Πολύ χαμηλά το ποσοστό των εσόδων των ελληνικών επιχειρήσεων από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις
Αυτό προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, σύμφωνα με τα οποία οι επιχειρήσεις της Ε.Ε. πραγματοποίησαν - κατά μέσο όρο - περίπου το 17% του συνολικού τζίρου από ηλεκτρονικές πωλήσεις, έναντι 12% που ήταν το αντίστοιχο νούμερο το 2008. Κάτι που δείχνει την απόσταση που υπάρχει μεταξύ της Ελλάδας και της υπόλοιπης ΕΕ.
Μάλιστα, υπάρχουν χώρες όπως η Ιρλανδία και η Τσεχία, όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις φθάνουν να αντιπροσωπεύουν το 37% και το 30%, αντίστοιχα, του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που δημοσιοποίησε χθες η Eurostat και αφορούν το έτος 2014, πολύ καλές επιδόσεις καταγράφουν η Σλοβακία, η Φινλανδία και η Βρετανία, όπου το ποσοστό των ηλεκτρονικών πωλήσεων αντιστοιχεί στο 21% του συνολικού τζίρου των εταιρειών. Η Ελλάδα με 1%, η Βουλγαρία με 5%, η Κύπρος με 6% και η Ρουμανία με 8%, είναι οι χώρες με τη μικρότερη συμμετοχή των e-πωλήσεων στο συνολικό τζίρο των εταιρειών.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, όπως παρατηρεί η Eurostat, πολύ χαμηλό είναι και το ποσοστό των επιχειρήσεων που προωθούν online τα προϊόντα τους, καθώς αντιστοιχεί σε μόλις στο 11% του συνολικού αριθμού των εταιρειών, με το μέσο Κοινοτικό όρο να βρίσκεται στο 40%. Ακόμη μικρότερος είναι ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων, που πωλούν online, καθώς αντιπροσωπεύουν ποσοστό μόλις 7% του συνόλου, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι στο 19%.
Γενικότερα, πάντως, η ΕΕ ως σύνολο, κάθε άλλο παρά αξιοποιεί επαρκώς το δυναμικό των διαδικτυακών πωλήσεων: το 2014, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύνολο του τομέα λιανικής στην Ευρώπη ανερχόταν σε 7,2%, ενώ στις ΗΠΑ σε 11,6%.