OΠΑΠ: Σημαντικά έργα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Ο ΟΠΑΠ πραγματοποιεί δυναμική είσοδο στη νέα, ψηφιακή εποχή με σημαντικά έργα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας και του δικτύου καταστημάτων της.
Οι πρωτοβουλίες του ΟΠΑΠ υλοποιούνται με γνώμονα τη νέα επιχειρηματική στρατηγική «Fast Forward». «Αξιοποιούμε όλα τα σύγχρονα, ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας αλλάζοντας ριζικά την οργάνωση και λειτουργία της εταιρείας με στόχο να προσφέρουμε ακόμα πιο ποιοτική εμπειρία κι άμεση εξυπηρέτηση στους πελάτες και συνεργάτες μας», τονίζει ο κ. Ματθαίος Ματθαίου, Chief Operations Officer του ΟΠΑΠ.
Το μεγαλύτερο δίκτυο λιανικής της χώρας σε μια ενοποιημένη εικόνα
Ένα από τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού του ΟΠΑΠ είναι το «ERM1S», το οποίο έχει σηματοδοτήσει την αρχή μιας νέας εποχής στη διαχείριση των δεδομένων της εταιρείας. Όπως εξηγεί η κα. Άσπα Φλωριά, Retail Support Director του ΟΠΑΠ, «το «ΕΡΜ1S» ικανοποιεί με επιτυχία την ανάγκη για μια ενοποιημένη εικόνα των δεδομένων του δικτύου του ΟΠΑΠ, το οποίο αριθμεί περισσότερα από 10.000 σημεία πώλησης. Οι ομάδες πωλήσεων, operations και άλλες υποστηρικτικές ομάδες της εταιρείας που ασχολούνται στην καθημερινότητά τους με το δίκτυο συνεργατών μπορούν, πλέον, να αντλούν άμεσα πληροφορία σχετικά με το συνεργάτη, τους υπαλλήλους του, τα ακίνητα, τις τρέχουσες διαδικασίες κ.α. Το αποτέλεσμα είναι οι συνεργάτες μας να εξυπηρετούνται γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά».
«Mέχρι σήμερα, εάν κάποιος ήθελε να αντλήσει πληροφορίες για ένα σημείο πώλησης θα έπρεπε να ψάξει σε 15 διαφορετικά συστήματα ή να απευθυνθεί σε διαφορετικές ομάδες», τονίζει η κα. Φλωριά.
Αυτοματοποίηση διαδικασιών για εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση
Στο «ERM1S» περνάνε σταδιακά όλες οι διαδικασίες που αφορούν όλα τα κανάλια πώλησης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει θεσπίσει περισσότερες από 40 διαδικασίες με τις οποίες ασχολείται καθημερινά το σύνολο των υποστηρικτικών ομάδων του δικτύου. Όπως επισημαίνει ο κ. Διονύσης Κανδιανόπουλος, Retail Automation Team Leader του ΟΠΑΠ, «έως το 1ο τρίμηνο του 2022, 30 διαδικασίες έχουν αυτοματοποιηθεί, οδηγώντας σε μείωση του χρόνου διαχείρισης και ολοκλήρωσης κατά 20% μεσοσταθμικά».
«Ο αριθμός των ζητούμενων εγγράφων από το δίκτυο συνεργατών μας αγγίζει τις 30.000 ετησίως. Μέσω της αυτόματης επικοινωνίας της πλατφόρμας «ERM1S» με την Opapnet, η αποστολή εγγράφων, ο έλεγχος και η απάντηση προς το συνεργάτη έχουν πλήρως ψηφιοποιηθεί και αυτοματοποιηθεί. Ο συνεργάτης υποβάλλει ηλεκτρονικά τα ζητούμενα έγγραφα και λαμβάνει απάντηση σε πραγματικό χρόνο για την ορθότητα και αποδοχή αυτών. Η συγκεκριμένη αυτοματοποίηση έχει μειώσει το συνολικό χρόνο διαχείρισης των εκκρεμοτήτων κατά 25%», προσθέτει ο κ. Κανδιανόπουλος.
Ψηφιοποίηση φυσικών εγγράφων
Στο πλαίσιο της γενικότερης κατάργησης της διακίνησης των φυσικών εγγράφων, ο ΟΠΑΠ υλοποίησε ένα τεράστιο έργο ψηφιοποίησης του αρχείου του. Συγκεκριμένα, εκκαθαρίστηκε και ψηφιοποιήθηκε το φυσικό αρχείο των συνεργατών της εταιρείας στα καταστήματα ΟΠΑΠ και PLAY, και των θυγατρικών της εταιρειών (Ελληνικά Λαχεία ΑΕ, Ιπποδρομίες AE, Tora) από το 1959, μέχρι σήμερα.
«Ο συνολικός όγκος των σελίδων που ψηφιοποιήθηκαν ανέρχεται στις 3.631.250, που αντιστοιχούν συνολικά σε 31.505 ενεργά και ανενεργά σημεία πώλησης. Στο πλαίσιο του έργου, καταστράφηκε το φυσικό αρχείο των ανενεργών σημείων πώλησης, από το 1959 έως το 2001, χωρίς να έχει ψηφιοποιηθεί, ενώ όλα τα έγγραφα από το 2002 έως και σήμερα διατηρούνται σε ψηφιακή μορφή», εξηγεί ο κ. Αντώνης Σαρρόγλου, υπεύθυνος της ομάδας του ΟΠΑΠ που υλοποίησε το έργο.
«Το συγκεκριμένο έργο έχει προσφέρει πολλαπλά οφέλη, όπως βελτίωση των συνθηκών υγιεινής των απασχολούμενων υπαλλήλων κι εξοικονόμηση σημαντικού χώρου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας. Ταυτόχρονα διασφαλίζεται η άμεση πρόσβαση των εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων στα διαθέσιμα αρχεία, με αποτέλεσμα την ταχύτερη εξυπηρέτησή τους, χωρίς να απαιτείται η εσωτερική διακίνηση φυσικών εγγράφων», προσθέτει ο κ. Σαρρόγλου.