Praktiker: Επέκταση δικτύου και θετικά αποτελέσματα
Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου
Η χρήση 2014 είναι η πρώτη χρήση μετά την εξαγορά της ελληνικής αλυσίδας Praktiker Hellas από το καναδικό Fund Fairfax του Prem Watsa. Βασικό σημείο της τελικής συμφωνίας ήταν η δέσμευση της Fairfax να διατηρήσει και τα 14 υφιστάμενα καταστήματα, καθώς και να συνεχίσει να απασχολεί τους 1.100 εργαζόμενους της αλυσίδας, η οποία θα εξακολουθήσει να έχει την επωνυμία Praktiker. Η πώλησή της ήταν υποχρεωτική μετά την πτώχευση το περασμένο φθινόπωρο της Praktiker AG, μητρικής της BM Praktiker International GmbH, στην οποία ανήκει και η Praktiker Hellas και ήταν η τέταρτη μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα του fund Fairfax μετά την αγορά μειοψηφικού πακέτου σε Jumbo και Mυτιληναίο και πλειοψηφικού στην Eurobank.
Μετά την εξαγορά, το 2014 η Praktiker Hellas, βελτίωσε τη ρευστότητά της και μείωσε το δανεισμό της κατά 23% συγκριτικά με το 2013, ενώ σημαντική ήταν και η μείωση του κόστους εξυπηρέτησης του δανεισμού κατά 30% που επιτεύχθηκε σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας ήταν ζημιογόνα και διαμορφώθηκαν στα 2,14 εκατ. ευρώ, γεγονός που σύμφωνα με την εταιρεία οφείλεται στην απομείωση της αξίας των ακινήτων της.
Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο Ιωάννης Σελαλμαζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Praktiker Hellas, ανέφερε για την πορεία της εταιρείας: «Η πορεία της Praktiker Hellas είναι θετική και μάλιστα κινείται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς. Έχουμε πλέον μηδενίσει το δανεισμό μας και καταφέραμε να επιστρέψουμε σε ρυθμούς ανάπτυξης και οργανική ρευστότητα. Στην εξέλιξη αυτή έχουν συνεισφέρει οι ενέργειες αποκατάστασης της δραστηριότητας της εταιρείας κατόπιν της εξαγοράς της από τη Fairfax, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι σημαντικές και ενδιαφέρουσες νέες συνεργασίες μας και η αυξημένη επικοινωνία μας. Ταυτόχρονα, έχουμε αυξήσει τα αποθέματά μας, γεγονός που είναι εμφανές και από την αισθητά βελτιωμένη εικόνα των καταστημάτων μας.
Σε ό,τι αφορά το μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό μας, βασικός άξονας της στρατηγικής μας θα είναι η οργανική ανάπτυξη του δικτύου της Praktiker Hellas μέσα από τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων. Ενδεικτικά μπορώ να αναφέρω τη λειτουργία 6ου καταστήματος στην Αττική και 2ου καταστήματος στη Θεσσαλονίκη, ενώ ταυτόχρονα εξετάζουμε και το ενδεχόμενο επέκτασης και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας».