Νέο νομοσχέδιο αίρει το καμποτάζ στην κρουαζιέρα

Καταργείται επιτέλους η υποχρέωση που έφεραν μέχρι τώρα οι πλοιοκτήτριες εταιρίες να συνάπτουν σύμβαση με το κράτος, κατόπιν συνεχών εκκλήσεων που πραγματοποίησαν οι διεθνείς πλοιοκτήτριες εταιρίες.


Σε αυτό το σημείο μάλιστα αξίζει να σημειωθεί πως η προαναφερθείσα αναγκαία σύναψη σύμβασης υπαγορεύονταν μόνο από τη χώρα μας, δεν υπήρχε δηλαδή αντίστοιχη σε διεθνές επίπεδο.

Συγκεκριμένα η πρωτοβουλία αυτή εκ μέρους του υπουργείου Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αναμένεται να επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην εθνική οικονομία, καθώς εκτιμάται πως από την απελευθέρωση της κρουαζιέρας και για μη κοινοτικά πλοία με αφετηρία τον Πειραιά η οποιοδήποτε άλλο ελληνικό λιμάνι θα προκύψουν έσοδα της τάξης του ενός δισ. ευρώ ετησίως.

Φυσικά στο εν λόγω σχέδιο νόμου παραμένει η εισφορά των εταιριών υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ) η οποία θα εισπράττεται στο λιμένα αφετηρίας του πλοίου. Αυτό το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει σαφώς και διατάξεις οι οποίες αφορούν στο θαλάσσιο τουρισμό αλλά και στην ακτοπλοΐα.

Θαλάσσιος τουρισμός

Προβλέπεται δέσμη μέτρων όπως και ρυθμίσεις σχετικά με τη διασφάλιση της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού. Ειδικά δίδεται έμφαση στην εκκαθάριση του μητρώου από «εικονικούς» επαγγελματίες τουριστικών πλοίων αναψυχής οι οποίοι εκμεταλλεύονται παράνομα βέβαια, οικονομικές ελαφρύνσεις όπως τη μη καταβολή ΦΠΑ και την απαλλαγή φόρου εισοδήματος.

Ακτοπλοΐα

Με ιδιαίτερη προσοχή θα αντιμετωπίζονται φαινόμενα μη εκτέλεσης δρομολογίων προς νησιά του Αιγαίου από εταιρείες λόγω οικονομικής αδυναμίας καθώς σε τέτοια περίπτωση το υπουργείο Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας θα αναθέτει σε άλλη εταιρία την εκτέλεση του εκμισθώνοντας την ( σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 47).