Α. Δανιηλίδης: Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παράγει 620 εκατ. ευρώ προστιθέμενης αξίας για την Ελλάδα
Με τίτλο «Παράγουμε ένα Καλύτερο Αύριο», η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρουσίασε τα αποτελέσματα της Μελέτης των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των Δραστηριοτήτων της για το 2017. Τα αποτελέσματα της Μελέτης επιβεβαιώνουν τη συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, τεκμηριώνοντας την προστιθέμενη αξία που παράγει η εταιρία μέσω της επιχειρηματικής της δραστηριότητας.
Με βάση τα ευρήματα της Μελέτης, υπολογίζεται ότι:
• €620 εκατ. είναι η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρίας, η οποία αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ της χώρας
• για κάθε 1€ προστιθέμενης αξίας που δημιουργείται από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, προστίθενται 6,56€ στην ευρύτερη οικονομία
• €562 εκατ. είναι η συνολική συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα του κράτους, η οποία αντιστοιχεί στο 0,75% των φορολογικών εσόδων της χώρας
• 20.995 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης υποστηρίζονται άμεσα και έμμεσα από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που αντιστοιχούν στο 0,57% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας
• 798 θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα υποστηρίζονται από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού που ξεκίνησε το 2008 στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η εταιρία να παράγει σήμερα 16 μπίρες από ελληνικό κριθάρι
Παράλληλα
• Η εγχώρια παραγωγή μηλίτη, που θα ξεκινήσει το 2019 με την επένδυση που ανακοίνωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από €2 εκατ. επιπλέον προστιθέμενη αξία και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες)
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της Μελέτης, ο κος. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Με επίδραση σε 40 διαφορετικούς κλάδους δραστηριότητας και συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ €620 εκατ., η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει να αποτελεί μία εταιρία πρωταθλητή με βαρύνουσα σημασία για το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας.
Αλλά δεν μένουμε σε αυτό. Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να δίνουμε ένα δυναμικό παρών στην ελληνική βιομηχανική και επιχειρηματική σκηνή, να είμαστε πρωτοπόροι σε θέματα υπευθυνότητας και βιωσιμότητας και να συνεργαζόμαστε μαζί με τους εταίρους μας στη διαμόρφωση του νέου ελληνικού οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος».
Η Μελέτη των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος και καλύπτει το χρονικό διάστημα 1/1/2017 έως 31/12/2017. Ο υπολογισμός της κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βασίστηκε στο μοντέλο «εισροών-εκροών» για την αποτύπωση των επιδράσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο.
H μελέτη για τον Κοινωνικό και Οικονομικό Αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πραγματοποιείται κάθε πέντε χρόνια και έχει ιδιαίτερη αξία καθώς συμβάλλει στον έλεγχο, την αξιολόγηση και τη συστηματική βελτίωση του βιομηχανικού-παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας. Παράλληλα, αποτυπώνει τόσο την ονομαστική αξία της συνεισφοράς της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, όσο και τη συνολική προστιθέμενη αξία που παράγει για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Συνολικά, μελετήθηκε το αποτύπωμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε 40 κλάδους της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με την κλαδική κατηγοριοποίηση της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat). Σύμφωνα με το μοντέλο, υπολογίστηκε η συνολική κοινωνικο-οικονομική επίδραση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα σε τρεις κατηγορίες επιδράσεων:
άμεσες επιδράσεις (πχ θέσεις εργασίας, μισθοί, φόροι, κοκ), έμμεσες (επίδραση στους προμηθευτές της και τους προμηθευτές αυτών) και επαγόμενες (που προκύπτουν μέσω της δαπάνης εισοδήματος των εργαζομένων της εταιρίας και των εργαζομένων των προμηθευτών της).
Αθηναϊκή Ζυθοποιία:
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην Ελλάδα, με ενεργή παρουσία στη χώρα για περισσότερα από 50 χρόνια. Ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα αποτελεί μέλος του Ομίλου HEINEKEN N.V. Παράγει στην Ελλάδα τις μπίρες Amstel, Amstel Pils, Amstel Dark, Amstel Radler, Amstel Free, Heineken, Heineken LIGHT, ΑΛΦΑ, ΑΛΦΑ Strong, AΛΦΑ Weiss, ΑΛΦΑ Χωρίς, Fischer, ΒΙΟΣ 5, ΜΑΜΟΣ, Buckler από 100% ελληνικό κριθάρι, καθώς και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ.
Παράλληλα, εισάγει γνωστές μάρκες μπίρας μεταξύ των οποίων οι: Affligem, Sol, Mc Farland, Erdinger, , Murphy’s, Duvel, Chimay καθώς και το μηλίτη Strongbow. Διαθέτει 3 μονάδες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και 2 ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία.
Με τη βοήθεια ενός εκτεταμένου δικτύου διανομής και πώλησης παράγει και διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις 5 ηπείρους. Παράλληλα με την επιχειρηματική της ανάπτυξη, η εταιρία έχει επενδύσει στον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας, στην υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης περιβαλλοντικής πολιτικής, τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και δίκαιου εργασιακού περιβάλλοντος, την ενημέρωση των καταναλωτών για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και την κοινωνική προσφορά, πάντα με την έμπρακτη συμβολή των εργαζομένων της, με διαφάνεια και λογοδοσία.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διαθέτει από την TÜV AUSTRIA HELLAS ISO 9001:2008 για την ποιότητα των προϊόντων, ΙSO 22000:2005 για την ασφάλεια των προϊόντων (HACCP), ISO 14001-2004 για την προστασία του περιβάλλοντος και OHSAS 18001:2007 για την ασφάλεια και υγεία του προσωπικού.
Επιπλέον, είναι η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα που έχει κατακτήσει την ανώτατη Διαμαντένια διάκριση του Εθνικού Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης (CR Index) για το 2013 καθώς και πολυάριθμες βραβεύσεις για την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα που έχει επιδείξει, τη σταθερή επίδοσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μέριμνα για την κοινωνία και το περιβάλλον. Τέλος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει βραβευτεί επανειλημμένα για το εργασιακό της περιβάλλον.