Κάνουν σημαία τους την ευκαιρία για κέρδη οι εφοπλιστές
Την ώρα που η ανεργία στην Ελλάδα καλπάζει, εκείνοι προσλαμβάνουν αλλοδαπούς στα καράβια
Στα παλαιότερα των υποδημάτων τους φαίνεται πως έχουν γραμμένη την Κυβέρνηση και τις προσπάθειες του ελληνικού λαού για ανάκαμψη, κάποιοι Έλληνες εφοπλιστές. Την ώρα που η κυβέρνηση ικανοποιεί τα αιτήματά τους για μειωμένη φορολογία, προκειμένου να διατηρήσουν τα πλοία τους υπό ελληνική σημαία, εκείνοι συνεχίζουν να δρουν αναζητώντας υπερκέρδη και να προτιμούν ξένα πληρώματα αντί για τους Έλληνες ναυτικούς.
Σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από τους ίδιους τους εφοπλιστές, τα πλοία ελληνικών συμφερόντων το 2013 ήταν 3.677, 89 λιγότερα από το 2012, ενώ αυτά με ελληνική σημαία, μόλις 829 από 862 που ήταν την περσινή χρονιά. Οι πλοιοκτήτες συνηθίζουν να χρησιμοποιούν σημαίες ευκαιρίας (Λιβερίας, Κύπρου, Παναμά, Ονδούρας κλπ), προκειμένου να μη δεσμεύονται για τη σύνθεση των πληρωμάτων, παρά το γεγονός ότι η ελληνική σημαία προσφέρει μεγαλύτερο κύρος στη διεθνή ναυτιλία.
Τα στοιχεία για τους Έλληνες ναυτικούς που απασχολούνται σε πλοία ελληνικής ιδιοκτησίας είναι αποκαρδιωτικά, καθώς από τις 80.000-100.000 που έφταναν τη δεκαετία του 80', έχουν περιοριστεί σε μόλις 4.500 το 2012. Την ώρα, λοιπόν, που σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ναυτών, οι άνεργοι Έλληνες ναυτικοί ξεπερνούν τους 18.000, οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές προσλαμβάνουν αλλοδαπούς, ώστε να τους πληρώνουν φθηνότερα. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα, ότι επειδή μέχρι σήμερα λόγω εκπαίδευσης αναγκάζονταν να χρησιμοποιούν Έλληνες αξιωματικούς που τους κόστιζαν περισσότερο, μερίδα Ελλήνων πλοιοκτητών έφθασε στο σημείο να ιδρύσει σχολή αξιωματικών στις Φιλιππίνες, με στόχο και να παράγει «φθηνότερους» αλλοδαπούς αξιωματικούς.
Σε ό,τι αφορά πάντως τη συμμετοχή τους στην εθνική προσπάθεια διάσωσης της χώρας, κατά την οποία ματώνουν τα ελληνικά νοικοκυριά, οι "υπεράνω φόρων" εφοπλιστές, συνεισφέρουν μόλις 12 έως 14 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Το ποσό αυτό είναι σημαντικό, αλλά φαντάζει ελάχιστο μπροστά στον τεράστιο τζίρο που κάνουν οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων παγκοσμίως. Παρ' όλα αυτά, συμφώνησαν με την κυβέρνηση να συνεισφέρουν εθελοντικά με το ποσό των 140 εκατομμυρίων για τα επόμενα τρία χρόνια, ωστόσο, ούτε αυτή τη δέσμευση φρόντισαν να κρατήσουν, έχοντας συγκεντρώσει μέχρι σήμερα μόλις 70 εκατομμύρια ευρώ.
Είναι προφανές, λοιπόν, πως παρά το ιδιότυπο καθεστώς φορολογικής ασυλίας που απολαμβάνουν διαχρονικά από την ελληνική Πολιτεία, αρνούνται να συνεισφέρουν ουσιαστικά ακόμα και σήμερα που η ανεργία καλπάζει και οι πολίτες έχουν κυριολεκτικά γονατίσει από τις απαιτήσεις των δανειστών μας.
Διαβάστε επίσης:
Εφοπλιστές: Θησαυρίζουν και χάρη στα προνόμια που τους παρέχονται
«Η Ελλάδα παλεύει και η κυβέρνηση χορηγεί προνόμια στους εφοπλιστές»
Στο πόδι όλη η Σκιάθος για τα... καπρίτσια του εφοπλιστή!
Μόνο στην Ελλάδα δεν αγγίζουν τους εφοπλιστές
Έλληνες εφοπλιστές: Δίνουν 6,5 δισ. για νέα πλοία και κόβουν μισθούς
Φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών ζητά η πλειοψηφία των πολιτών
Φιάσκο η «εθελοντική εισφορά» για τους εφοπλιστές
Έλληνες εφοπλιστές: Με τζίρο 5% του ΑΕΠ φορολογούνται ...ως άνεργοι
Εφοπλιστές: Η αλήθεια για την πιο πλούσια ομάδα Ελλήνων