Ο τουρισμός το ισχυρό χαρτί της Ελλάδας για την ανάκαμψη της οικονομίας
Μάλιστα υπογράμμισε, ότι για φέτος η TUI θα φέρει κατά 10% περισσότερους τουρίστες σε σχέση με πέρυσι.
Ο τουρισμός είναι ένας από τους ισχυρότερους «άσους» που έχει η Ελλάδα στο μανίκι της για την οικονομία, τόνισε ο δρ. Μάικλ Φρένζελ, πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (World Travel & Tourism Council) και πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου της Γερμανικής Τουριστικής Οικονομίας (BTW).
"Αυτό το οποίο απαιτείται για την περαιτέρω ανάπτυξη της χώρας, είναι η διαφοροποίηση, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η προώθηση καινοτομιών, νέες ιδέες, όπως και η στόχευση του κλάδου σε νέα κοινά. Μόνο έτσι η Ελλάδα θα βελτιώσει περαιτέρω τη θέση της σε μια παγκόσμια αγορά, η οποία το 2030 εκτιμάται ότι θα έχει 1,8 δις τουρίστες" υπογράμμισε ο κ. Φρένζελ.
«Πίσω από κάθε επιτυχημένο τουριστικό προορισμό βρίσκεται πάντα ένα σύγχρονο και στρατηγικό σχέδιο» τόνισε ο δρ. Φρένζελ, για να προσθέσει ότι η Ελλάδα έχει ένα εξέχον τουριστικό image για τους Γερμανούς, ίσως και το καλύτερο στον κόσμο, και γι' αυτό και ως χώρα βρίσκεται πρώτη στις προτιμήσεις των Γερμανών, αφήνοντας πίσω της αγορές, όπως η Μ. Βρετανία, η Βουλγαρία, η Γαλλία ή η Ρωσία.
Το 2014 ήρθαν στην Ελλάδα περίπου 2,5 εκατ. Γερμανοί τουρίστες, επεσήμανε ο πρόεδρος του World Travel & Tourism Council, υπογραμμίζοντας ότι το μερίδιο του τουρισμού στο ΑΕΠ διαμορφώθηκε άμεσα στο 7% και έμμεσα στο 17,3%, ενώ και το ποσοστό συμμετοχής του στην απασχόληση ανήλθε στο 9,4% άμεσα και έμμεσα στο 19,4%.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι μπορεί να κάνει η Ελλάδα ώστε να καταστεί περισσότερο ελκυστική στο μέλλον» ανέφερε ο δρ. Φρένζελ, για να επισημάνει αμέσως μετά ότι, ως χώρα θα πρέπει να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική στην παγκόσμια τουριστική κλίμακα. «Ένα είναι σαφές: ο τουρισμός εξελίχθηκε με την πάροδο των χρόνων σε μια διεθνή βιομηχανία, γεγονός το οποίο μεταφράζεται σε αριθμούς ως εξής: Το 1950 υπήρχαν παγκοσμίως 25 εκατ. τουρίστες, οι οποίοι το 2011 αυξήθηκαν σε 900 εκατ., το 2012 ξεπέρασαν το φράγμα του 1 δισ. και η εκτίμηση για το 2030 είναι ότι ετησίως θα ταξιδέψουν 1,8 δισ. άνθρωποι».
Για να εξασφαλίσει η Ελλάδα την υψηλότερη δυνατή θέση σε μια τόσο μεγάλη διεθνή αγορά, θα πρέπει να ακολουθήσει τις νέες επιταγές των πελατών και των αναγκών τους, δίνοντας έμφαση στην ευελιξία, τις δυνατότητες επιλογής, "το value for money", τη διαφοροποίηση και την εξειδίκευση, συνυπολογίζοντας τα περιβαλλοντικά κριτήρια, υπογράμμισε ο δρ. Φρένζελ.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Μιχάλης Μαΐλης, στην ομιλία του, αφού αναφέρθηκε στις συνέπειες που είχε η εξαετής ύφεση στην ελληνική οικονομία, στις προσπάθειες των επιχειρήσεων να επιβιώσουν και στο γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται και πάλι υπό την απειλή ενός GREXIT ενώ είχε αρχίσει να διαφαίνεται «φως στο τούνελ», επεσήμανε τις συνέπειες που θα υπάρξουν για όλους, αν οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς δεν έχουν αίσιο τέλος.
Μιλώντας για την πραγματική οικονομία υπογράμμισε ότι, βασικός και αυτονόητος τομέας ενίσχυσής της είναι ο τουρισμός, που, εφόσον στηριχθεί, θα έχει άμεσα θετική επίπτωση στο ΑΕΠ - και ως ατμομηχανή της χώρας, θα την οδηγήσει στη δεκάδα των ισχυρότερων προορισμών διεθνώς, συμβάλλοντας άμεσα κατά 20% στο Ελληνικό ΑΕΠ