Θετικός στο να μη προχωρήσει η πώληση ΟΛΠ και ΟΛΘ εμφανίστηκε ο Δρίτσας
Σύμφωνα με εκπροσώπους των εργαζομένων των δύο συνδικάτων στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διάλογος με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα, ενώ του τέθηκε επίσης το θέμα της επαναφοράς των μετοχών από τα δύο μεγάλα λιμάνια στο ελληνικό δημόσιο.
Για το θέμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων στα δύο μεγάλα λιμάνια, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των δύο ενώσεων, ζήτησαν την κατάργηση του αναγκαστικού μνημονιακού νόμου 4024, που σύμφωνα με τους ίδιους περικόπτει μισθολογικά κάθε μήνα περίπου το 35% της μισθοδοσίας από τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Μάλιστα οι ίδιοι χαρακτήρισαν το νόμο αυτό αντιεπιχειρηματικό καθώς λειτουργεί όπως τόνισαν με το σκεπτικό «ότι όσο πιο πολύ δουλειά έχετε τόσο πιο λίγα λεφτά θα παίρνετε».
Ζήτησαν επίσης να ισχύσουν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για τους εργαζόμενους που εργάζονται στα πολυμετοχικά λιμάνια Πάτρα, Βόλο, Ηράκλειο καθώς εκεί, δήλωσαν, οι μισθοδοσίες έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο.
Επίσης τόνισαν ότι πολλά λιμάνια έχουν εγκαταλειφθεί σκόπιμα από την προηγούμενη κυβέρνηση προκειμένου να πωληθούν ενώ τέθηκε θέμα επενδύσεων και προσλήψεων σε κάποια λιμάνια, (Θεσσαλονίκη, Βόλο, Ηράκλειο, Πάτρα) την κατάσταση των οποίων χαρακτήρισαν τραγική.
Για το θέμα των παραχωρήσεων υπηρεσιών σε ιδιώτες σε λιμάνια οι εργαζόμενοι διαφώνησαν πλήρως τονίζοντας ότι είναι αντίθετοι σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης.
Οι εργαζόμενοι της ΟΜΥΛΕ και του ΟΛΠ έθεσαν επίσης το θέμα της σύμβασης της Cosco, κάνοντας λόγο για κάποια προβλήματα στη συνεργασία των δύο πλευρών, όπως για παράδειγμα ότι δεν μπορεί να γίνει επέκταση της προβλήτας Ι καθώς δεν αφήνει η κινεζική πλευρά.
«Ανοίγουμε ένα διάλογο μια πρώτη προσέγγιση με τον υπουργό. Δεν αλλοιώνουμε το αγωνιστικό χαρακτήρα του συνδικάτου απέναντι σε κάθε εμπόδιο από την κυβέρνηση ή από οποιαδήποτε συμφέροντα», τόνισε σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος.