Σχέδιο εκβάθυνσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Μια νέα μεγάλη παρέμβαση υποδομής στο τμήμα του συμβατικού λιμένα της Θεσσαλονίκης «χαράσσει» η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., προκειμένου να καταστήσει το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ικανό να εξυπηρετεί και πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 50.000 τόνων, που σήμερα δεν μπορούν να προσεγγίσουν.

Για τη σχετική επένδυση υπάρχει απόλυτη ετοιμότητα της ΟΛΘ Α.Ε., στο επίπεδο της απαραίτητης τεχνικής μελέτης, ενώ στις αμέσως επόμενες ημέρες θα παραδοθεί στα χέρια της διοίκησης κι η οικονομική μελέτη, που θα προσδιορίζει επακριβώς το ύψος των απαιτούμενων πόρων για την ολοκλήρωσή της, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ημερησία»..

Μια πρώτη εκτίμηση, πάντως, σε ό,τι αφορά στον αρχικό προϋπολογισμό του έργου, ανεβάζει τον «πήχυ» σε επίπεδα αρκετά άνω των 100 εκατ. ευρώ, καθώς προϋποθέτει και τα έργα θεμελίωσης. Παρ' όλα αυτά, το πραγματικό κόστος θα είναι σημαντικά μικρότερο, καθώς πρέπει να ληφθεί υπόψη και η παράμετρος των εκπτώσεων που θα δοθούν από τις τεχνικές εταιρείες, όταν κληθούν να διεκδικήσουν την ανάληψη της αναδοχής στην κατασκευή του.

Η προωθούμενη παρέμβαση αφορά την εκβάθυνση του υποθαλάσσιου τμήματος του κρηπιδώματος 24 του λιμανιού, σε βάθος έως 16 μέτρα, καθώς και την επέκτασή του σε μήκος 300 μέτρα, επιτρέποντας στην ΟΛΘ Α.Ε. να υποδέχεται και μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην ή ξηρού φορτίου, με βύθισμα πάνω από τα 12 μέτρα, που είναι το βάθος του λιμανιού σήμερα.