα παλιά θα πρέπει να δούμε αν το υπουργείο θα καταλάβει το πρόβλημα ενώ τόνισε πως δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις τιμές και οι υπεργολάβοι. Ανέφερε επίσης πως συνεχώς οι εκπτώσεις βαίνουν μειούμενες ενώ κανείς δεν ξέρει τι μπορούμε να δούμε αύριο. Ειδικά πάντως για την ΑΚΤΩΡ η εταιρεία έχει δημιουργήσει τμήμα αναλυτών ξεκαθαρίζοντας πως «δεν υπήρξε καν σκέψη να σταματήσουμε κάποιο έργο λόγω ανατιμήσεων».
Σχολιάζοντας τέλος τα εσωτερικά θέματα του ομίλου, ανέφερε πως η διαμάχη δεν βοηθάει κανέναν, ούτε τους ανθρώπους, ούτε την εταιρεία. Και προσέθεσε πως τον κάθε μέτοχο τον ενδιαφέρει να μην έχει αυτή την εικόνα και να είναι κερδοφόρα και να αμείβονται και οι μέτοχοι