Επιχειρηματική διαμάχη στην Άπω Ανατολή για τις ναυπηγήσεις πλοίων
Οι τρεις μεγαλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες του κόσμου έχουν πληγεί από την διπλή κρίση που «χτυπάει» τη ναυτιλία.
Συγκεκριμένα, η διπλή κρίση σχετίζεται με τη μείωση της δυνατότητας των ναυτιλιακών εταιρειών να επιτύχουν χρηματοδότηση νέων ναυπηγήσεων καθώς και με την υπερπροσφορά χωρητικότητας που υπάρχει εξαιτίας του μεγάλου αριθμού παραγγελιών των περασμένων ετών.
Την πρώτη θέση σε αριθμό παραγγελιών κρατάει η Κίνα από το 2010 και από τις αρχές του 2012 έχει παραδώσει 105 πλοία, 8,4 εκατ. dwt, έναντι 50 πλοίων χωρητικότητας 5 εκατ. Dwt, που έχουν παραδώσει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία.
Πάντως, η κατάσταση σε νέες παραγγελίες μέσα το 2012, για τις δύο χώρες φαίνεται να αλλάζει καθώς έχουν δεχτεί από εννέα παραγγελίες.
Μάλιστα, σε επίπεδο χωρητικότητας, η Νότια Κορέα φτάνει το 1,7 dwt από 260.000 dwt των ναυπηγείων της Κίνας.
Πρόβλημα χρηματοδότησης
Αναμφισβήτητα, το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ναυπηγεία είναι η έλλειψη χρηματοδότησης για νέες ναυπηγήσεις.
Το εν λόγω θέμα βρέθηκε στο τραπέζι των συζητήσεων στο ναυτιλιακό συνέδριο Marine Money που έλαβε χώρα στο Χονγκ Κονγκ.
Πιο αναλυτικά, στο ναυτιλιακό συνέδριο κατέληξαν ότι οι ιαπωνικές τράπεζες με τη στήριξη του κράτους σχεδιάζουν να υποστηρίξουν τα μεγάλα ναυπηγεία της χώρας, προκειμένου να αυξηθούν οι εξαγωγές της, για να αντισταθμιστεί η μείωση νέας χρηματοδότησης από τις ευρωπαϊκές τράπεζες.
Αισιόδοξες προβλέψεις
Θετικές είναι οι προβλέψεις για το 2ο εξάμηνο του 2012 για τον ναυπηγικό τομέα, σύμφωνα με τη Woori investment & Securities.
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι θα προστεθούν νέες παραγγελίες για containerships και δεξαμενόπλοια, γεγονός που θα πραγματοποιηθεί μετά τις αποφάσεις που θα ληφθούν στην Ευρώπη για τις μειώσεις εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.