Έλληνες εφοπλιστές: Μειώθηκε ο αριθμός των πλοίων υπό ελληνική σημαία
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου για πλοία 100 κ.ο.χ. (κόροι ολικής χωρητικότητας) και άνω, το μήνα Μάρτιο του 2013 ανήλθε σε 1.932 πλοία, με συνολική ολική χωρητικότητα 43.932.408 κόρους, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2012 ο ελληνικός εμπορικός στόλος αριθμούσε 2.006 πλοία άνω των 100 κ.ο.χ. με συνολική χωρητικότητα 44.052.753 κόρους. Το Μάρτιο του 2011, ο ελληνικός εμπορικός στόλος εμφανίστηκε με 2.074 πλοία άνω των 100 κ.ο.χ, συνολικής ολικής χωρητικότητας 42.969.229 κόρων. Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Νίκου Κούζηλου.
Η μείωση που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια φτάνει το 3,7%. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των πλοίων υπό ελληνική σημαία, κατά τη σύγκριση των ετών 2012-2013 και 2011-2012, παρουσίασε μείωση της τάξης του 3,7% και 3,3% αντίστοιχα, ενώ η συνολική ολική χωρητικότητα για το χρονικό διάστημα 2012-2013 υποχώρησε κατά 0,3% έναντι αύξησης 2,5% για το 2011-2012.
Δηλαδή, οι διαβεβαιώσεις των εφοπλιστών για στήριξη της χώρας και της ελληνικής σημαίας με τα καράβια τους φαίνεται πως δεν υλοποιούνται.
Την ίδια ώρα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε μια κίνηση που μόνο υπέρ των Ελλήνων εφοπλιστών μπορεί να λειτουργήσει, δεν έχει προς το παρόν καταθέσει στη Βουλή τις επιστολές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις απαντήσεις που έδωσε η ελληνική κυβέρνηση στα ερωτήματα που τέθηκαν για τις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών εταιρειών.
Το σχετικό αίτημα έχουν καταθέσει οκτώ βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας ότι «η αυξημένη κρίση, που έχει οδηγήσει τα λαϊκά στρώματα στη φτώχεια και στην απόγνωση, θέτει αντικειμενικά στο δημόσιο διάλογο την ανάγκη επαναξιολόγησης των φοροαπαλλακτικών καθεστώτων και του εφοπλισμού, με κριτήριο τη συνταγματική επιταγή της δίκαιης αναλογικότητας στα δημόσια βάρη».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης επιβεβαίωσε την ύπαρξη της αλληλογραφίας, όμως, υποστήριξε ότι «στην παρούσα φάση διαβούλευσης με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόσο για λόγους δεοντολογίας, όσο και για λόγους διαπραγματευτικής τακτικής, δεν κρίνεται σκόπιμη η δημοσιοποίηση των συναφών κειμένων».
Επίσης, υπογράμμισε ότι η ελληνική πολιτεία μεριμνά συνεχώς για την επαύξηση της εμπορικής ναυτιλίας, ιδιαίτερα της ποντοπόρου, προσαρμόζοντας κατάλληλα -όποτε απαιτείται- το ισχύον ιδιαίτερο νομοθετικό πλαίσιο στις εκάστοτε συνθήκες στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Όπως έχει δείξει το newsbomb.gr με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα, η «τροποποίηση –όποτε απαιτείται- του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου», γίνεται μάλλον προς το απόλυτο συμφέρον των εφοπλιστών.
Τα στοιχεία δε της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τη μείωση του αριθμού των πλοίων υπό ελληνική σημαία καταρρίπτουν και τα επιχειρήματα δικαιολόγησης του ευνοϊκού συστήματος φορολογίας για τους εφοπλιστές, καθώς ο στόχος προσέλκυσης περισσότερων πλοίων στο εθνικό νηολόγιο κάθε άλλο παρά επιτυγχάνεται. Δηλαδή, ελάχιστο όφελος για τη χώρα, πολλαπλάσιο για τους Έλληνες εφοπλιστές.
Διαβάστε επίσης:
Κάποιοι εφοπλιστές αποφεύγουν ακόμα και την «εθελοντική συνεισφορά»
Θ. Βενιάμης: Ο εφοπλιστής και το «φάουλ» των 30.000 δολαρίων
Πληρώνει ο λαός για ν΄αγοράζουν πλοία στην Άπω Ανατολή οι εφοπλιστές