Eurolife FFH: Μεγαλύτερη ασφάλεια στις διαδικτυακές μας συναλλαγές με το My Cyber Protection
Η παγκόσμια υγειονομική κρίση που ξέσπασε το 2020 προκάλεσε ένα «ντόμινο» αλλαγών, το οποίο κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει.
Μέσα από τις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώσαμε, κληθήκαμε να αναδιαμορφώσουμε τον τρόπο ζωής μας, αποκτήσαμε μεγαλύτερη εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα και μπορέσαμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Κάπως έτσι, οι διαδικτυακές αγορές έγιναν άμεσα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, ακόμη και για όσους δεν είχαν μέχρι πρότινος την ίδια ευχέρεια με τη χρήση του διαδικτύου.
Μιλώντας με αριθμούς, η πανδημία προκάλεσε μία πρωτοφανή αύξηση της τάξης του 70% στη χρήση του διαδικτύου παγκόσμια, ενώ «άγγιξε» ένα ποσοστό του 89% στην Ελλάδα, με περίπου 6 στους 10, δηλαδή το 58%, να αξιοποιούν τα e-shops, παραγγέλνοντας ή αγοράζοντας προϊόντα και υπηρεσίες. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, αυτό το φαινόμενο οδήγησε σε μία αναπόφευκτη αύξηση των καταγγελιών για οικονομικές απάτες μέσω του διαδικτύου, ένα σύμπτωμα που αναδείχθηκε την εποχή των lockdown και το οποίο συνεχίζει να μας απασχολεί ακόμη και σήμερα. Το ερώτημα είναι, βέβαια, τι μπορούμε να κάνουμε για να προστατευόμαστε από τους κινδύνους του διαδικτύου, ώστε να απολαμβάνουμε με μεγαλύτερη ασφάλεια τα προνόμια που μας προσφέρει;
Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει μερικές συμβουλές που υπόσχονται πως θα μας προστατεύουν όσο περιηγούμαστε στο διαδίκτυο, ενώ θα μας παρέχουν πιο αξιόπιστες ψηφιακές συναλλαγές, για να μπορούμε να απολαμβάνουμε ξέγνοιαστοι τις ηλεκτρονικές αγορές μας.
Επενδύοντας σε ένα ασφαλιστικό της πρόγραμμα που μας προστατεύει στο διαδίκτυο
Ομολογουμένως, όσοι χρήστες δεν έχουν ιδιαίτερη εξοικείωση με το διαδίκτυο, είναι δύσκολο να εντοπίσουν τις «παγίδες» που κρύβει. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως το δίμηνο Απρίλιου-Μαΐου του 2020 που παραμέναμε σπίτι για το κοινό καλό, παρατηρήθηκε αύξηση 134% στις καταγγελίες για οικονομικές απάτες, με την πλειοψηφία τους να αφορούν διαδικτυακές αγορές. Ωστόσο, όσο η τεχνολογία κερδίζει περισσότερο έδαφος στην καθημερινότητά μας, υπάρχει τρόπος να προστατευτούμε όλοι από τους κινδύνους της: Επενδύοντας σε ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα, το οποίο θα προστατεύει τα χρήματα και τα προσωπικά δεδομένα μας. Αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός του προγράμματος My Cyber Protection της Eurolife FFH, το οποίο διαθέτει χαμηλό κόστος ασφαλίστρων και είναι ειδικά σχεδιασμένο για ιδιώτες που διαθέτουν λογαριασμούς σε διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και σε όσους πραγματοποιούν ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μέσω του συγκεκριμένου ασφαλιστικού προγράμματος, μπορούμε να συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε τις ψηφιακές μας δραστηριότητες, χωρίς να αγχωνόμαστε πως πίσω από το επόμενο «κλικ» μας, μπορεί να κρύβεται κάποια απειλή.
Γινόμαστε λίγο πιο επιφυλακτικοί με τα προσωπικά στοιχεία που μας ζητούνται
Συνήθως, για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την παραγγελία ή την αγορά ενός προϊόντος, είναι απαραίτητο να συμπληρώσουμε μία φόρμα με τα προσωπικά μας στοιχεία και με τους αριθμούς της κάρτας μας. Σε αυτό το σημείο, είναι σημαντικό να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς πέρα από τα βασικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για να ολοκληρωθεί η αποστολή της παραγγελίας, δεν πρέπει να δίνουμε περισσότερες πληροφορίες, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν κάποιον να μας ταυτοποιήσει ή να κλέψει την ψηφιακή μας ταυτότητα, δηλαδή τους λογαριασμούς των ηλεκτρονικών ταχυδρομείων και των κοινωνικών δικτύων μας. Για παράδειγμα, ο αριθμός του διπλώματος οδήγησης, της ταυτότητας ή του διαβατηρίου, συγκαταλέγονται στα ιδιαίτερα ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία μας και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τα διαβιβάζουμε σε αγνώστους μέσω του διαδικτύου, εκτός αν θέλουμε να πραγματοποιήσουμε κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων και έχουμε επιβεβαιώσει την εγκυρότητα της σελίδας που έχουμε επισκεφθεί.
Επιλέγουμε τα ψηφιακά καταστήματα που έχουν κερδίζει την εμπιστοσύνη μας
Ένας ακόμα τρόπος για να προστατεύουμε από τους κινδύνους των online αγορών είναι να γίνουμε λίγο πιο αυστηροί με τα ψηφιακά καταστήματα που επιλέγουμε. Διότι μπορεί το διαδίκτυο να μας προσφέρει μία πληθώρα αγοραστικών «προορισμών», όμως, πιθανώς να μην αξίζουν όλοι την εμπιστοσύνη μας. Πώς θα εντοπίσουμε όσους είναι καλό να αποφύγουμε; Αρχικά, με το να προτιμούμε online καταστήματα που γνωρίζουμε πως διαθέτουν και φυσικό κατάστημα, ενώ σε περίπτωση που πρόκειται για ένα e-shop, το οποίο διαθέτει μόνο αποθήκη, είναι απαραίτητο να ελέγχουμε πως στην ιστοσελίδα υπάρχουν διαθέσιμα τα στοιχεία επικοινωνίας της επωνυμίας, καθώς και η έδρα της, ώστε να σιγουρευτούμε πως πρόκειται για ένα υπαρκτό κατάστημα και όχι για κάποιον κακόβουλο χρήστη. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως το πρόγραμμα My Cyber Protection μας προστατεύει σε κάθε online αγορά από οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα παγκοσμίως, καθώς και σε περιπτώσεις απώλειας από μη εξουσιοδοτημένες διαδικτυακές συναλλαγές σε λογαριασμούς ή κάρτες όλων των ελληνικών τραπεζών, καθώς και των ηλεκτρονικών πορτοφολιών.
Το μόνο σίγουρο είναι πως οι ψηφιακές αγορές είναι μία νέα συνήθεια, η οποία ήρθε για να μείνει. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε, λοιπόν, είναι να στραφούμε σε σύγχρονες λύσεις που θα μας προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στις διαδικτυακές μας περιηγήσεις και συναλλαγές, ώστε να προστατευτούμε όσο το δυνατόν καλύτερα από τα ζημιογόνα περιστατικά του ψηφιακού κόσμου. Και πλέον, χάρη στο πρόγραμμα My Cyber Protection της Eurolife FFH, η οποία μας προσφέρει καινοτόμες λύσεις για μία βελτιωμένη και ασφαλέστερη καθημερινότητα, μπορούμε να απολαμβάνουμε τα οφέλη του διαδικτύου, διασφαλίζοντας όλα αυτά που έχουν πραγματικά αξία για εμάς.