PwC: Σχέδια έκτακτης ανάγκης για ευρωπαϊκές επιχειρήσεις

Αβέβαιες σε περιβάλλον αβεβαιότητας είναι οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που προσπαθούν να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και να βρουν ευκαιρίες σύμφωνα με σχετική μελέτη της PWC.

PwC: Σχέδια έκτακτης ανάγκης για ευρωπαϊκές επιχειρήσεις
2'

Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου

Οι εταιρείες στην Ευρωζώνη παρόλο που δεν κατόρθωσαν να δουν την κρίση ως ευκαιρία για να αναπτυχθούν, παραδέχονται ότι δεν έχουν επαρκή σχεδιασμό για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων, σε μια Ευρώπη με σημαντικές θεσμικές αλλαγές. Οι επιχειρήσεις χρειάζονται σχέδια έκτακτης ανάγκης, σημειώνει η PWC, ευελιξία και καλά αντανακλαστικά για να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Αυτό είναι το κύριο εύρημα της μελέτης της PwC η οποία πραγματοποιήθηκε σε 385 ηγέτιδες εταιρείες της Ευρωζώνης εκτός του χρηματοπιστωτικού κλάδου. Από τα στατιστικά της μελέτης είναι φανερό ότι οι επιχειρήσεις δεν έχουν σαφή εικόνα των επιπτώσεων των πιθανών θεσμικών αλλαγών και οικονομικών εξελίξεων πάνω στις δραστηριότητές τους.

Ο Colin Brereton, Επικεφαλής Εταίρος της PwC για την Αντιμετώπιση της Οικονομικής Κρίσης, δήλωσε:

«Οι εταιρείες που μπορούν να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ευκαιρίες που προσφέρονται στην Ευρωζώνη είναι αυτές που παρακολουθούν συνεχώς τις εξελίξεις στις αγορές και καθοδηγούν τον σχεδιασμό και την εφαρμογή των απαιτούμενων αλλαγών μέσα στους οργανισμούς τους».

Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες είναι αισιόδοξοι για το μέλλον, πιστεύοντας ότι η οικονομία της Ευρωζώνης θα βελτιωθεί μέσα στους επόμενους 18 μήνες. Προσβλέπουν στην οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της Ευρωζώνης λόγω του υποτιμημένου Ευρώ, γεγονός που όμως δεν συνάδει με τη γενική αντίληψή τους για την επέκταση της λιτότητας στην Ευρωζώνη (χαμηλή ρευστότητα και ανύπαρκτη πιστωτική επέκταση), η οποία αναμένεται να διατηρήσει την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.

Παρόλο που οι εταιρείες που βλέπουν ανάπτυξη στην Ευρωζώνη, δεν έχουν εντοπίσει ακόμα στρατηγικές ευκαιρίες, θεωρούν ότι είναι σε πλεονεκτική θέση από τον ανταγωνισμό, σε ένα περιβάλλον χαμηλού πληθωρισμού, αλλά ταυτόχρονα, αυξημένου εργατικού κόστους λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού.

Τέλος, οι εταιρείες της Ευρωζώνης βλέπουν κινητικότητα στις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις, ενώ πολλές έχουν προχωρήσει ή θα προχωρήσουν σε επαναπατρισμό δραστηριοτήτων τους εντός εθνικών και ευρωπαϊκών συνόρων.

Ο Colin Brereton πρόσθεσε: «Όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται ισχυρά και επικαιροποιημένα σχέδια έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου αριθμού των πιθανών σεναρίων. Στο πλαίσιο αυτό, τα ευρήματά μας αποκαλύπτουν μια πραγματική και πιεστική ανάγκη για δομημένες διαδικασίες σχεδιασμού που πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή και να ελέγχονται έναντι των πιθανών σεναρίων.

Ο Μάριος Ψάλτης, Διευθύνων Σύμβουλος της PwC στην Ελλάδα, σχολίασε:

«Οι εταιρείες της Ευρωζώνης, και πολύ ειδικότερα της Ελλάδας, χρειάζονται υποστήριξη για τη διαμόρφωση και την εφαρμογή συνεκτικών στρατηγικών, σε ένα οικονομικό περιβάλλον ιδιαίτερα δύσκολο».

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή