Visa: Στηρίζει την ανάκαμψη του τουρισμού και την επιτάχυνση της ανάπτυξης μετά την πανδημία

Η Visa στηρίζει την προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού για την ανάκαμψη του τουρισμού και την επιτάχυνση της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μετά την πανδημία

Το Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού και η Visa ανακοινώνουν σήμερα νέα συμφωνία συνεργασίας για τη στήριξη της βιώσιμης ανάκαμψης του τουρισμού στη χώρα, το 2022. Τη συμφωνία υπέγραψαν στην Αθήνα ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας και η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Visa για την Ευρώπη, Charlotte Hogg, πραγματοποιώντας ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση της 10ετούς στρατηγικής της Ελλάδας (Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Τουριστική Ανάπτυξη 2030).

Σύμφωνα με τους όρους της συνεργασίας, η Visa θα παρέχει έγκυρα δεδομένα που αφορούν στον διεθνή και εγχώριο τουρισμό και τις ταξιδιωτικές τάσεις, υποστηρίζοντας το Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού στην προσπάθεια του για την πλήρη ανάκαμψη του τουρισμού, κάτι που αναμένεται εντός του έτους με το πέρας της πανδημίας.

Το 2021, ο τουρισμός στην Ελλάδα σημείωσε εντυπωσιακή ανάκαμψη[1], σε σύγκριση με το 2020. Καθώς η χώρα, βασιζόμενη σε αυτήν την πρόοδο, εργάζεται για την επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα εισερχόμενου τουρισμού, η Visa επιλέχθηκε ως ένας αξιόπιστος εταίρος για τη στήριξη της υγιούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Συγκεκριμένα, η Visa έχει δημιουργήσει έναν εξειδικευμένο Πίνακα Αναφοράς Τουριστικών Τάσεων στη Μεσόγειο (Mediterranean Tourism Trends Dashboard), με στόχο την παροχή συγκεντρωτικών πληροφοριών βασισμένων σε δεδομένα, που θα βοηθήσουν τις ελληνικές τουριστικές αρχές να κατανοήσουν καλύτερα τα πρότυπα δαπανών των τουριστών, να βελτιώσουν περαιτέρω τις υπηρεσίες του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και να προσελκύσουν στοχευμένα περισσότερους επισκέπτες από το εξωτερικό που αναζητούν ,περισσότερο από ποτέ, απρόσκοπτες και ασφαλείς ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Σχολιάζοντας σχετικά με τη σημασία της συνεργασίας, ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, δήλωσε: «Καθώς ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό κομμάτι του ΑΕΠ της χώρας και κορυφαίο τομέα όσον αφορά τις επενδύσεις, είναι σημαντικό να διαμορφωθεί μια πολιτική που βασίζεται σε δεδομένα. Από αυτή την άποψη, χαιρετίζουμε τη συνεργασία μας με τη VISA καθώς θα ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητές μας στη χάραξη πολιτικής για τον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων.”

Η Charlotte Hogg, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Visa για την Ευρώπη, δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς που συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Τουρισμού της Ελλάδας, για να βοηθήσουμε στην ενημερωμένη λήψη αποφάσεων, στην αύξηση των επισκεπτών στην Ελλάδα και των τουριστικών εσόδων της χώρας. Με την παροχή έγκυρων δεδομένων για τις τάσεις των δαπανών των επισκεπτών από το εξωτερικό καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους στην Ελλάδα, ελπίζουμε να βοηθήσουμε το Υπουργείο στην ανάπτυξη μιας ακόμη πιο στοχευμένης προσέγγισης για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου, που είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία της χώρας.»

Σύμφωνα με τον Πίνακα Αναφοράς Τουριστικών Τάσεων στη Μεσόγειο που ανέπτυξε η Visa, ξεχωρίζουν τρία βασικά σημεία:

  • Το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Γερμανία, οι 4 βασικοί διάδρομοι εισόδου στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό των επισκεπτών που χρησιμοποιούν κάρτες για τις δαπάνες που πραγματοποιούν στη χώρα.
  • Οι ταξιδιώτες που έχουν ήδη επισκεφτεί την Ελλάδα στο παρελθόν, τείνουν να πραγματοποιούν, κατά μέσο όρο, διπλάσιες δαπάνες ανά άτομο στην επόμενη επίσκεψή τους στη χώρα[2]. Ως εκ τούτου, η ενθάρρυνση των επαναλαμβανόμενων επισκέψεων είναι προς όφελος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
  • Η Ελλάδα διαθέτει ιδιαίτερα προηγμένες υποδομές ψηφιακής αποδοχής πληρωμών, αλλά ένας μεγάλος αριθμός τουριστών δεν φαίνεται να το γνωρίζει. Προκύπτει λοιπόν μια ευκαιρία ενημέρωσης των τουριστών σχετικά με την ευρεία διαθεσιμότητα των μέσων ηλεκτρονικών πληρωμών στη χώρα. Αυτό με τη σειρά του έχει πολλαπλά οφέλη: οι τουρίστες επωφελούνται από την πρόσθετη ευκολία και ασφάλεια που προσφέρουν οι κάρτες, ενώ η χώρα επωφελείται από τη μείωση της άτυπης οικονομίας.

Ο Πίνακας αποκαλύπτει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Για παράδειγμα, οι τουριστικές δαπάνες στη χώρα πραγματοποιούνται κυρίως στην Αθήνα, εκτός από τον Ιούλιο και τον Αύγουστο που την ξεπερνούν τα ελληνικά νησιά.

Αναδεικνύει επίσης τους κορυφαίους τομείς δαπανών για τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα, που είναι ο τομέας ταξιδιών και ελευθέρου χρόνου, ενώ ακολουθεί το γενικό λιανικό εμπόριο. Ο τομέας της υγείας αναδύεται επίσης, υποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να διαφοροποιήσει την πρόταση της για τον εισερχόμενο τουρισμό.

Τέλος, συγκρίνεται η Ελλάδα με μια σειρά από ομότιμες μεσογειακές χώρες για να διευκολυνθεί ο εντοπισμός των δυνατών σημείων του ελληνικού τουρισμού και πώς μπορεί να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικός.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Visa σχεδιάζει επίσης να συνεργαστεί με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ για να προσελκύσει, με εκστρατείες μάρκετινγκ, περισσότερους τουρίστες από το εξωτερικό. Αξιοποιώντας τις πληροφορίες που παρέχει ο Πίνακας και τις παγκόσμιες συνεργασίες της Visa, θα παρέχονται σημαντικές πληροφορίες στους τουρίστες πριν και κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, ενώ παράλληλα θα προωθείται η Ελλάδα ως διεθνής προορισμός. Η Visa συχνά υλοποιεί πολλαπλές στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες με επίκεντρο την ενημέρωση των τουριστών για την ευρεία και ασφαλή αποδοχή ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα, καθώς και προωθητικές ενέργειες για τους τουρίστες που ταξιδεύουν προς και εντός Ελλάδας.

[1] https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20211115-3

[2]με βάση τις συγκρίσεις πριν από την πανδημία (δηλαδή την περίοδο 2018-2019)