2008-2013: Η «αμαρτωλή» 5ετία της διαφήμισης της ΔΕΗ

Μια δική τους - εικονική πραγματικότητα - έναντι αυτής που ισχύει στην αγορά των ΜΜΕ φαίνεται ότι έβλεπαν την 5ετία 2008-2013 οι εκάστοτε διευθύνοντες σύμβουλοι και ιθύνοντες της ΔΕΗ, οι οποίοι διοχέτευαν τα διαφημιστικά κονδύλια της εταιρείας ηλεκτρισμού κατά το δοκούν, χωρίς ειρμό, αιδώ και πρόθεση λογοδοσίας, χωρίς λογική και επιχειρήματα που να βασίζονται είτε στην ισχύουσα νομοθεσία είτε στους κανόνες του εθιμικού δικαίου ή έστω της Ηθικής.

ΜΕ «ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ»... ΜΗΔΕΝ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ 3.5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΕ ΦΙΛΙΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Κυρίως ανακόλουθα με τις πρακτικές της εταιρείας που με τη λογική των δύο μέτρων και δύο σταθμών, δεν επεδείκνυε ίχνος ευαισθησίας προς την κοινωνία, κατεβάζοντας τον διακόπτη σε απόρους και ανέργους και εισπράττοντας με τον πιο προκλητικό τρόπο τον ΕΝΦΙΑ και τα λοιπά χαράτσια.

Για τους επικεφαλής του Οργανισμού κοινής ωφελείας τα διαφημιστικά κονδύλια, που ξεπέρασαν το επίμαχο διάστημα τα 3,5 εκατ. ευρώ, συνιστούσαν εργαλεία προπαγάνδας και εξωραϊσμού της κατάστασης που είχαν επιβάλει οι πολιτικές λιτότητας της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια τα Μνημόνια…

Ξεπερνώντας κάθε όριο στον «χειρισμό» των διαφημιστικών budget και λειτουργώντας σε κάθε περίπτωση εξόφθαλμα με μη αξιοκρατικά κριτήρια και εκτός των κανόνων της αγοράς που βασίζονται στο «νόμισμα» της επίδοσης κάθε Μέσου (κυκλοφορία, ακροαματικότητα, τηλεθέαση, επισκεψιμότητα), οι επικεφαλής της ΔΕΗ μέσω της αρμόδιας διεύθυνσης ΔΕΣΕ ΔΕΗ παρέκαμπταν τη φυσική οδό των media units και των διαφημιστικών εταιρειών και ανέθεταν τις καμπάνιες επικοινωνίας σε φίλια ΜΜΕ κάνοντας τα δικά τους παιχνίδια και εξαργυρώνοντας προκλητικά τα οφίτσια και τις καρέκλες στις οποίες τους τοποθέτησαν.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι την 5ετία 2008-2013 η εταιρεία αποφάσισε την πραγματοποίηση διαφημιστικών ενεργειών που υπερβαίνουν τα 3,5 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 2,5 εκατ. ευρώ διοχετεύθηκαν σε Μέσα πανελλαδικής εμβέλειας - αγνοώντας επιδεικτικά τη δυναμική του Διαδικτύου - και τα 450.000 ευρώ σε περιφερειακά ΜΜΕ, απαξιώντας τις επιταγές της νομοθεσίας σύμφωνα με την οποία η διαφήμιση του Δημοσίου πρέπει να αγγίζει το 30% της συνολικής δαπάνης.

- Κατά την ελεγχθείσα 5ετία, οι διαφημιστικές ενέργειες του Οργανισμού υλοποιήθηκαν χωρίς προηγουμένως να έχει καταρτισθεί ένα ενιαίο εγκεκριμένο Διαφημιστικό Πρόγραμμα, στο οποίο να προσδιορίζονται οι αγορές - στόχοι, τα μέσα προβολής με τα αντίστοιχα ποσοστά συμμετοχής στις συνολικές δαπάνες, τις απαιτήσεις της κάθε αγοράς και της αποτελεσματικότητας αντίστοιχων προηγούμενων ενεργειών.

- Αντίθετα, οι διαφημιστικές ενέργειες υπήρξαν μάλλον αποσπασματικές – αν κρίνει κανείς από τη σχετική λίστα που δημοσιεύουμε – και οι σχετικές αποφάσεις φαίνεται να λαμβάνονταν με αφορμή προτάσεις ενδιαφερομένων για παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών.

- Για την ανάθεση των διαφημιστικών ενεργειών, ο Οργανισμός προέβαινε κυρίως στην απευθείας ανάθεση ή στην ανάθεση κατόπιν διαπραγμάτευσης και μάλλον χωρίς τη δημοσίευση πρόσκλησης, χωρίς να ελέγχει εάν πράγματι συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας.

- Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2008 πρώτος αποδέκτης διαφήμισης της ΔΕΗ δεν ταυτίζεται και με τον πρώτο παίκτη στα media σε επίπεδο ερείσματος στο αναγνωστικό κοινό ή την κοινωνία. Για του λόγου το αληθές αρκεί να αθροίσουμε τα επιμέρους ποσά που απέσπασε η «Απογευματινή», όργανο της κυβέρνησης της ΝΔ την εποχή εκείνη, μια εφημερίδα που ανήκε σε εργολήπτη του δημοσίου που στη συνέχεια ανέστειλε με τον πλέον κυνικό τρόπο την κυκλοφορία της αφήνοντας στον δρόμο τους 100 και πλέον εργαζομένους της.

- Την ίδια χρονιά η διοίκηση της ΔΕΗ δείχνει προτίμηση και στον ΔΟΛ ο οποίος ωστόσο αποσπά αρκετά χαμηλότερο κονδύλι από την εφημερίδα του Κ.Σαραντόπουλου.

- Η ΔΕΗ επιδίδετο στενά στο σπορ της επένδυσης σε losers… Προτιμούσε να επενδύει τα χρήματά της σε περιθωριακά Μέσα, σε συστημικά media με επισφάλειες στη στάση τους απέναντι στην εταιρεία και την κυβέρνηση (Πήγασος, ΔΟΛ, Καθημερινή) και φυσικά σε sites πολύ μικρότερης εμβέλειας από αυτά τα οποία εμπιστευόταν το αναγνωστικό κοινό για την ενημέρωσή του. Αποκορύφωμα της προτιμισιακής στάσης της ΔΕΗ προς επιλεγμένα Μέσα, η προπερσινη χρονιά, το 2013 όταν η εταιρεία συμφερόντων Μπόμπολα ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ αθροιστικά για όλα τα Μέσα της Πήγασος. Αρκετά μεγάλο ποσόν για εταιρεία που εκείνη τη χρονιά αλλά και τις δύο προηγούμενες είχε απομακρύνει μεγάλο αριθμό εργαζομένων, είχε αποσπάσει προνομιακά δάνεια και φυσικά είχε να επιδείξει μηδενικό πλάνο ανάπτυξης. Το αυτό είχε πράξει και ο ΔΟΛ αλλά και η Καθημερινή Α.Ε.

Και ως γνωστόν επενδύσεις, έστω και διαφημιστικές, δεν αντέχουν χωρίς ανάπτυξη…

Αλλά για τη ΔΕΗ αυτά συνιστούσαν τότε …ψιλά γράμματα.

Δείτε εδώ τον πίνακα με τα χρήματα που μοίρασε η διοίκηση της ΔΕΗ:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΔΕΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΦΗΜ ΕΠΕ

Σχετικές ειδήσεις