«Σκηνοθετημένη» πειρατεία σε πλοίο Έλληνα εφοπλιστή;

Η ασυδοσία κάποιων Ελλήνων εφοπλιστών έχει φτάσει σε σημείο να «σκηνοθετούν» την πειρατεία πλοίων τους; Αυτό αφήνει να εννοηθεί το Πολεμικό Ναυτικό της Αγκόλας σχετικά με την περίεργη εξαφάνιση του δεξαμενόπλοιου «MT Kerala», που ανήκει στην εταιρεία «Dynacom Tankers Management Ltd.» συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.


Η περίεργη υπόθεση ξεκίνησε όταν στις 18 Ιανουαρίου το «MT Kerala» ξαφνικά εξαφανίστηκε από τα ραντάρ, ανοιχτά της Αγκόλας. Το δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 75.000 τόνων μόλις είχε παραλάβει φορτίο καυσίμων από θυγατρική της κρατικής εταιρείας πετρελαίου της Αγκόλας, Sonangol.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έσπευσε να ανακοινώσει πως το δεξαμενόπλοιο βρίσκεται στα χέρια πειρατών.

Όμως την υπόθεση περιέπλεξε το Πολεμικό Ναυτικό της Αγκόλας, το οποίο από την πρώτη στιγμή υποστήριξε πως πρόκειται για «ψεύτικη», «σκηνοθετημένη» πειρατεία και πως το πλήρωμα έκλεισε τον ασύρματο ηθελημένα.

Ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού της Αγκόλας, Augusto Alfredo, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι το MT Kerala έχει εντοπιστεί στη Νιγηρία και ότι η επίθεση των πειρατών ήταν ψεύτικη: «Όλα ήταν σκηνοθετημένα, δεν υπήρξε καμία δράση πειρατών στα ύδατα της Αγκόλας».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το δεξαμενόπλοιο του Έλληνα εφοπλιστή βρισκόταν ανοιχτά στον κόλπο της Λουάντα το περασμένο Σάββατο, όταν προσεγγίστηκε από ρυμουλκό πλοίο. «Τότε έκλεισε το σύστημα επικοινωνίας του και ακολούθησε το ρυμουλκό στη Νιγηρία», τόνισε ο εκπρόσωπος.

Η άποψη της πλοιοκτήτριας εταιρείας είναι τελείως διαφορετική. Η Dynacom υποστηρίζει ότι ανέκτησε επικοινωνία με το πλήρωμα, αφού οι πειρατές έκλεψαν μια μεγάλη ποσότητα του φορτίου καυσίμων και εγκατέλειψαν το πλοίο. Ένα από τα μέλη του πληρώματος έχει τραυματιστεί. Ωστόσο, η εταιρεία δεν διευκρίνισε πόσα άτομα επέβαιναν στο πλοίο και αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το περιστατικό.

Η Αγκόλα, πάντως, επιμένει στις κατηγορίες περί σκηνοθετημένης πειρατείας και δια στόματος Augusto Alfredo τονίζει: «Η Sonangol και οι αρχές της Αγκόλας θα εργαστούν για να ανακτήσουν το φορτίο και να διαλευκάνουν τι ακριβώς συνέβη», ενώ άφησε αιχμές για «κάποιες δυνάμεις» που ενδέχεται να «υποκίνησαν αυτές τις πράξεις».

Η πλευρά της Αγκόλας σημειώνει επίσης ότι το δεξαμενόπλοιο «MT Kerala» μίσθωνε η εταιρεία Sonangol από το 2009, όμως το συμβόλαιο με την Dynacom του κ. Προκοπίου πρόκειται να λήξει στις 12 Φεβρουαρίου, αφήνοντας υπονοούμενα πως ενδέχεται να υπάρχουν οικονομικά κίνητρα για τη φερόμενη «σκηνοθετημένη» απαγωγή του πλοίου από πειρατές.

Η έρευνα για τη διαλεύκανση της υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη, ωστόσο, σοβαρά είναι τα ερωτήματα που εγείρονται για την εταιρεία του ισχυρού Έλληνα εφοπλιστή, τα οποία μένουν να εξακριβωθούν. Αξίζει να σημειωθεί δε, ότι όλοι οι ναυτικοί του 27μελούς πληρώματος του πλοίου –σύμφωνα με τα στοιχεία των αρχών της Αγκόλας- είναι πολίτες Ινδίας και Φιλιππίνων, ενώ το δεξαμενόπλοιο τελεί υπό σημαία Λιβερίας, στοιχεία που δίνουν αφορμή μια ακόμη φορά σε πολλούς να αμφισβητούν τη στήριξη εφοπλιστών μας στην ελληνική ναυτοσύνη και το εθνικό νηολόγιο...

Διαβάστε επίσης:

Καταδικάστηκε από την αμερικανική δικαιοσύνη ο εφοπλιστής Κτιστάκης

Έλληνας εφοπλιστής κατηγορείται για φοροδιαφυγή στις ΗΠΑ

Εφοπλιστές: «Ανταρσία» για να αποφύγουν την υποχρεωτική φορολόγηση

Εφοπλιστές: Απειλούν να κατεβάσουν την ελληνική σημαία

Εφοπλιστές: Συνεχίζουν το «πάρτι» παραγγελιών νέων πλοίων στην Κίνα

Ο Άδωνις σε... εφοπλιστικό «παραλήρημα»

Απέσυραν τη διάταξη για τη φοροαπαλλαγή των ακινήτων των off shore

«Ταμπού η φορολόγηση των εφοπλιστών στην Ελλάδα»

Στουρνάρας: Καταργήθηκαν τα προνόμια των πολυτέκνων εφοπλιστών!

Γ. Οικονόμου: Καταγγέλλονται εφοπλιστικά παιχνίδια σε βάρος επενδυτών

CIA: Πού είναι νηολογημένα τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών

Οικονομική αφαίμαξη για τον λαό και οι εφοπλιστές «αφορολόγητοι»