Συνάντηση Δρίτσα για τις οφειλές των δεδουλευμένων στα πληρώματα ακτοπλοΐας
Σύμφωνα πληροφορίες, ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, ζήτησε πίστωση χρόνου, προκειμένου να υπάρξουν τα σωστά εργαλεία για να αντιμετωπιστεί το σοβαρό πρόβλημα των οφειλών των δεδουλευμένων στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοϊας, ένα θέμα που το χαρακτήρισε βασική προτεραιότητα της νέας πολιτικής ηγεσίας.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος στη συνάντησή του με τον υπουργό, μίλησε για καθυστέρηση στους μισθούς των πληρωμάτων των πλοίων από τις εταιρείες ΝΕΛ, ΑΝΕK,HELLENIC SEAWAYS και VENTOURIS SEA LINES. Είπε επίσης ότι είναι απαράδεκτο το φαινόμενο, πολλοί ναυτικοί που απολύονται και διεκδικούν μισθούς να μην επαναπροσλαμβάνονται.
Από την πλευρά τους μέλη της αντιπροσωπείας των πληρωμάτων έθιξαν τα σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την απλήρωτη εργασία και ζήτησαν να πάρει τέλος το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΝΕΛ Γιάννης Αβραντίνης σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας για το θέμα των απλήρωτων ναυτικών, είπε ότι η εργασία και οι εργαζόμενοι πρέπει πάντοτε να πληρώνονται, αλλά πως να πληρώσεις πρόσθεσε, όταν σου έχει επιβληθεί οικονομική ασφυξία από τις τράπεζες.
Αναφορικά με τις οφειλές της εταιρείας προς τα πληρώματα είπε ότι αυτές φαίνονται στους ισολογισμούς, που ελέγχονται από ορκωτούς λογιστές.
Πρόσθεσε επίσης ότι οποιαδήποτε λύση η απάντηση δεν περνάει από τον ίδιο αλλά από την κυβέρνηση που έχει τον έλεγχο των τραπεζών και πρόσθεσε ότι σύντομα η εταιρεία θα καταθέσει σχετικό υπόμνημα.
Τόνισε επίσης ότι η ΝΕΛ διεκδικεί τεράστια ποσά από το δημόσιο που έχουν να κάνουν με οφειλόμενα ποσά από τις υποχρεωτικές εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με την μη αναπροσαρμογή του κρατικού ναυλολογίου (σ.σ. το Υπουργείο καθορίζει την ανώτατη τιμολόγηση της οικονομικής θέσης επιβατών, των ΙΧΕ οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρα καθώς και την τιμή ανά μέτρο στα φορτηγά) σε ποσοστό αντίστοιχο του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, αλλά και με τη συμμόρφωση στις νόμιμες υποχρεώσεις που απορρέουν από τους ουσιώδεις και απαράβατους όρους των υπογραφόμενων συμβάσεων από το δημόσιο περί μη παρακράτησης της διαφοράς του ΦΠΑ επί των μισθωμάτων δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές).
Ο κ.Αβρανντίνης τόνισε επίσης, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν θέλησε ποτέ να λύσει τα προβλήματα αυτά και ότι όταν η εταιρεία απευθύνθηκε στους αρμόδιους παράγοντες την παρέπεμψαν στη δικαιοσύνη.