IAB HELLAS: Σημάδια σταθεροποίησης δείχνει η display διαφήμιση
Η συγκράτηση της πτώσης εκφράζεται με μετατροπή της διψήφιας αρνητικής μεταβολής σε μονοψήφια, με αφετηρία το πρώτο εξάμηνο του 2018. Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία της έρευνας ADEX Hellas 2018 αποτυπώνουν μειούμενη πτώση (-7,3%) στη διαφήμιση display σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Να σημειωθεί ότι το 2017 η αρνητική μεταβολή του display είχε διαμορφωθεί στο -15,3% ενώ το α' τρίμηνο του 2018 στο -14,4%. Πιο αναλυτικά, το α' εξάμηνο του 2018 η display διαφήμιση αγγίζει τα 26,76 εκατ. ευρώ, τα 10,7 εκατ. ευρώ εκ των οποίων αφορούν στο α' τρίμηνο και τα άλλα 17,6 εκατ. ευρώ το β' τρίμηνο. Είναι δηλαδή προφανής η ένδειξη της επανεκκίνησης της display διαφήμισης από τον Απρίλιο έως και το τέλος Ιουνίου του 2018. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2017, το ετήσιο report ADEX Hellas 2017 αποτύπωνε 65,251 εκατ. ευρώ.
Από τις 21 επιμέρους κατηγορίες διαφημιζομένων προηγείται αυτή των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που δαπάνησαν 4,96 εκατ. ευρώ (17,4%) για τη διαδικτυακή προβολή τους. Ακολουθεί το Λιανεμπόριο με 3,59 εκατ. ευρώ (12,6%) περνώντας στη 2η θέση και μπροστά από τις Τηλεπικοινωνίες που καταλαμβάνουν πλέον την 3η θέση με 2,89 εκατ. ευρώ (10,2%). Ακολουθεί ο κλάδος της Ψυχαγωγίας με 2,57 εκατ. ευρώ (9%), τα Καλλυντικά με 2 εκατ. ευρώ (7,3%), τα Αυτοκίνητα και οι Μοτοσικλέτες με 1,87 εκατ. ευρώ (6,6%), τα Τρόφιμα με 1,79 εκατ. ευρώ (6,3%) κ.ά. Ένας πρόσθετος λόγος για τη συνέχιση της καταγραφής αρνητικής μεταβολής της display διαφήμισης είναι ότι η έρευνα ADEX Hellas 2018 αποτυπώνει τα διαφημιστικά έσοδα από 18 επιμέρους εκδότες (publishers) και δίκτυα (network) έναντι 19 μελών του IAB Hellas για την αντίστοιχη μελέτη του 2017 και 22 για το 2016.
Πιο αναλυτικά, οι εκδότες και τα δίκτυα που παρείχαν στοιχεία στην έρευνα διαχειρίζονται 105 sites το β' τρίμηνο του 2018 έναντι 125 το 2017 και 133 το 2016. Σχολιάζοντας την ανακοίνωση της display δαπάνης του πρώτου εξαμήνου ο πρόεδρος του IAB, Σπύρος Παπαγεωργίου αναφέρει: «Η αγορά βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Υπάρχουν κάποια θετικά σημάδια αλλά η σύγκριση με άλλες, ανάλογες της Ελληνικής, Ευρωπαϊκές αγορές δείχνει ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε. Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η αγορά είναι η αβεβαιότητα που φέρνει η επιπλέον φορολογία . Φοβάμαι ότι η αναδρομική είσπραξη της ειδικής εισφοράς 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ καθώς και η ασάφεια στην εφαρμογής της θα επιδράσει αρνητικά στο ύψος της διαφημιστικής επένδυσης για το υπόλοιπο της χρονιάς».