Η ιστορία της Nestlé στην ελληνική αγορά άρχισε να γράφεται πριν από 125 χρόνια
Η σχέση των ανθρώπων με τα αγαθά και τα προϊόντα που καταναλώνουν καθημερινά είναι κάτι περισσότερο από απλή αγορά προϊόντων. Σε κάθε εποχή, οι καταναλωτές αναζητούν ποιοτικές επιλογές οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και παράλληλα σέβονται το περιβάλλον και την κοινωνία. Έτσι, οι εταιρείες καλούνται να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις αναδεικνύοντας όχι μόνο την ποιότητα των προϊόντων τους αλλά και τις αξίες που πρεσβεύουν.
Σήμερα, η βιωσιμότητα, η καινοτομία και η υπεύθυνη παραγωγή βρίσκονται στον πυρήνα πολλών εταιρειών, οι οποίες οφείλουν να στηρίξουν την τοπική κοινωνία στην οποία δραστηριοποιούνται προάγοντας, παράλληλα, ένα καλύτερο μέλλον για όλους.
Σε μία παγκόσμια αγορά, λοιπόν, στην οποία η εμπιστοσύνη και η σύνδεση με το καταναλωτικό κοινό είναι βασικοί παράγοντες επιτυχίας, η μακροχρόνια πορεία μιας εταιρείας και η ιστορία της έχουν ιδιαίτερη σημασία. Κάθε προϊόν που παρουσιάζεται συνοδεύεται από δεκαετίες επαγγελματικής εμπειρίας και δέσμευσης απέναντι στους καταναλωτές, ενώ οφείλει να εξελίσσεται βάσει των απαιτήσεων και των συνθηκών.
Ιστορία που μετράει περισσότερα από 100 χρόνια
Ένα από τα πλέον εμβληματικά παραδείγματα στην ελληνική αγορά είναι η πολυετής πορεία της Nestlé, η οποία συνεχίζει να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην καθημερινότητα των Ελλήνων εδώ και 125 χρόνια. Ξεκινώντας από τα τέλη του 19ου αιώνα, και συγκεκριμένα το 1899, η εταιρεία εισήγαγε στην ελληνική αγορά το πρώτο της προϊόν για τη βρεφική διατροφή, τη Farine Lactée ή «γαλακτούχον άλευρον Nestlé», προωθώντας από τότε τη φροντίδα και την υγεία των παιδιών και των οικογενειών τους. Σταδιακά, η γκάμα των προϊόντων της εξελίχθηκε και εμπλουτίστηκε καλύπτοντας κάθε στάδιο της ζωής, με σκοπό να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές διατροφικές ανάγκες που υπάρχουν, εφαρμόζοντας υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές για το περιβάλλον και την κοινωνία.
Με την ιστορία της να εκτείνεται σε τρεις αιώνες, η Nestlé έχει αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς με την κοινωνία λανσάροντας προϊόντα που έχουν ξεχωρίσει στην ελληνική αγορά όπως ο πασίγνωστος στιγμιαίος καφές Nescafé Frappé, αποτέλεσμα μιας ελληνικής καινοτομίας που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 1957. Με το πέρασμα του χρόνου, και άλλα προϊόντα της βρήκαν τη θέση τους στο ελληνικό τραπέζι όπως και ο ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος, τα δημητριακά πρωϊνού, τα φυτικά προϊόντα, τα συμπληρώματα διατροφής, τα προϊόντα βρεφικής διατροφής και άλλα.
Έμφαση στην Έρευνα και Ανάπτυξη
Η Έρευνα και Ανάπτυξη αποτελεί κεντρικό πυλώνα της εταιρείας. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nestlé Ελλάς, Νίκο Εμμανουηλίδη: «Τα 125 χρόνια της Nestlé στην Ελλάδα αποτελούν απόδειξη της δέσμευσής μας για την παροχή ενός εκτεταμένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου που βασίζεται στη διαρκή έρευνα και ανάπτυξη, πάντα με σεβασμό στον πλανήτη. Μας τιμά η εμπιστοσύνη των καταναλωτών όλα αυτά τα χρόνια και εμείς από την πλευρά μας τους διαβεβαιώνουμε ότι θα μείνουμε αφοσιωμένοι στη διάθεση προϊόντων υψηλής ποιότητας που ενισχύουν την ποιότητα ζωής και ταυτόχρονα συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον».
Σημειώνεται πως στο παγκόσμιο δίκτυο Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας περιλαμβάνονται περισσότεροι από 5.000 ειδικοί σε 23 εγκαταστάσεις, στους τομείς της έρευνας συσκευασιών, της ασφάλειας τροφίμων, των κλινικών μελετών, του αγροδιατροφικού τομέα και της επιστήμης υγείας και διατροφής. Έτσι, διασφαλίζεται ότι τα προϊόντα της είναι ασφαλή, θρεπτικά και φιλικά προς το περιβάλλον, ανταποκρινόμενα στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις.
Η δέσμευση της Nestlé στη βιωσιμότητα αποτυπώνεται στις υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές της σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, ενώ επενδύει ιδιαίτερα στους ανθρώπους της. Η εταιρεία διαθέτει δύο εργοστάσια στην Ελλάδα. Το πρώτο βρίσκεται στα Οινόφυτα Βοιωτίας όπου πραγματοποιείται η παραγωγή όλης της γκάμας του ελληνικού καφέ Λουμίδης Παπαγάλος, από την πρώτη ύλη μέχρι τη συσκευασία, η συσκευασία του στιγμιαίου καφέ Nescafé και η -από το 2019- παραγωγή του espresso Buondi Craft, ενώ το δεύτερο βρίσκεται στο Μοναστηράλι Βόνιτσας όπου γίνεται η παραγωγή και εμφιάλωση του φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή.
Στο επίκεντρο των υπεύθυνων εταιρικών πρακτικών βρίσκονται και οι περίπου 1.000 εργαζόμενοι της εταιρείας, οι οποίοι συμβάλλουν στη συνέχιση της επιτυχίας και ανάπτυξης της Nestlé και υποστηρίζουν με τον τρόπο τους τις τοπικές κοινωνίες και συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.
Σήμερα, σε μία εποχή η οποία χαρακτηρίζεται από αυξημένες προκλήσεις, η Nestlé δραστηριοποιείται σε δέκα κατηγορίες με προϊόντα τα οποία μεγάλωσαν μαζί με την ελληνική ιστορία. Εστιάζοντας στη βιωσιμότητα, η οποία συνδέεται άρρηκτα με το μέλλον των τροφίμων, η εταιρεία ενισχύει τη δέσμευσή της για θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και το περιβάλλον. Όσο για το πώς θα το πετύχει αυτό, η απάντηση βρίσκεται στις συνεχιζόμενες καινοτομίες και τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας στην ελληνική αγορά, πάντα με υπευθυνότητα και σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνία.