Η vivo καινοτομεί με Φωτοχρωμικό Γυαλί σε Smartphones
Η vivo, συνεπής στην συνεχή έρευνα για καινοτομία, εμπνεύστηκε από τον κύκλο ημέρας-νύχτας και δημιούργησε ένα υλικό που έχει την ικανότητα να αλλάζει χρώμα όταν εκτίθεται σε υπεριώδες περιβάλλον φωτός (UV Light).
Πρόκειται για ένα φωτοχρωμικό γυαλί που ανάλογα με τις συνθήκες φωτός κατά την διάρκεια της ημέρας, εμφανίζει δύο τελείως διαφορετικά χρώματα στο εξωτερικό της κινητής συσκευής, τα οποία είναι περισσότερο ζωντανά και έντονα σε σχέση με την έως σήμερα διαθέσιμη τεχνολογία ηλεκτροχρωμισμού.
Η καινοτόμα διαδικασία για την ανακάλυψη πρωτοπόρας τεχνολογίας
Ξεκινώντας το 2018, η ερευνητική ομάδα της vivο, άρχισε να πειραματίζεται με αμέτρητα διαφορετικά μεταξύ τους υλικά, συμπεριλαμβανομένων και των υλικών με φωτοχρωμικές ιδιότητες. Μετά από δοκιμές σε έξι υλικά που προμηθεύτηκαν από παραγωγές τόσο στην Γερμανία όσο και στην Ιαπωνία, το 2020, η ερευνητική ομάδα της vivo, κατέληξε σε ένα υλικό που είχε απόδοση αντίστοιχη των ανώτατων standards της εταιρείας και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε smartphone.
Εφαρμογή Φωτοχρωμικού Υλικού σε Smartphones
Μετά την ανακάλυψη του πρωτοποριακού υλικού , εύλογα ακολούθησε η εξής ερώτηση για το πώς μπορεί να εφαρμόζεται το φωτοχρωμικό υλικό, χωρίς να επηρεάζονται οι λειτουργίες της συσκευής.
Τα φωτοχρωμικά μόρια ανήκουν σε μια κατηγορία μορίων που αλλάζουν χρώμα, όταν αυτά δεχθούν ερέθισμα από μια πηγή φωτός και τα χρώματα που θα προκύψουν βασίζονται στην εσωτερική μοριακή δομή του υλικού. Για να μπορέσει να δημιουργηθεί μια επιφάνεια που επιτρέπει την αλλαγή χρωμάτων, χρειάστηκε να υιοθετηθούν πρωτοποριακές τεχνικές για την επεξεργασία του τελευταίου στρώματος μεμβράνης, που βρίσκεται τοποθετημένη στο πίσω γυαλί. Κατά αυτόν τον τρόπο, η ομάδα μηχανικών της vivo, μπόρεσε να εξασφαλίσει την ομοιόμορφη εφαρμογή και ανάμειξη του υλικού που βρίσκεται στο κάτω μέρος της συσκευής και του υλικού που αλλάζει χρώμα.
Τα εφαρμοσμένα υλικά, εκτέθηκαν σε διαφορετικές συνθήκες φωτός, όπως σε φυσικό φως σε διαφορετικές ώρες της ημέρας καθώς επίσης και σε πολλαπλές θερμοκρασίες.
Εξετάστηκαν περισσότερα από 15 διαφορετικά χρώματα και μόνο ελάχιστα από τα εφέ τους, κατάφεραν να περάσουν τον αυστηρό έλεγχο και στη συνέχεια, να χρησιμοποιηθούν στις συσκευές που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές.
Αδιάβροχος σχεδιασμός με Ανθεκτικότητα στις καιρικές συνθήκες
Τέλος, ένα ακόμη σημαντικό κριτήριο για την αποτελεσματικότητα του πρωτοποριακού υλικού, ήταν η αντοχή του σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και στον χρόνο. Τα πρωτότυπα σχέδια, υποβλήθηκαν σε απαιτητικές και σχολαστικές διαδικασίες ελέγχου. Μία από αυτές είναι η έκθεσή τους σε υπεριώδη ακτινοβολία για 96 συνεχόμενος ώρες, με σκοπό να εξεταστεί η αντοχή τους στον χρόνο, χρησιμοποιώντας ένα Q-Lab QUV Accelerated Weathering Test. Ένα ακόμη test ήταν η έκθεση σε υπεριώδη ακτινοβολία και υγρασία, διαδικασία που επαναλήφθηκε συνολικά σε 12 κύκλους. Ακόμη, πραγματοποιήθηκε πείραμα που αφορούσε στην ηλιακή ακτινοβολία. Συγκεκριμένα, τα πρωτότυπα τοποθετήθηκαν σε ένα κουτί, κάτω από μια κήλη λάμπα (hernia lamp) και ακτινοβολήθηκαν για 20 ώρες, ενώ παρέμειναν στο σκοτάδι για άλλες 4.
Τον Ιούλιο του 2021, η πρωτοποριακή τεχνολογία του φωτοχρωμικού γυαλιού που αλλάζει χρώμα κυκλοφόρησε επιτυχώς. Για πρώτη φορά, χρησιμοποιήθηκαν φωτοχρωμικά υλικά σε προϊόντα μαζικής παραγωγής, αφού θεσπίστηκαν νέα πρότυπα για δοκιμές, ενώ η καινοτόμα αυτή τεχνολογία εφαρμόζεται σήμερα σε τρεις σειρές vivo smartphones στην Ευρώπη, μεταξύ αυτών το V21, V23 5G και X80 lite.
Σχετικά με την vivo
Η vivo είναι εκ των κορυφαίων εταιρειών τεχνολογίας παγκοσμίως, με κεντρικά γραφεία στην Κίνα, που υποστηρίζονται από δίκτυο Κέντρων Έρευνας και Ανάπτυξης σε Πεκίνο, Σαγκάη, Σενζέν, Ντονγκουάν, Νανζίνγκ, Χανγκζού και Σιάν. Η vivo εστιάζει στην ανάπτυξη Τεχνολογικών Καταναλωτικών Προϊόντων αιχμής, όπως το 5G, η Τεχνητή Νοημοσύνη, ο Βιομηχανικός Σχεδιασμός, η Φωτογραφία αλλά και ορισμένες επιπλέον ανερχόμενες τεχνολογίες.
Tο 2014 έκανε το πρώτο βήμα στις διεθνείς αγορές, με παρουσία σε περισσότερες από 60 αγορές, δεσμευόμενη να παρέχει καινοτόμα και ποιοτικά προϊόντα στους καταναλωτές, καθώς αποτελεί ένα Brand με φανατικούς οπαδούς, που αγαπούν και επιλέγουν πάνω από 400 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Τον Νοέμβριο του 2019 εισήλθε στην Ευρωπαϊκή αγορά ιδρύοντας τα κεντρικά γραφεία της Ευρώπης στο Ντίσελντορφ Γερμανίας.
Σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται εφαρμόζει Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης με όραμα να οικοδομήσει μία γέφυρα μεταξύ του ανθρώπου και του ψηφιακού κόσμου, κάτι το οποίο επιτυγχάνει επιλέγοντας στοχευμένα τα ικανότερα στελέχη και τα μεγαλύτερα ταλέντα σε κάθε επιχειρησιακή θέση.
Η εταιρεία δεσμεύεται να συνδέει χρήστες σε όλο τον κόσμο, μέσω του σχεδιασμού συναρπαστικών και καινοτόμων smartphones και συνοδευτικών συσκευών, καθώς και υπηρεσιών οι οποίες ενσωματώνουν κορυφαία τεχνολογικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Ακολουθώντας τις βασικές αξίες της εταιρείας, που περιλαμβάνουν την καινοτομία, τον προσανατολισμό στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή και το Benfen*, η vivo έχει ως όραμα να γίνει ο κορυφαίος κατασκευαστής τεχνολογικών προϊόντων παγκοσμίως.
Η vivo έχει επίσης δημιουργήσει πέντε κόμβους παραγωγής, σε όλη την Κίνα, τη Νότιο και τη Νοτιοανατολική Ασία, κατασκευάζοντας πάνω από 200 εκατομμύρια smartphones κάθε χρόνο. Από το 2019, η vivo έχει δημιουργήσει δίκτυο πωλήσεων σε περισσότερες από 60 χώρες και περιοχές, ενώ παράλληλα επιλέγεται από περισσότερους από 400 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο.