Έξι κωλύματα στη βιομηχανία της ναυπήγησης

Δραστικές κινήσεις επιτάσσει η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας, ώστε να δύναται να συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία. Στην επισήμανση αυτή προέβη ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, Θανάσης Πυρινής, ο οποίος αναφέρθηκε στις έξι αιτίες που έχουν κάνει μη ανταγωνιστικό τον κλάδο στη χώρα μας, σύμφωνα με τη ''Ναυτεμπορική''.

Έξι κωλύματα στη βιομηχανία της ναυπήγησης
3'


«Από τη μια πλευρά, έχουμε τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι έχουν τη διάθεση να φέρουν ξανά τα πλοία τους στην Ελλάδα για επισκευές και από την άλλη έχουμε τις ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις που μαζί με τους εργαζομένους διαθέτουν τεχνογνωσία και εμπειρία, ώστε να φέρουν εις πέρας κάθε εργασία αποτελεσματικά, ποιοτικά και γρήγορα», υπογράμμισε ο κ. Πυρινής.

Όπως υποστήριξε η Ένωση, η πρώτη από τις έξι αιτίες, η οποία, παρά τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει η συγκεκριμένη βιομηχανία στην Ελλάδα, έχει οδηγήσει σε μαρασμό το κλάδο, είναι το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών.

«Σήμερα, είμαστε εξαιρετικά ακριβοί στις υπηρεσίες που παρέχουμε, αν και ιδιαίτερα ποιοτικοί. Δεν μπορούμε να δουλεύουμε από 4 ή 5 ευρώ ανά κιλό τη λαμαρίνα, όταν δίπλα μας άλλες χώρες δουλεύουν, μόλις με 2 δολάρια ανά κιλό», τόνισε ο ίδιος.

Ωράριο και προσλήψεις

Το ωράριο εργασίας όπως ανέφερε ο κ. Πυρινής, «δυστυχώς, έχει καθιερωθεί οι εργαζόμενοι, όταν εργάζονται στο Πέραμα ή τη Δραπετσώνα, να αποχωρούν από το πλοίο 20 λεπτά πριν από το πέρας του 7ώρου. Όταν εργάζονται στην Κυνοσούρα, αποχωρούν 30 λεπτά πριν από το πέρας του 7ώρου. Για τα δε ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, αποχωρούν μία ώρα πριν από το πέρας του 7ώρου. Και όλα αυτά πληρωτέα μέσα στο 7ωρο».

Ο τρόπος των προσλήψεων, ο οποίος προκαλεί ένα επιπρόσθετο πρόβλημα στις επιχειρήσεις, αφού, σύμφωνα με την Ένωση, «το συνδικάτο επιβάλλει στις επιχειρήσεις εδώ και χρόνια να προσλαμβάνουν το 30% του προσωπικού, με εργαζομένους της επιλογής του».

Σύμφωνα μάλιστα με μια ακόμη συμφωνία μεταξύ των εργοδοτών και του συνδικάτου προβλέπεται να μην εργάζονται επί του πλοίου πάνω από 10 ώρες ημερησίως (7 ώρες κανονικό ημερομίσθιο και 3 ώρες υπερωρία, όταν και εφόσον είναι απαραίτητη).

Όπως είπε το συνδικάτο, η συμφωνία κρίνεται απαραίτητη, καθώς με τον τρόπο αυτό μειώνεται η ανεργία, αφού και ο εργαζόμενος δε δύναται να αποδώσει μετά από 10 ώρες εργασίας. «Η συμφωνία αυτή όμως ''παραφράσθηκε'' από το συνδικάτο και επιβλήθηκε προς τις επιχειρήσεις κατά τρόπο ώστε ακόμη, και για μια ώρα πρόσθετης εργασίας πέραν των 10 ωρών, να ζητείται η έγγραφη συγκατάθεση από το συνδικάτο, ανεξάρτητα εάν το πλοίο καθυστερήσει τον απόπλου ή όχι».

Απεργίες και παράδοση

Οι απεργίες και ο συνεπακόλουθος αρνητικός αντίκτυπος που προκαλούν συνιστά επίσης αρνητική επίδραση στον κλάδο της ναυπήγησης , αφού, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης, «όλα αυτά τα χρόνια, οι συνεχείς απεργίες των εργαζομένων, πολλές φορές χωρίς σημαντική αιτία, προκάλεσαν μια άσχημη εικόνα για τη ναυπηγοεπισκευή στη χώρα μας, διότι καμία επιχείρηση δεν μπορούσε να δεσμευθεί για το χρόνο παράδοσης του έργου.

Έτσι, με την πάροδο του χρόνου και με τις συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις, προκλήθηκε έλλειψη εμπιστοσύνης προς τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη».

Υποδομές και ενισχύσεις

Βασική αιτία φυσικά αποτελεί και η έλλειψη υποδομών στη ΝΕΖ, αφού, παρά τις συνεχείς υποσχέσεις που έχουν λάβει, όπως τονίζουν οι ναυπηγοεπισκευαστές, ποτέ δεν πραγματώθηκαν.

Όσον αφορά στο θέμα του εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων, η απουσία του αποτελεί ένα επιπρόσθετο εμπόδιο στην ανάπτυξη του κλάδου, αφού οι επιχειρήσεις εξαιρούνται από τις επιδοτήσεις, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή