Στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο η ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει πράξη τη μάθηση της υγιεινής διατροφής

Το έκθεμα «ΑΒητάρι της Διατροφής» είναι μία διαδραστική πρωτοβουλία μέσα από την οποία τα παιδιά παίζουν ρόλους και εξερευνούν τις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής

Στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο η ΑΒ Βασιλόπουλος κάνει πράξη τη μάθηση της υγιεινής διατροφής
5'

Βιώσιμη ανάπτυξη: Μία έννοια που ακούμε και διαβάζουμε συχνά τα τελευταία χρόνια. Αλήθεια όμως, πόσοι από εμάς την έχουμε κάνει μέρος της ζωής μας και πόσες είναι οι εταιρείες και οι οργανισμοί, που πορεύονται και αναπτύσσονται με «οδηγό» τη βιωσιμότητα;

Σε ό,τι αφορά σε δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα, που επενδύουν στη βιώσιμη ανάπτυξη και έχουν περάσει ήδη από τη θεωρία στην πράξη, η ΑΒ Βασιλόπουλος ξεχωρίζει. Λαμβάνοντας ουσιαστικά υπόψη της κάθε έναν από τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, αναλαμβάνει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες βάζοντάς τους στη δική της ατζέντα.

Να αναφέρουμε ενδεικτικά ότι μόνο το 2022, η ΑΒ Βασιλόπουλος παρείχε πάνω από 9,1 εκατομμύρια γεύματα σε τοπικούς φορείς μέσα από το πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων «Τρόφιμα Αγάπης», πρόσφερε πάνω από 80.000 υγιεινά γεύματα σε μαθητές σχολείων σε όλη την Ελλάδα μέσα από το πρόγραμμα «ΔΙΑΤΡΟΦΗ», ενώ παράλληλα συνέχισε και τις δράσεις της για μείωση της σπατάλης τροφίμων και πλαστικού. Μέσω των δωρεών της επωφελήθηκαν 22.753 παιδιά από την αναβάθμιση υπηρεσιών σε Νοσοκομεία.

2-...4.jpg
2ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Χαλκηδόνας

Κάνοντας την υγιεινή και βιώσιμη διατροφή μέρος της καθημερινότητας των παιδιών

Η ΑΒ Βασιλόπουλος αποδεικνύει ότι για τον συνάνθρωπό της είναι πάντα εκεί. Από την αντιμετώπιση της φτώχειας, μέχρι τη μείωση της επισιτιστικής ανασφάλειας και από την ποιοτική εκπαίδευση, μέχρι την ισότητα των φύλων, την υπεύθυνη κατανάλωση και τροφή και φυσικά, την καλή υγεία και ευημερία. Σε αυτόν τον τελευταίο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης, που αφορά στο κομμάτι της ευεξίας, θα σταθούμε τώρα.

Διότι η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να φέρνει σε πρώτο πλάνο την εξοικείωση των παιδιών με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και την περιβαλλοντική συνείδηση. Και το κάνει μαζί με το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο.

Πιο αναλυτικά, εστιάζοντας στη σημασία του να μάθουν να αγαπούν και να ακολουθούν τα παιδιά μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, αλλά και να αποκτήσουν από νωρίς περιβαλλοντική συνείδηση, η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδίασε και δημιούργησε στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο της Αθήνας, με τη συνδρομή του Ινστιτούτου Prolepsis, το έκθεμα και τις μουσειοσκευές με τον τίτλο «ΑΒητάρι της Διατροφής».

------_1.jpg
Παιδικό Μουσείο- Το ΑΒητάρι της διατροφής

Ανακαλύπτοντας με τα παιδιά το «ΑΒητάρι της Διατροφής»

Τι είναι το «ΑΒητάρι της Διατροφής» και πώς από το 2018 βοηθά τα παιδιά να ανακαλύψουν με βιωματικούς τρόπους την αξία της υγιεινής διατροφής;

Πρόκειται για ένα διαδραστικό έκθεμα, που αποτελεί ουσιαστικά μία μικρογραφία ενός καταστήματος σουπερμάρκετ. Εκεί, στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, λοιπόν, τα παιδιά παίζουν ρόλους και εξερευνούν τις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής. Όλα αυτά ενώ την ίδια ώρα, οι μουσειοσκευές «Το ΑΒητάρι της ισορροπημένης διατροφής» «ταξιδεύουν» σε όλη την Ελλάδα, σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και σχολεία για ΑμεΑ. Μέσω αυτού του σύγχρονου μουσειοπαιδαγωγικού εργαλείου και μέσα από βιωματικά παιχνίδια, μαθητές ηλικίας 6 έως 12 ετών έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με διάφορα είδη τροφών και να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα γύρω από τη σημασία της υγιεινής διατροφής.

Η σημασία της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας που αφορά στη βιωματική μάθηση της υγιεινής διατροφής, είναι αναμφίβολα μεγάλη, με τους αριθμούς να «μιλούν» από μόνοι τους. Να αναφέρουμε απλώς ότι από το 2018, 48.076 παιδιά και ενήλικες έχουν επισκεφθεί το έκθεμα. Παράλληλα, 9.992 μαθητές σε 238 σχολεία σε όλη την Ελλάδα έχουν εκπαιδευτεί μέσα από τις μουσειοσκευές.

Μουσειοκατασκευή

Είναι σημαντικό να τονίσουμε, βέβαια, πως δεν πρόκειται για την πρώτη δράση της ΑΒ Βασιλόπουλος που αφορά στον στόχο βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ για την προώθηση της καλής υγείας και της ευημερίας. Το πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ που υλοποιεί το Ινστιτούτο Prolepsis, μέσα από το οποίο η γνωστή αλυσίδα σουπερμάρκετ έχει προσφέρει από το 2014 πάνω από 1,3 εκατ. υγιεινά γεύματα σε παιδιά, αλλά και η πρωτοβουλία «Διατροφοπεριπέτειες», μέσα από την οποία το 2022 πάνω από 10.000 μαθητές από σχολεία σε όλη την Ελλάδα έμαθαν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και ζωής μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, αποτελούν επίσης φωτεινά παραδείγματα για το πώς μπορεί μια εταιρεία μέσα από τις δράσεις της να έχει θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.

Παιδικό Μουσείο-Το ΑΒητάρι της διατροφής

Αν αναλογιστούμε πως η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην παιδική παχυσαρκία, μπορούμε να καταλάβουμε τη σημασία δράσεων όπως εκείνης που υλοποιεί η ΑΒ Βασιλόπουλος στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο της Αθήνας. Διότι συστήνοντας από νεαρή ηλικία στα παιδιά τη σημασία της υγιεινής διατροφής και δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μάθουν με βιωματικό και διαδραστικό τρόπο την αξία της και το πώς να την κάνουν μέρος της καθημερινότητάς τους, τόσο για το δικό τους καλό, όσο και προς όφελος του πλανήτη, κάνουμε τη διαφορά και θέτουμε τις βάσεις για ένα καλύτερο αύριο για όλους.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή