Coca-Cola HBC: Αύξηση εσόδων 1,7% στο πρώτο τρίμηνο του 2015
Συγκεκριμένα, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 1.353,3 εκατ. ευρώ από 1.3311,1 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2014.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο όγκος πωλήσεων ανήλθε σε 439,0 εκατ. κιβώτια στο πρώτο τρίμηνο του 2015 από 409,6 εκατ. κιβώτια στο αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο σημειώνοντας αύξηση 7,2%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο ανήλθαν σε 3,08 ευρώ έναντι 3,25 ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2014 παρουσιάζοντας μείωση 5,2%, ενώ σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση δεν παρουσίασαν μεταβολή.
Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν και στους τρεις τομείς δραστηριοποίησης της εταιρείας, στη διάρκεια του τριμήνου σε σύγκριση με το περασμένο τρίμηνο. Στην αύξηση αυτή συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό οι τέσσερις επιπλέον ημέρες πωλήσεων και η χρονική συγκυρία του Πάσχα, ενώ καταγράφηκαν καλές επιδόσεις σε Νιγηρία, Πολωνία, Ρουμανία, Ουγγαρία και Δημοκρατία της Τσεχίας.
Ο ρυθμός πτώσης του όγκου πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές υποχώρησε, σε συγκρίσιμη βάση, στη διάρκεια του τριμήνου. Παράλληλα, η αύξηση των εσόδων ενισχύθηκε από την ανατίμηση των νομισμάτων εν μέσω ενός περιβάλλοντος αποπληθωρισμού των τιμών.
Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα υψηλά ποσοστά αύξησης του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και στο οργανωμένο εμπόριο είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων παρά το μη ευνοϊκό μείγμα τιμών, κατηγορίας προϊόντων και δικτύων διανομής.
Στις αναδυόμενες αγορές, οι καλές επιδόσεις σε σχέση με τον όγκο πωλήσεων υπεραντισταθμίστηκαν από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές. Οι δραστηριότητες της εταιρείας στη Νιγηρία κατέγραψαν πολύ καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, σε ένα εποχιακά σημαντικό τρίμηνο, ενώ στη Ρωσία καταγράφηκε ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών, η οποία αντισταθμίστηκε από την πτώση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση παρέμειναν σταθερά συγκρινόμενα με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η εταιρεία πραγματοποίησε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της σε συγκεκριμένες αναδυόμενες αγορές που επηρεάστηκαν περισσότερο από την αρνητική μεταβολή των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ενώ στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, εν μέσω ενός περιβάλλοντος αποπληθωρισμού των τιμών, κύρια επιδίωξή της εταιρείας παρέμεινε η διατήρηση των τιμών των προϊόντων της σε προσιτά επίπεδα.
Ο Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, αναφερόμενος στα οικονομικά αποτελέσματα σημείωσε ότι: «σε αυτό το τρίμηνο καταγράφηκε ικανοποιητική αύξηση των πωλήσεών μας, ανάλογη των προσδοκιών μας. Τόσο τα σχέδια που υλοποιήσαμε για τη σταθεροποίηση των όγκων πωλήσεων στην Ευρώπη, όσο και η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόσαμε με στόχο τη μείωση του αντίκτυπου των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών σε συγκεκριμένες αναδυόμενες αγορές, ήταν αποτελεσματικά. Παρά το γεγονός ότι αναμένουμε ότι το κλίμα αβεβαιότητας θα συνεχιστεί σε κάποιο βαθμό, οι πρωτοβουλίες που αναλάβαμε για να μειώσουμε τον πιθανό αντίκτυπο τυχόν αρνητικών εξελίξεων αποδείχθηκαν επιτυχείς και τα αποτελέσματα του τριμήνου είναι ενθαρρυντικά».