Η Bosch Ελλάδας στηρίζει τον πρώτο σχολικό διαγωνισμό διαστημικής CanSat in Greece
Ο λόγος για τον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό διαστημικής CanSat in Greece, ο οποίος διοργανώθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας, στις 18-21 Απριλίου, αποτελώντας την προκριματική φάση του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού CanSat in Europe. Λόγω του ότι η διοργάνωση του διαγωνισμού, αποτελεί μια εθελοντική και καθαρά μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία των φοιτητών-μελών του Ινστιτούτου Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, η Bosch Eλλάδας ανέλαβε να χρηματοδοτήσει μια σειρά εξόδων, όπως η διαμονή και η διατροφή των μαθητών καθώς και η προμήθεια του σχετικού εξοπλισμού.
Πέραν αυτού, στη τελετή βράβευσης της νικήτριας ομάδας, όπου παρευρέθηκαν εκτός από τις διαγωνιζόμενες ομάδες και τους καθηγητές τους, καθηγητές του ΕΜΠ, καθώς και διακεκριμένοι προσκεκλημένοι από τον χώρο της μηχανικής διαστήματος και της αστροφυσικής, η Bosch παρουσίασε το πρόγραμμα «Προπονούμαι για το Μέλλον».
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διαδραστικών παρουσιάσεων για τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό την αφύπνιση και τον προσανατολισμό των νέων, προκειμένου να θέσουν και να επιδιώξουν τους στόχους τους για το μέλλον.
Στα πλαίσια του διαγωνισμού CanSat in Greece, μαθητές λυκείου από διάφορα σχολεία της Αττικής και της Περιφέρειας κλήθηκαν να κατασκευάσουν έναν δορυφόρο σε μέγεθος κουτιού αναψυκτικού. Ο δορυφόρος εκτοξεύτηκε στην τελική φάση του διαγωνισμού σε ύψος ενός χιλιομέτρου, εκτελώντας μια αποστολή που οι ίδιοι οι μαθητές είχαν σχεδιάσει. Συνολικά εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για τον διαγωνισμό 26 ομάδες σχολείων, εκ των οποίων επιλέχθηκαν οι δέκα. Νικήτρια ομάδα , η οποία θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, αναδείχθηκε η ομάδα «Can.i.s» του 26ου ΓΕΛ Αθηνών.
Δεύτερη θέση πήρε η ομάδα «Solaris Sat» του Πρότυπου Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης ενώ τη τρίτη θέση κατέλαβε η ομάδα «Zephyrus» από το 7ο Λύκειο Ιωαννίνων.
Βασικός στόχος του εν λόγω διαγωνισμού, είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις καινούριες διαστημικές τεχνολογίες.
Μέσω αυτής της διαδικασίας, οι μαθητές αποκτούν εξίσου νέες γνώσεις στη Φυσική και στον Προγραμματισμό, έρχονται σε επαφή με σύγχρονες τεχνολογίες, εξοικειώνονται με τη μεθοδολογία, στην οποία βασίζεται η έρευνα και μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται ένα ολόκληρο project από το μηδέν μέχρι την ολοκλήρωσή του. Τέλος, μαθαίνουν να δουλεύουν ομαδικά και να εξασκούν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.