Τεχνολογία στην υπηρεσία των εργασιών πεδίου
Τον τρόπο με τον οποίο η χρήση wearables μπορεί να αναβαθμίσει τις εργασίες πεδίου στις τηλεπικοινωνίες παρουσίασε η Ericsson, σε συνεργασία με τον ΟΤΕ και την Cosmote.
Η πιλοτική χρήση σε εγκαταστάσεις του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη περιελάμβανε:
· Χρήση έξυπνων γυαλιών από τεχνικό πεδίου
· Χρήση κράνους με ενσωματωμένη κάμερα και έξυπνου ρολογιού συνδεδεμένου με smartphone
· Χρήση τηλεχειριζόμενης ιπτάμενης κάμερας
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η χρήση των wearables μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στoν τρόπο εκτέλεσης των εργασιών πεδίου, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές. Η τεχνολογία που «φοριέται» και παρουσιάστηκε από την Ericsson κατά τη διάρκεια της επίδειξης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:
Απευθείας σύνδεση των τεχνικών που βρίσκονται στο πεδίο και φορούν έξυπνα γυαλιά (ή κράνος με ενσωματωμένη κάμερα και έξυπνο ρολόι) με εξειδικευμένους συνεργάτες στα κέντρα διαχείρισης δικτύου, βάσεις δεδομένων και άλλα χρήσιμα εργαλεία. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται ο ποιοτικός έλεγχος εργασιών όπως π.χ. η καταγραφή, διάγνωση και αντιμετώπιση μιας βλάβης και η συλλογή και ανάλυση άλλων χρήσιμων δεδομένων επιτόπου, ενώ παράλληλα αυξάνει τη συνολική ασφάλεια της παρέμβασης λόγω της λειτουργίας χωρίς χέρια (hands-free).
Τον εξ’ αποστάσεως έλεγχο των κεραιοσυστημάτων και άλλου εξοπλισμού του δικτύου με τη χρήση τηλεκατευθυνόμενων ιπτάμενων καμερών, διευκολύνοντας τις διαδικασίες ελέγχου ποιότητας, αποδοχής και συντήρησης, για πιο ολοκληρωμένη επίβλεψη και αποτελεσματικότερη παρέμβαση (ειδικά όταν · πρόκειται για εργασίες που εκτελούνται σε κάποιο ύψος ή/και με δύσκολες συνθήκες πρόσβασης).
Αξίζει να σημειωθεί, πως το καινοτόμο αυτό σύστημα που έχει αναπτύξει η Ericsson, μπορεί να χρησιμοποιεί απρόσκοπτα διαφορετικούς τύπους συσκευών wearables, σε αρμονική συνεργασία με το Σύστημα Υποστήριξης Λειτουργιών και το Κέντρο Λειτουργίας Δικτύου του εκάστοτε παρόχου, προκειμένου να προσφέρει βέλτιστες (best-in-class) υπηρεσίες πεδίου, με αποτέλεσμα την αύξηση της αποδοτικότητας και τη συνολική βελτίωση της διαδικασίας συντήρησης του τηλεπικοινωνιακού δικτύου.