Ανησυχία εξαγωγέων για την αξιοποίηση του ΟΛΘ

Ν΄αντιληφθούν την κρισιμότητα της κατάστασης για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να προχωρήσουν άμεσα την όποια διαδικασία ανάπτυξής του παράλληλα με το λιμάνι του Πειραιά, καλεί την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), εκφράζοντας προβληματισμό για τις διαφαινόμενες καθυστερήσεις στην αξιοποίησή του.

Ανησυχία εξαγωγέων για την αξιοποίηση του ΟΛΘ
2'

Με αφορμή προχτεσινές δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ ότι η αξιοποίηση του ΟΛΘ δεν είναι από τα πρώτα θέματα που θα προχωρήσουν, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, δρ Κυριάκος Λουφάκης, σημειώνει: "κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ δεν έχουν συνειδητοποιήσει τη σημασία και την προοπτική ανάπτυξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης [...]

Δεν γίνεται αντιληπτή η δυνατότητα της ανάπτυξης του λιμανιού ν' αλλάξει την μελλοντική οικονομική ιστορία της περιοχής. Διότι δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα και την ενδοχώρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης". Κατά τον ΣΕΒΕ, η ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικού κέντρου και η απορρόφηση φορτίου 1 εκατ. TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) "μπορεί μεσοπρόθεσμα να αποφέρει συνολικό οικονομικό όφελος της τάξης των 1,5-2,5 δισ. ευρώ, ίσο με το 6-10% του ΑΕΠ της Κ.Μακεδονίας".

Αντίθετα με την αναβλητικότητα στην όποια απόφαση για το μέλλον του λιμανιού Θεσσαλονίκης, συνεχίζει ο δρ Λουφάκης, προχωρά η λήψη οριστικών αποφάσεων από την κυβέρνηση για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. «Πιστεύουμε ότι με την απόφαση αυτή "θυσιάζεται" η Θεσσαλονίκη και ένα μεγάλο όφελος για την περιοχή και τη χώρα για ένα μικρότερο όφελος που θα προκύψει από την περαιτέρω ανάπτυξη του Πειραιά.

Θα χαθεί και η τελευταία ευκαιρία για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο θα απαξιωθεί πλήρως [...] παρότι η Θεσσαλονίκη πλεονεκτεί έναντι του Πειραιά για τα transit φορτία», υπογραμμίζει ο δρ Λουφάκης και κάνει λόγο για απόλυτη αναγκαιότητα σύμπραξης με μεγάλο πάροχο του εξωτερικού. "Επειδή η θαλάσσια μεταφορά είναι ολιγοπωλιακή, η Θεσσαλονίκη δεν θα μπορέσει ποτέ να αποκτήσει τον όγκο διακίνησης που δικαιούται, χωρίς στρατηγική συνεργασία με διεθνή εταιρεία του κλάδου" καταλήγει.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή