Οκτώ ελληνικές ομάδες στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2022
- Αναδείχτηκαν μετά τους προκριματικούς αγώνες για την Ολυμπιάδα στις αρχές Οκτωβρίου - Για πρώτη φορά η Τεχνητή Νοημοσύνη ενσωματώνεται στην αγωνιστική διαδικασία - Ρομποτικές λύσεις για τη σωστή χρήση των ρομπότ στο ανθρώπινο περιβάλλον - Η COSMOTE ως στρατηγικός συνεργάτης του WRO Hellas συμβάλλει στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων
Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι 8 ομάδες που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στον τελικό της Παγκόσμιας Ολυμπιάδας Ρομποτικής 2022, World Robot Olympiad – WRO2022, που θα φιλοξενηθεί στο Dortmund της Γερμανίας, από τις 17 έως τις 19 Νοεμβρίου 2022. Η ελληνική αποστολή αναδείχθηκε από τον εθνικό διαγωνισμό που διοργανώθηκε από τον WRO Hellas, τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας, με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE. Στους προκριματικούς αγώνες ξεχώρισαν τα project 8 ομάδων από 5 περιφέρειες της ελληνικής επικράτειας.
Στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2022, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula Von der Leyen, συμμετέχουν συνολικά περισσότερες από 350 ομάδες από 85 χώρες. Οι μαθητές από όλον τον κόσμο θα διαγωνιστούν στην θεματολογία «To Ρομπότ μου, ο Φίλος μου».
Ρομποτικές λύσεις με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη
Τα ρομποτικά έργα των ελληνικών ομάδων, Robocores, Minders, Evripos, BitLab, Don’t Litter, Roboks, YellowSquad, JoFre, που διαγωνίστηκαν φέτος στους προκριματικούς για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής αξιοποιούν την καινοτομία της Τεχνητής Νοημοσύνης για την αντιμετώπιση προκλήσεων του μέλλοντος, αναδεικνύοντας σωστούς τρόπους χρήσης της για την ασφαλή αλληλεπίδραση ανθρώπων - ρομπότ.
Η ρομποτική και η Τεχνητή Νοημοσύνη γίνονται όλο και πιο σημαντικό μέρος της τρέχουσας έρευνας και επιστήμης. Η συνεχής πρόοδος στον τομέα της ρομποτικής δίνει τη δυνατότητα στα νέα ρομπότ να ενεργούν με καλύτερο τρόπο στο ανθρώπινο περιβάλλον. Ο συνδυασμός ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να αλλάξει τον κόσμο και κυρίως το ανθρώπινο περιβάλλον. Είναι η πρώτη φορά που η Τεχνητή Νοημοσύνη ενσωματώνεται στην αγωνιστική διαδικασία.
Η ομάδα Robocores από τη Δυτική Ελλάδα με το «Pop2SeeSmartClass», ένα καινοτόμο σύστημα συσκευών που βοηθάει μαθητές με σοβαρά προβλήματα όρασης να έχουν ισότιμη πρόσβαση στη σχολική διαδικασία, καθώς και η ομάδα Minders από την Αττική με το έργο «Remind» για ατομική ανακύκλωση με σύστημα «ανταμοιβής» στον δημότη, που βασίζεται στη μηχανική μάθηση αναδείχτηκαν στην κατηγορία Future Innovators.
Πρώτη στην κατηγορία Future Engineers -αυτόνομη οδήγηση αυτοκινήτου- βγήκε η ομάδα Evripos από τη Στερεά Ελλάδα, η οποία σχεδίασε ένα μοντέλο αυτοκινήτου, εξοπλισμένο με ηλεκτρομηχανικά εξαρτήματα προγραμματισμό για να μπορεί να οδηγεί αυτόνομα σε μια πίστα με εμπόδια.
Στην κατηγορία RoboSports, επικράτησε η Καλαματιανή ομάδα BitLab με το νέο συναρπαστικό παιχνίδι DoubleTennis, ενώ στην κατηγορία RoboMission, στην οποία μαθητές κατασκεύασαν τα ρομπότ τους την
ημέρα του διαγωνισμού και έκαναν επί τόπου αλλαγές στον προγραμματισμό, αναδείχτηκαν οι ομάδες, Don’tLitter από τη Θεσσαλία για το Δημοτικό, η ομάδα Roboks και η ομαδα JoFre από την Αττική για το Γυμνάσιο, η ομάδα YellowSquad από τη Λάρισα για το Λύκειο.
6 μετάλλια και 13 θέσεις στην πρώτη δεκάδα για την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής
Η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι ένας από τους πιο σημαντικούς διαγωνισμούς ρομποτικής σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι Εθνικοί διοργανωτές της WRO εξασφαλίζουν ότι περισσότερα από 70.000 παιδιά και νέοι παγκοσμίως έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος στη διοργάνωση. Η Ελλάδα συμμετέχει στον διαγωνισμό από το 2009, έχοντας μέχρι σήμερα κατακτήσει 6μετάλλια και 13 θέσεις στην πρώτη δεκάδα.
Οι πρωτοβουλίες και δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης της COSMOTE για την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM έχουν ωφελήσει συνολικά περισσότερους από 200.000 μαθητές και καθηγητές και εντάσσονται στη στρατηγική της για την αντιμετώπιση κοινωνικών προκλήσεων ανάμεσα στις οποίες είναι και η ψηφιακή ενσωμάτωση.
Η COSMOTE στηρίζει την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων, που είναι απαραίτητες για την ισότιμη συμμετοχή όλων στη νέα ψηφιακή κοινωνία. Γιατί ένας κόσμος στον οποίο η τεχνολογία είναι προσβάσιμη σε όλους, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους.