Έλληνες εφοπλιστές: «Δεν πληρώνουν» και κάνουν επενδύσεις 9 δισ.
Η εικόνα είναι αποκαλυπτική, όπως παρουσιάζεται από τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny για την επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2014, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Το 16,5% των παραγγελιών της παγκόσμιας ναυτιλίας υπολογιζόμενες σε dwt (χωρητικότητα νεκρού φορτίου) ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές, ενώ το 28,9% στην αγορά των second hand πλοίων κατέληξε πάλι σε ελληνικά εφοπλιστικά χέρια.
Τα οικονομικά των περισσότερων Ελλήνων εφοπλιστών, μετά και την άρνησή τους να φορολογηθούν λίγο παραπάνω σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια –παρόλο που δεν θίχτηκαν οι δεκάδες φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν-, δεν θα μπορούσαν να είναι παρά ανθηρότατα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως οι συνολικές επενδύσεις τους σε νέα και μεταχειρισμένα πλοία για τρεις μόλις μήνες ξεπερνούν σε αξίες τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 5 δισ. το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Μάλιστα, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για έντονη ανοδική τάση στις ναυλαγορές, το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποδειχθεί ακόμα πιο κερδοφόρο για τους Έλληνες εφοπλιστές. Κατά τα άλλα, κάποιοι εξ αυτών επιμένουν να φωνάζουν «δεν πληρώνω», όταν καλούνται να συμβάλλουν στα φορολογικά έσοδα της χώρας, να ομιλούν για «αντισυνταγματικότητα» τη στιγμή που έχουν πληγεί θεμελιώδη δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών όπως η καθολική πρόσβαση σε δωρεάν και δημόσια υγεία και να δείχνουν την προτίμησή τους σε άλλες σημαίες, από αυτή της χώρας τους.
Διαβάστε επίσης:
Τα Λιμανάκια στον εφοπλιστή Δράγνη με αμφισβητούμενες διαδικασίες;
«Ιερές μπίζνες» για Έλληνες εφοπλιστές
Έτσι παίρνουν δάνεια κάποιοι εφοπλιστές
Έλληνες εφοπλιστές: Γυρνούν την πλάτη στη γαλανόλευκη
Έλληνες εφοπλιστές: Όλα για πάρτη τους...
Κίνημα «δεν πληρώνω» από Έλληνες εφοπλιστές
Έλληνες εφοπλιστές: Βγάζουν λεφτά και από οικολογικά εγκλήματα
Χαρίζουν εκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα σε off-shore εταιρείες
«Φορολογικός παράδεισος για τους εφοπλιστές, φοροληστεία για το λαό»
Εφοπλιστές: Συνεχίζουν το «πάρτι» παραγγελιών νέων πλοίων στην Κίνα