Να καταργηθούν επιτέλους οι φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών!
Αλήθεια όμως πώς γίνεται στην Ελλάδα της κρίσης να «τσακίζονται» από τα νέα μέτρα ο άνεργος νέος και η άνεργη μητέρα και να μην πληρώνουν φόρο αυτοί που πρώτοι θα έπρεπε να έχουν βάλει το χέρι στην τσέπη;
Πώς γίνεται να «πληρώνουν τη νύφη» συνεχώς οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι και αυτοί που χρόνια τώρα έχουν φουσκωμένους λογαριασμούς και καταθέσεις στο εξωτερικό να τη «βγάζουν λάδι»;
Η ιστορία ξεκινάει από το 1953, όταν είχε χορηγηθεί στους Έλληνες πλοιοκτήτες ο λεγόμενος φόρος χωρητικότητας. Αυτός επιβάλλεται στις ναυτιλιακές εταιρείες με βάση τη χωρητικότητα που εκμεταλλεύονται και επιτρέπει στους Έλληνες εφοπλιστές να μην πληρώνουν φόρους εισοδήματος για τα κέρδη τους. Δεν είναι γνωστό τι αποφέρει αυτό στο ελληνικό κράτος.
Αυτό το φορολογικό καθεστώς είχε χορηγηθεί στους Έλληνες πλοιοκτήτες ώστε να μπορέσουν να ξαναχτίσουν το στόλο τους που καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, γεγονός που επέτρεψε στον ελληνικό στόλο να παραμείνει μέχρι σήμερα ο πρώτος στον κόσμο, μπροστά από εκείνους της Ιαπωνίας και της Γερμανίας.
Σύμφωνα με τον ελληνικό Τύπο, το αίτημα στην Επιτροπή υποβλήθηκε λόγω της πίεσης των Γερμανών πλοιοκτητών που χάνουν αγορές.
Η Επιτροπή, ωστόσο, αρνήθηκε ότι η ενέργειά της σχετίζεται με αιτήματα άλλων εφοπλιστών, εξηγώντας ότι «η έρευνα δεν είναι μια μεμονωμένη πρωτοβουλία με την Ελλάδα ως στόχο, αλλά αποτελεί μέρος μιας έρευνας της Επιτροπής για να επιβεβαιώσει ότι οι κατευθυντήριες γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές (σε θέματα ανταγωνισμού) γίνονται σεβαστοί σε όλη την Ευρώπη».
Η Ελλάδα έχει διορία έως τις 30 Οκτωβρίου για να απαντήσει στην Επιτροπή, αλλά μπορεί να απαιτήσει περισσότερο χρόνο για να της παρέχει τις αιτούμενες πληροφορίες, εάν είναι απαραίτητο.
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, την Δευτέρα, συναντήθηκε με εκπροσώπους της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), επιχειρηματίες που συχνά επικρίνονται στην Ελλάδα λόγω του ευνοϊκού φορολογικού καθεστώτος τους, και ζήτησε την υποστήριξή τους «σε αυτή τη δύσκολη στιγμή» για τη χώρα, που προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει ένα έκτο έτος της ύφεσης.
Αλήθεια, λοιπόν, την κρίσιμη αυτή στιγμή, γιατί να μην φορολογηθούν οι πλοιοκτήτες και κατ' επέκταση όλοι οι εφοπλιστές; Όταν «τσακίζουν» με τα νέα μέτρα τον άνεργο νέο και την άνεργη μητέρα τότε σίγουρα πρέπει να σταματήσει το «χάιδεμα στα μεγάλα κεφάλια».
Ας ελπίσουμε πως ήρθε η ώρα κάποιος να τους βάλει στη θέση τους και επιτέλους να αποδείξουν πόσο πατριώτες είναι συμμετέχοντας, έστω, στο ποσοστό που τους αναλογεί στη σωτηρία της πατρίδας. Διότι, μέχρι σήμερα, μένουν στα μεγάλα λόγια, έχοντας -βολικότατα- βγάλει την ουρά τους απέξω όταν έρχεται η ώρα της εφορίας…