Εθνικό σχέδιο για την κρουαζιέρα προανήγγειλε ο Μουσουρούλης
Επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, σε συνδυασμό με υψηλού επιπέδου παροχές, σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί και θεσμοθετημένες συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα διοίκησης, είναι μερικά από αυτά που θα πρέπει να γίνουν, προκειμένου να υπάρξει αύξηση του home porting (σσ λιμάνια εκκίνησης και αφετηρίας κρουαζιέρας) για την κρουαζιέρα, ώστε να προκύψουν μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη για την εθνική οικονομία.
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, στη θεματική συνάντηση για τις πολιτικές κρουαζιέρας, που πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΠ, ενώ προανήγγειλε εθνικό σχέδιο για την κρουαζιέρα, που σύντομα θα παρουσιάσει από κοινού με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη. Ο υπουργός πρόσθεσε ότι η Ελλάδα, ενώ στα έσοδα από την κρουαζιέρα το 2011 κατέλαβε την 6η θέση με 605 εκατομμύρια ευρώ, σε αριθμό επιβατών ήταν 3η, με 1η την Ιταλία και 2η την Ισπανία. Πρόσθεσε, επίσης, ότι η χαμηλή χρήση των λιμανιών ως home porting αποτυπώνεται στα στοιχεία, καθώς μόλις 16% των επιβατών κρουαζιέρας, που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2011, ξεκίνησαν από ελληνικό λιμάνι ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται γύρω στο 75% για την Ισπανία. Τη βεβαιότητα ότι η κρουαζιέρα το 2013 θα κινηθεί σε επίπεδα υψηλότερα του 2012, εξέφρασε από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ, Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος επανέλαβε ότι ο Οργανισμός θα διατηρήσει σταθερά τα τιμολόγιά του από το 2013 έως το 2016.
Πρόσθεσε ότι το λιμάνι του Πειραιά από το νέο έτος θα διαθέτει 11 θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, ενώ ήδη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας για 6 θέσεις ελλιμενισμού πλοίων νέας γενιάς (μήκους άνω των 300μ.). Ανακοίνωσε, επίσης, ότι ο ΟΛΠ σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» θα υπογράψει εντός του έτους μνημόνιο συνεργασίας για την αποφυγή διπλών ελέγχων αποσκευών. Αυτό σημαίνει ότι στο home porting ο επιβάτης θα παραδίδει την αποσκευή του στο αεροδρόμιο επιβίβασης και θα τη βρίσκει στην κουκέτα του πλοίου, χωρίς ενδιάμεσους ελέγχους. Το home porting θα μπορούσε να αποφέρει μεγάλα οικονομικά ωφέλη αν τα κρουαζιερόπλοια παρέμεναν στα ελληνικά λιμάνια για όλες τις ανάγκες, τροφοδοσία, επισκευές, σημειώνει από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και αναφέρει ότι ο λόγος για την υστέρηση του home porting έχει να κάνει και με την έλλειψη υποδομών σε λιμάνια και στεριά.
Τονίζει, επίσης, ότι οι αεροπορικές συνδέσεις πρέπει να είναι επαρκείς, δεδομένου ότι είναι σημαντικός παράγοντας για τον τομέα της κρουαζιέρας. Σημειώνεται πως φέτος το φθινόπωρο μετά την αποχώρηση της αεροπορικής εταιρείας Delta -της μοναδικής εταιρείας, που συνέδεε με απευθείας πτήσεις τις Ηνωμένες Πολιτείες με την Ελλάδα- αναμένεται να δημιουργηθούν επιπλέον προβλήματα στην έλευση Αμερικανών τουριστών που θα επιθυμούσαν να αγοράσουν κάποιο πακέτο κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Ο ΣΕΕΝ τονίζει επίσης ότι οι υπηρεσίες στη στεριά θα πρέπει να είναι αναβαθμισμένες, σε ξενοδοχειακό δυναμικό, σε ταχείες μεταφορές, πολιτιστικά και ψυχαγωγικά δρώμενα, κάνοντας το home porting δελεαστικό και πρακτικά εφικτό.