Eκπτώσεις ξανά - Απέτυχαν οι «ενδιάμεσες», συμμετείχε μια στις τέσσερις επιχειρήσεις
Την ίδια ώρα οι επιχειρήσεις στον φαύλο κύκλο της μείωσης των πωλήσεων ακόμη και την πασχαλινή περίοδο δεν έδειξε συνέπεια την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Οπως προκύπτει από έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, δεν βοήθησε, ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων της άνοιξης.
Για τον λόγο αυτό η ΕΣΕΕ ζητά την επανάληψη νέου δεκαημέρου προσφορών από 14 έως 24 Μαΐου.
Σχεδόν όλοι οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων, ανέφεραν στην έρευνα της ΕΣΕΕ ότι σημειώθηκε μείωση στις πωλήσεις στην περιοχή τους, σε σχέση με πέρυσι, ενώ μόλις οι 7 στους 74 αναφέρουν πως οι πωλήσεις των καταστημάτων της περιοχής τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2015.
Σημαντικό τμήμα των εκπροσώπων (οι 30 στους 74) εκτιμούν ότι η μείωση των πωλήσεων κινήθηκε στο 11-20% σε σχέση με πέρυσι.
Στο δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων μόλις μία στις τέσσερις επιχειρήσεις έκανε προσφορές ενώ είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι στην Αττική μόνο το 2% των επιχειρήσεων είχαν έκπτωση σε όλα τους τα εμπορεύματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην εκπτωτική περίοδο του Μαΐου, αποτελούν τα τρία τέταρτα του δείγματος ενώ μία στις τέσσερις δεν πραγματοποίησε προσφορές. Το μεγαλύτερο κομμάτι των επιχειρήσεων επέλεξε να διαμορφώσει το επίπεδο των εκπτώσεων μεταξύ 11% και 20% και εν συνεχεία μεταξύ 21% και 40%.
Εκπτώσεις ανά κλάδο
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το επίπεδο των εκπτώσεων ανάλογα με τον κλάδο δραστηριότητας των επιχειρήσεων:
- Μία στις δύο επιχειρήσεις στον κλάδο των επιμορφωτικών και ψυχαγωγικών ειδών δεν συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Μαΐου
- Το αντίστοιχο ποσοστό στις επιχειρήσεις με είδη ένδυσης/υπόδησης περιορίζεται στο 10%. Επίσης παρατηρείται ότι ο συγκεκριμένος κλάδος πραγματοποιεί ως επί το πλείστον χαμηλής τάξεως εκπτώσεις, δεδομένου ότι περίπου οι μισοί επιχειρηματίες δήλωσαν ότι μείωσαν τις τιμές των εμπορευμάτων τους μεταξύ 11% και 20%.
- Μία στις τρεις επιχειρήσεις διέθεσαν σε έκπτωση συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων
- Μία στις πέντε μείωσαν τις τιμές σε όλα τα εμπορεύματά τους, είτε αυτά ήταν νέες παραλαβές, είτε εμπορεύματα που είχαν σε απόθεμα.
- Μεγάλη διαφοροποίηση προκύπτει αν συγκριθούν οι επιχειρήσεις της Αττικής, με αυτές που δραστηριοποιούνται στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, στην Αττική το 47% διέθεσε σε έκπτωση μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 24% των επιχειρήσεων.
- Στην Αττική, το ποσοστό των επιχειρήσεων που είχαν σε όλα τα εμπορεύματά τους έκπτωση είναι μόλις 2%, ενώ στις υπόλοιπες περιφέρειες φτάνει στο 45% των επιχειρήσεων του δείγματος.