Εφοπλιστές: Χρωστούν εκατομμύρια στα ασφαλιστικά ταμεία
Σε πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ ανέρχονται οι οφειλές Ελλήνων εφοπλιστών προς ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιας των ναυτεργατών, σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιάννης Βρούτσης, μετά από ερώτηση που είχαν καταθέσει οι βουλευτές του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Κατσώτης και Νίκος Καραθανασόπουλος.
Συγκεκριμένα, από το έγγραφο του κ. Βρούτση προκύπτει ότι έχουν αποσταλεί προς βεβαίωση στις αρμόδιες στις Δ.Ο.Υ. έναντι οφειλών προς το ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιας των ναυτεργατών:
• Από οφειλές πλοίων εσωτερικού: 35.022.675,39 ευρώ
• Από οφειλές ποντοπόρων πλοίων: 17.891.324,98 ευρώ
• Από οφειλές έναντι Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων: 48.151.651,78 ευρώ
ΣΥΝΟΛΟ: 101.065.652,15 ευρώ
Ο υπουργός Εργασίας, στην απάντησή του, επισημαίνει για τα ανωτέρω ποσά ότι πρόκειται για τα αρχικώς βεβαιωθέντα, καθόσον βρίσκονται σε εξέλιξη διακανονισμοί αρκετών οφειλών προς το Ταμείο και λαμβάνουν χώρα καταβολές στις Δ.Ο.Υ. (είτε εφάπαξ-είτε με ρύθμιση), για τις οποίες ενημερώνεται σταδιακά η αρμόδια υπηρεσία του ΝΑΤ. Ο κ. Βρούτσης επισημαίνει ταυτόχρονα ότι η υπηρεσία του ΝΑΤ έχει προβεί σε όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης, όπως απαγόρευση απόπλου του πλοίου, αναγκαστική κατάσχεση μέσω αρμόδιας Δ.Ο.Υ., υποβολή μήνυσης και αναγγελία στους διενεργηθέντες πλειστηριασμούς.
Την ώρα που εφοπλιστές χρωστούν στα ασφαλιστικά ταμεία και κάνουν διακανονισμούς, σε βάρος των ναυτεργατών έχει επιβληθεί αύξηση της φορολογίας τους κατά 300% από το 2012 μέχρι και σήμερα, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησής τους αυξήθηκε κατά 2 χρόνια, οι συντάξεις τους μειώθηκαν κατά 50% και η ανεργία στον κλάδο εκτινάχθηκε σε ιστορικά ρεκόρ, τόνιζαν οι βουλευτές του ΚΚΕ στη σχετική τους ερώτηση. Επίσης, οι εφοπλιστές πιέζουν για κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών, «για να μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια για την παραπέρα αύξηση της ήδη τρελής κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου».
Πάντως, η ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ, η οποία απευθυνόταν και στους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας, έθετε ακόμα τέσσερα σημαντικά ζητήματα:
• Τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013 για πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του νόμου 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ίδιου νόμου;
• Πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει το 2013 με βάση το «συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών»;
• Ποια είναι τα φορολογικά έσοδα από τις ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (offshore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2013;
• Ποιες είναι οι βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά;
Οι απαντήσεις αυτές εκκρεμούν, ίσως γιατί θα καταδείξουν τη σκανδαλωδώς, όπως χαρακτηρίζεται, ευνοϊκή μεταχείριση των Ελλήνων εφοπλιστών, η οποία τους επέτρεψε να αποκομίσουν τεράστια κέρδη και κατά την περίοδο της κρίσης. Κέρδη που τώρα επαναεπενδύουν στις αγορές νέων και μεταχειρισμένων πλοίων ή στην εκμετάλλευση «φιλέτων», για να χτίσουν πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες. Κατά τα άλλα, διαμαρτύρονται γιατί «βάλλονται τα συνταγματικά τους δικαιώματα», όπως λένε, επειδή τους ζητήθηκε να συμβάλλουν λίγο περισσότερο στα φορολογικά έσοδα του κράτους.
Διαβάστε επίσης:
«Φορολογικός παράδεισος για τους εφοπλιστές, φοροληστεία για το λαό»
Έλληνες εφοπλιστές: «Δεν πληρώνουν» και κάνουν επενδύσεις 9 δισ.
Τα Λιμανάκια στον εφοπλιστή Δράγνη με αμφισβητούμενες διαδικασίες;
«Ιερές μπίζνες» για Έλληνες εφοπλιστές
Έτσι παίρνουν δάνεια κάποιοι εφοπλιστές
Έλληνες εφοπλιστές: Γυρνούν την πλάτη στη γαλανόλευκη
Έλληνες εφοπλιστές: Όλα για πάρτη τους...
Κίνημα «δεν πληρώνω» από Έλληνες εφοπλιστές
Έλληνες εφοπλιστές: Βγάζουν λεφτά και από οικολογικά εγκλήματα
Χαρίζουν εκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα σε off-shore εταιρείες