«Αποχή» των Ελλήνων από τις πάσης φύσεως αγορές σε όλο το λιανεμπόριο
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο όγκος των πωλήσεων κινήθηκε πτωτικά σε έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισµό (21,5%), πολυκαταστήµατα (12,8%), καύσιµα και λιπαντικά αυτοκινήτων (11,9%), τρόφιµα- ποτά- καπνό (7,3%), ένδυση- υπόδηση (5,6%), φαρµακευτικά- καλλυντικά (4,6%), βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (4,2%) και μεγάλα καταστήµατα τροφίµων (2,6%).
Ειδικότερα, ο δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιµές) στο λιανικό εμπόριο, σηµείωσε µείωση 7,3% τον µήνα 2015 σε σύγκριση µε το δείκτη του Ιουλίου 2014, ενώ σε σύγκριση µε τον δείκτη του Ιουνίου 2015 σηµείωσε µείωση 5,3%.
Ο δείκτης κύκλου εργασιών (σε τρέχουσες τιµές) σηµείωσε µείωση 8,7% σε ετήσια βάση, ενώ σε σύγκριση µε τον δείκτη του Ιουνίου 2015 σηµείωσε µείωση 7,7%.
Οι ανωτέρω δείκτες εποχικά διορθωµένοι ως προς την επίδραση µηνιαίων γεγονότων (π.χ έναρξη σχολικής περιόδου, εορτές, τουριστική περίοδος κ.λπ.) παρουσιάζουν την ακόλουθη εξέλιξη:
Ο εποχικά διορθωµένος δείκτης όγκου, σηµείωσε µείωση 6,4% σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2014, ενώ σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2015 σηµείωσε µείωση 4,6%.
Ο εποχικά διορθωµένος δείκτης κύκλου εργασιών, παρουσίασε την ίδια ετήσια µεταβολή µε τον αντίστοιχο µη εποχικά διορθωµένο δείκτη, ενώ σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2015 σηµείωσε µείωση 5,5%.