«Λουκέτο» βάζει η Groupon στην Ελλάδα
«Κατόπιν διεξοδικής μελέτης της ελληνικής αγοράς, αποφασίσαμε να κλείσουμε την επιχείρησή μας στη χώρα με ισχύ από τις 24 Αυγούστου 2015», τονίζει η εταιρεία
Συστήθηκε στην Ελλάδα προ πενταετίας ως το μεγαλύτερο site ημερήσιων προσφορών στον κόσμο και ήταν το πρώτο που αποφάσισε να έρθει στη χώρα μας, εισάγοντας ουσιαστικά ένα πιο οργανωμένο μοντέλο λειτουργίας κουπονιών, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια και οι υπόλοιποι.
Η ελληνική αγορά ωστόσο διέψευσε τις προσδοκίες της Groupon, η οποία, μετά από πέντε χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, ανακοίνωσε σήμερα μέσα από το site της τη διακοπή των δραστηριοτήτων της.
«Κατόπιν διεξοδικής μελέτης της ελληνικής αγοράς, αποφασίσαμε να κλείσουμε την επιχείρησή μας στη χώρα με ισχύ από τις 24 Αυγούστου 2015», τονίζει η εταιρεία. «Την λάβαμε, επισημαίνει, σταθμίζοντας τον ρυθμό προόδου και τις προοπτικές ανάπτυξης της επιχείρησής μας στην Ελλάδα όπως επίσης και την παρούσα οικονομική συγκυρία. Καθώς δεν βλέπουμε να υφίστανται οι προϋποθέσεις επικερδούς λειτουργίας στο άμεσο μέλλον, πήραμε τη δύσκολη απόφαση να διακόψουμε τις εργασίες μας».
Η έλευση της πολλά υποσχόμενης Groupon στη χώρα μας συνέπεσε με την όξυνση της κρίσης στην αγορά, το 2010, την ίδια στιγμή που στην αγορά του ανερχόμενου, διεθνώς, κλάδου των ημερήσιων προσφορών, τα sites των ''κουπονάδικων'' αυξάνονταν με ταχύτατους ρυθμούς.
Το ίδιο και στην Ελλάδα: Η Groupon ανακοίνωσε τον Ιούνιο του 2010 την έλευσή της στην Ελλάδα, αποκτώντας μέσω του ευρωπαϊκού της οχήματος, της Citydeal, την ελληνική Deal4Real που είχε ιδρυθεί από μια μικρή τότε ομάδα συνεργατών με επικεφαλής τον Σπύρο Βλάχο, ιδρυτή του περιοδικού OZON. Σημειωτέον ότι η Citydeal είχε ιδρυθεί μόλις λίγους μήνες νωρίτερα, το Νοέμβριο του 2009 και όταν ήλθε στην Ελλάδα ήδη λειτουργούσε σε 14 ευρωπαϊκές χώρες με προσωπικό 600 ατόμων. Η ίδια η Groupon, εισηγμένη σήμερα στο Nasdaq, είχε ιδρυθεί το Νοέμβριο του 2008 στο Σικάγο.
Το παράδειγμα της Groupon στην Ελλάδα ακολούθησαν ουκ ολίγες αντίστοιχες εταιρείες αυξάνοντας σημαντικά τον ανταγωνισμό και μειώνοντας τελικά τα προσδοκώμενα κέρδη για την ίδια την Groupon στη χώρα μας. Oπερ και εγένετο. Η Groupon Greece παρουσίαζε ζημιές τα τελευταία χρόνια, με τον τζίρο της να έχει μειωθεί σχεδόν στο ήμισυ το 2014 σε σχέση με το 2012.
Το 2014 ήταν ζημιογόνο για την εταιρεία με τις ζημίες πρό φόρων να φθάνουν τα 856 χιλ. ευρώ από 528 χιλ. ευρώ το 2013. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έφθασε το 2014 στο 1, 36 εκατ. ευρώ μειωμένος επίσης σε σχέση με το 1,74 εκατ. ευρώ του 2013. Το 2012 η εταιρεία επίσης παρουσίαζε ζημίες, χαμηλότερες ωστόσο στα 242 χιλ. ευρώ, ενώ ο τζίρος της διαμορφωνόταν στα 2,1 εκατ. ευρώ.
Στο site της από σήμερα η εταιρεία πληροφορεί τώρα ότι «εάν είστε ήδη πελάτης και έχετε ερώτηση σχετικά με ορισμένο κουπόνι της Groupon που είναι σε ισχύ, ή είστε συνεργαζόμενη εμπορική επιχείρηση και χρειάζεστε περαιτέρω πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνείστε με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών μας καλώντας στο κέντρο εξυπηρέτησής μας στο τηλ. +30 2111980722 ή με το τμήμα Διαχείρισης Συνεργατών μας στην ηλ. διεύθυνση partnermanagement.gr@groupon.com.
Λυπούμαστε που δεν μπορούμε σήμερα να σας παρέχουμε τις εξαιρετικές προσφορές μας και σας ευχαριστούμε για τον ενδιαφέρον σας στη Groupon».
Αντίστοιχα, όσοι από τους συνεργάτες της επιθυμούν να επικοινωνήσουν με την εταιρεία, πλέον θα εξυπηρετούνται από τα γραφεία της Ιταλίας και του Ισραήλ.