Μειωμένο ελληνικό εξαγωγικό ενδιαφέρον για τη γαλλική αγορά
Συγκεκριμένα, κατά το υπό εξέταση διάστημα το γραφείο ΟΕΥ διαχειρισθήκε 380 αιτήματα ελληνικών επιχειρήσεων, μειωμένα κατά 20% σε σύγκριση με το 2013 -οπότε και είχε διαχειρισθεί 477 αιτήματα- και κατά 10% σε σύγκριση με το 2012 (422 αιτήματα) και ξεπερνώντας ελαφρώς τον αριθμό αιτημάτων του 2011 (363 αιτήματα),.
H τάση των προηγούμενων ετών συνεχίστηκε και το 2014, με τη μεγάλη πλειοψηφία των αιτημάτων να αφορούν τον τομέα των τροφίμων και ποτών με ποσοστό 37,9% (144 αιτήματα).
Εξ αυτών, οι δύο μεγάλες ομάδες αιτημάτων εμπεριείχαν γενικής φύσεως ερωτήματα (38 αιτήματα, 26,4% επί του συνόλου του εν λόγω κλάδου) και ειδικά ερωτήματα (34 αιτήματα, 23,6%) που αφορούσαν στην αναζήτηση πληροφοριών για εξαγωγή ελαιολάδου στη γαλλική αγορά.
Ακολούθησε με διαφορά ο κλάδος της σαλιγκαροτροφίας, με 14 αιτήματα (9,7%), ο κλάδος των γαλακτοκομικών με 7 αιτήματα (4,8%), των αλκοολούχων ποτών (κυρίως οίνοι), των βιολογικών προϊόντων και των φρούτων και λαχανικών με 5 αιτήματα έκαστος (3,5% ανά κλάδο), των ιχθυηρών με 4 αιτήματα και της μελισσοκομίας με 3 αιτήματα. Το υπόλοιπο 23,6% των αιτημάτων του κλάδου των τροφίμων και ποτών αφορούσε αναζήτηση πληροφοριών για εξαγωγές βοτάνων- μπαχαρικών, γλυκαντικών ουσιών, μανιταριών, συμπληρωμάτων διατροφής -υπερτροφών και κατεψυγμένων τροφίμων.
Η δεύτερη μεγάλη κατηγορία αιτημάτων επιχειρήσεων από την Ελλάδα προς το Γραφείο ΟΕΥ ήταν αυτή των υπηρεσιών, με 113 αιτήματα και ποσοστό 29,7% επί του συνόλου των αιτημάτων του 2014. Στον εν λόγω κλάδο, επικράτησαν με ποσοστό 10,6% 12 αιτήματα αναζήτησης μεταφραστών - διερμηνέων κυρίως για τις ανάγκες των αιτούμενων επιχειρήσεων σε εδώ συμμετοχή τους σε διεθνείς εκθέσεις, αλλά και για γενικότερη υποστήριξη στις εξαγωγικές τους προσπάθειες.
Ακολούθησε με ποσοστό 7,9% ο τουριστικός τομέας με 9 αιτήματα, ακολουθούμενος από τον κλάδο μεσιτείας ακίνητης περιουσίας και αναζήτηση δικηγόρων με ποσοστό 4,4% και 5 αιτήματα. Έπονται κατηγορίες με 2-3 αιτήματα η κάθε μία που αφορούν πληροφόρηση για κάποια συγκεκριμένη γαλλική επιχείρηση, ίδρυση εταιρείας, καταστήματος, συμμετοχής σε εδώ διεθνή έκθεση, μηχανισμών χρηματοδότησης κ.α.
Τρίτη μεγαλύτερη κατηγορία αιτημάτων που δέχθηκε το Γραφείο το 2014 ήταν αυτή των βιομηχανικών και επεξεργασμένων προϊόντων και υλικών, με ποσοστό 26,6% επί του συνόλου και 101 αιτήματα. Στη συγκεκριμένη κατηγορία τα μεγαλύτερα ποσοστά 10,9% και 11 αιτήματα έκαστος είχαν ο κλάδος της θέρμανσης-ψύξης και της προσωπικής υγιεινής (καλλυντικά, σαπούνια κ.α).
Ακολούθησαν με ποσοστό 4,9% και 5 αιτήματα έκαστος, οι κλάδοι των προϊόντων αλουμινίου, της πληροφορικής, των επίπλων και ειδών διακόσμησης, καθώς και ο κλάδος των οικοδομικών και υλικών κατασκευών με 4 αιτήματα (3,9%). Τέλος, τα υπόλοιπα αιτήματα της εν λόγω κατηγορίας (59,4%) μοιράσθηκαν μεταξύ αιτημάτων που αφορούσαν πληροφορίες για εξαγωγές οικιακών συσκευών, νοσοκομειακού και οικιακού εξοπλισμού κλπ.
Στην τέταρτη κατηγορία αιτημάτων απαντώνται τα είδη ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 4,7% επί του συνολικού αριθμού αιτημάτων. Εξ αυτών, το εν τρίτο των αιτημάτων που διαχειρίσθηκε το Γραφείο αφορούσε έτοιμα ενδύματα.
Ακολούθησαν 4 αιτήματα για υποδήματα (22,2% επί των αιτημάτων για είδη ένδυσης -υπόδησης), 4 για λευκά είδη (22,2%), 2 για παιδική ένδυση (1,11%) και από 1 αίτημα για βαπτιστικά είδη και εσώρουχα, αντίστοιχα.
Τα υπόλοιπα 4 αιτήματα για το 2014 αφορούσαν έργα τέχνης, κοσμήματα, ανθοπωλεία και μουσειακά είδη.