«Χωρίς ρότα» η επιβατική κίνηση στην κρουαζιέρα
Η παρατεταμένη πολιτική αστάθεια της χώρας που κράτησε περισσότερο από δύο μήνες δείχνει να έχει επηρεάσει αρνητικά τους ξένους τουρίστες και κυρίως, τους παραδοσιακούς «πελάτες μας» από την αγορά της Γερμανίας.
Πλέον, κυκλικές κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιούν μόνο δύο κρουαζιερόπλοια της κυπριακής Louis Hellenic Cruises, ενώ η Pullman Tours, θυγατρική της Royal Caribbean Cruises πραγματοποιεί μόνο επιβίβαση.
Μάλιστα, η εταιρεία πρόσφατα είχε ανακοινώσει τη πρόθεσή της το 2013 να χρησιμοποιήσει σαν βάση το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, με το οποίο θα αντικαθιστούσε το λιμάνι του Πειραιά.
Η διστακτικότητα , λοιπόν, των τουριστών σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση που αναγκάζει πολλούς να... κάτσουν στο σπίτι τους παρά να επιλέξουν την κρουαζιέρα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, έχει δημιουργήσει έντονη ανησυχία στους φορείς της κρουαζιέρας στο λιμάνι.
Το αρνητικό παζλ συμπληρώνεται από το γεγονός ότι η ψήφιση του νόμου για την άρση του καμποτάζ δεν έφερε το κλίμα ενθουσιασμού που ανέμεναν εταιρείες και Πολιτεία.
Τουλάχιστον, έστω με καθυστέρηση λόγω των επαναληπτικών εκλογών, διορθώθηκε ένα από το πιο φρικτά λάθη της Κυβέρνησης Παπανδρέου και ανασυστήθηκε το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Όμως, για να γίνει αυτό έπρεπε να φτάσουμε στην καρδιά του Ιούνη όταν οι κρατήσεις θα έπρεπε να έχουν οριστικοποιηθεί.
Με λίγα λόγια, η χρονιά «πήγε χαμένη» για την κρουαζιέρα αλλά υπάρχει άφθονος χρόνος για να γίνει σωστή προετοιμασία για το 2013. Με τι λεφτά όμως;
Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης από το βήμα της Βουλής είπε ότι πρωτεύων στόχος του είναι η τόνωση του θαλάσσιου τουρισμού, χωρίς να εμβαθύνει σε λεπτομέρειες.
Στο λιμάνι όμως «καίγονται». Πέρα από την άρση του καμποτάζ πρέπει να γίνουν επαφές με τις ξένες εταιρείες που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά για τα δρομολόγια τους.
Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα είναι η ενίσχυση του ανταγωνισμού της ελληνικής σημαίας αφού πολλά ελληνόκτητα κρουαζιερόπλοια επιλέγουν άλλες σημαίες λόγω υψηλού κόστους.
Χωρίς πλοία Αργοσαρωνικός και BA Αιγαίο
Φυσικά, η ακτοπλοΐα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα με άλλες εταιρείες να μειώνουν δρομολόγια (άρα και προσωπικό) και άλλες να ετοιμάζονται να αποσυρθούν (η Hellenic Seaways, όπως φημολογείται).
Εδώ και αρκετούς μήνες, τα δρομολόγια ολοένα και μειώνονται κυρίως προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού αφού οι ταξιδιώτες επιλέγουν να φτάνουν σε αυτά οδικώς μέσω των τοπικών πορθμειακών γραμμών που υπάρχουν. Ειδικότερα, τα Μέθανα έμειναν χωρίς πλοίο για 6 ημέρες την εβδομάδα.
Η ενίσχυση όλων των οδικών προσβάσεων προς τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού - Πόρο, Ύδρα, Σπέτσες – σε συνδυασμό με την αμείλικτη φορολογία στα καύσιμα είχε σαν αποτέλεσμα, εξελίξεις όπως π.χ η πώληση σε Κορεάτες του «Φλάινγκ Κατ 2» από την Hellenic Seaways και του «Νεφέλη», που θα δρομολογηθεί στη Βενεζουέλα.
Στη Θεσσαλονίκη, μετά το οριστικό «δέσιμο» του «Αλκυόνη» κατά τον Ιούνιο και τον Αύγουστο, η πόλη θα συνδέεται ακτοπλοϊκά με το ΒΑ Αιγαίο με δύο πλοία , το «Θεόφιλος» και το «European Express» που έχουν πάνω από 30 χρόνια πλεύσης.